Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ls

Ik kreeg een telefoontje van canal digitaal met een aanbieding:

Ik zou een nieuwe kaart gratis krijgen bij een nieuw abonnement. (+/- 3 euro duurder).

Natuurlijk ging ik er niet op in , want 1 keer je set top box opzeggen betekent nooit meer terug krijgen!

Maar nu zeggen ze dat deze kaart niet werkt in een Hd ontvanger , ook als ik alleen sd blijf kijken.

1) werkt deze kaart echt niet in een hd ontvanger?

2) als hij wel werkt, werken dan ook de mpeg 4 kanalen die sd uitzenden?

3) blijft mijn ci- moduul van mediaguard en aston 1.5 wel werken in een mpeg 4 ontvanger? (en ook bij hd met het juiste abonnement/kaart ?)

Geplaatst:
Origineel bericht van: TEUNISSEN76
Ls

Ik kreeg een telefoontje van canal digitaal met een aanbieding:

Ik zou een nieuwe kaart gratis krijgen bij een nieuw abonnement. (+/- 3 euro duurder).
Natuurlijk ging ik er niet op in , want 1 keer je set top box opzeggen betekent nooit meer terug krijgen!
Maar nu zeggen ze dat deze kaart niet werkt in een Hd ontvanger , ook als ik alleen sd blijf kijken.

1) werkt deze kaart echt niet in een hd ontvanger?
2) als hij wel werkt, werken dan ook de mpeg 4 kanalen die sd uitzenden?
3) blijft mijn ci- moduul van mediaguard en aston 1.5 wel werken in een mpeg 4 ontvanger? (en ook bij hd met het juiste abonnement/kaart ?)

1 De oude kaart werkt NIET op de hd kanalen daarvoor heb je een oranje kaart voor nodig.

2 ja, alles werkt dan.

3 alleen je mediaguard ci module doet het met de nieuwe kaart, de aston 1.05werkt niet meer.

Groetjes..............
Geplaatst:

Bedankt voor het snelle reageren.

Nog 1 kleine vraag:

Het maakt niet uit of er op de mediaguard moduul kanaal digitaal of tv-vlaanderen staat ?

Het volgende heb ik begrepen uit uw antwoord:

Ik kan dus met mijn mediaguard moduul en mijn oude kaart dus alle SD (geen hd dus) kanalen bekijken in mpeg3 en mpeg4.....klopt?

Geplaatst:

Ik kan dus met mijn mediaguard moduul en mijn oude kaart dus alle SD (geen hd dus) kanalen bekijken in mpeg3 en mpeg4.....klopt?

Maar beste man je hebt het settop pakket dan is die vraag toch niet aan de orde.
En neem je een ander abonnement krijg je de nieuwe kaart toegestuurd. laugh
Geplaatst:
Bedankt voor het snelle reageren.

Het maakt niet uit of er op de mediaguard moduul kanaal digitaal of tv-vlaanderen staat ?

Het volgende heb ik begrepen uit uw antwoord:

Maakt in principe niks uit zeker als beide vermeld staan, een paar jaar geleden had je nog CD modules en ook TVV modules dus met een landencode.

En met de oude kaart kun je alleen mpeg 2 kijken dus GEEN mpeg 4/H 2.64 ( HD )daarvoor heb je de nieuwe (oranje) kaart voor nodig die kan zowel mpeg 2 SD dus als ook mpeg 4/H 2.64 HD decoderen.

Groetjes.........
  • Moderator
Geplaatst:

Citaat:
En met de oude kaart kun je alleen mpeg 2 kijken dus GEEN mpeg 4/H 2.64 ( HD )daarvoor heb je de nieuwe (oranje) kaart voor nodig die kan zowel mpeg 2 SD dus als ook mpeg 4/H 2.64 HD decoderen.

De kaart (codering) heeft toch niets met het soort beeld (mpeg2 of mpeg4) te maken?

Of is de oranje kaart iets beter beveiligd wat ze op de oranje kaart gebruiken ?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Matchless

De kaart (codering) heeft toch niets met het soort beeld (mpeg2 of mpeg4) te maken?

Ja en Nee CDS zend niets uit voor de oude seca2 kaarten in MPEG4 bij mijn weten.
Ga je naar een hoger abonnement als set-top krijg je vanzelf een nieuwe kaart.
Maar inderdaad kaart en codering hebben niets met elkaar te maken. laugh
Geplaatst:

Ok, misschien beetje ongelukkig uitgelegd....het woord decoderen had ik anders moeten omschrijven.

Maar dan verval je al gauw aan de marketingvisie van Canal Digitaal en de onzin van verbeterde kaarten ed.

Om het kort te zeggen,

De oude kaart geeft beeld op de SD kanalen en NIET op HD/H2.64

De Oranje kaart geeft beeld op SD en HD/H2.64.

Mits je voor je kaart natuurlijk het juiste abonnement hebt afgesloten.

De publieke omroepen zijn wel gratis zichtbaar dacht ik met alleen een oranje kaart.

Groetjes........

Geplaatst:

Ik heb een hele diskussie op gang gebracht, maar dit komt ook door het blad "totaa...tv ( voorheen veron....sattelite).

Hierin werdt namelijk ten alle tijden aangeraden om een mpeg4 ontvanger te kopen, dus ook als je gewoon sd blijft kijken.

De rede die zij opgaven was:

"er zijn steeds meer sd! zenders die in het (ruimtebesparende) mpeg 4 uitzenden" dus dacht ik dat ik met mijn oude kaart dus meer zenders kon ontvangen..........(in de toekomst).in sd.

Maar dat ksn dus alleen met de orange kaart? (sd)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen