W3ird_N3rd Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 Origineel bericht van: EdjeKroketje Origineel bericht van: rolandroland Wat is CBR? Constant Bit Rate Origineel bericht van: W3ird_N3rd[edit Las het verkeerd. Regio is dus CBR. Zal wel vanwege het muxen zijn. Dus Nederland 1/2/3 zijn ook door heel Nederland precies dezelfde kwaliteit dan? Yep, Die multiplex wordt maar 1 keer gemaakt, je snapt nu zelf al wel waarom Ja, dat lijkt me ook wel een stuk makkelijker/goedkoper eigenlijk. Al was het natuurlijk alsnog mogelijk geweest om de constante bitrate van de regiozender met 40kbit/s op te krikken. Maar imo kan de content van de nationale zenders er ook beter van profiteren, dus goede keuze. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
rolandroland Geplaatst: 12 september 2010 Auteur Geplaatst: 12 september 2010 Het kan aan mij liggen maar zag naar Powned waarbij ik het idee had dat daar de bitrate lager lag. Gezicht was wat onduidelijker had ik het idee, maar dit is slechts gevoelsmatige kwestie, wilde toch aan de orde doen stellen misschien dat anderen het ook opgevallen was. Nederland 3 nieuwsprogramma. Volgens mij werkt Nederland als enige land met zeer lage vermogens met deze zenders.
EdjeKroketje Geplaatst: 12 september 2010 Geplaatst: 12 september 2010 Vermogen van de zenders heeft niets te maken met beeldkwaliteit, alleen de reikwijdte en natuurlijk meer reserve in het signaal. Als de programma's voor en na powned wel goed zijn dan ligt het gewoon aan hun.
rolandroland Geplaatst: 13 september 2010 Auteur Geplaatst: 13 september 2010 Mee eens alleen met sterker signaal heb je wel weer minder last van storingen lijkt me. Als hier een brommer voorbij rijd dan valt het signaal weg. Of een TL-buis wordt ingeschakeld. De Samsung had nog meer last van storingen, Topfield is beter met het verwerken van storingen.
columbo Geplaatst: 13 september 2010 Geplaatst: 13 september 2010 Als je last van storing op DVBT hebt raad ik je aan een passve buiten antennne te nemen bijv een hark of raster antenne,die KPN rommel versterkt de storing meer, omdat de ontvangt minder is probeert men dit een zeer breedbandige versterker te kompenseren hetgeen resulteert dat de reciever over de rooie gaat door dat het stoor signaal ook versterkt word en het gewenste signaal overtreft.De ene reciever gaat iets eerder dan de andere over de rooie.
EdjeKroketje Geplaatst: 13 september 2010 Geplaatst: 13 september 2010 Origineel bericht van: columbo Als je last van storing op DVBT hebt raad ik je aan een passve buiten antennne te nemen bijv een hark of raster antenne,die KPN rommel versterkt de storing meer, omdat de ontvangt minder is probeert men dit een zeer breedbandige versterker te kompenseren hetgeen resulteert dat de reciever over de rooie gaat door dat het stoor signaal ook versterkt word en het gewenste signaal overtreft.De ene reciever gaat iets eerder dan de andere over de rooie. Dit is wel een heel krom. je suggereert dat "KPN rommel" selectief de stoorsignalen extra versterkt. Als het stoorsignaal op je antenne zo hard is dat het gewenste signaal overschreeuwt wordt, dan gebeurt dat ook passief. Kan jij aangeven Columbo bij hoeveel signaal de tuner dan eigenlijk "over de rooie" gaat? Zou je deze waarden met ons willen delen?
Drs. IJzerbout Geplaatst: 14 september 2010 Geplaatst: 14 september 2010 Jullie gaan me toch niet vertellen dat de radiozenders met 40kb/s uitzenden via DVB-T..? Dat heeft met HiFi weinig meer te maken. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
EdjeKroketje Geplaatst: 14 september 2010 Geplaatst: 14 september 2010 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Jullie gaan me toch niet vertellen dat de radiozenders met 40kb/s uitzenden via DVB-T..? Dat heeft met HiFi weinig meer te maken. 160 Kb/s maar als je zou verdelen over de 4 tv zenders die in dezelfde mux zitten dan zouden die er allemaal 40 bij kunnen krijgen was de redenatie. Ware het niet dat er ook nog VBR gebruikt wordt.
rolandroland Geplaatst: 15 september 2010 Auteur Geplaatst: 15 september 2010 Maar goed wellicht komt Radio 7 er nog aan van de NPO? Of zijn die er niet meer vanwege bezuinigingen? En mocht DVB-H een flop worden want de website van KPN is er nog maar weinig op gericht, dan is daar ook weer extra bandbreedte. Je zou misschien ook ontvangers kunnen ontwerpen die DVB-H een soort DVB-T ontvanger wordt.
rolandroland Geplaatst: 10 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2010 Via het overzicht: http://www.kpn.com/web/show/id=945785 Staat de Concert Zender Classic er nog gewoon tussen. Tegenwoordig kun je niet meer mailen met Digitenne. Kim zit er tussen, zij heeft een flinke muur om KPN heen gebouwd. Ook valt het me op dat welke zenders je kunt ontvangen nu alleen nog maar de TV zenders worden getoond. Het lijkt er op dat de radio zenders in het niets gaan verdwijnen? Door de Virtuele Medewerkster van KPN te weten Kim kun je niet meer mailen met Digitenne van KPN. Hier het mail adres klantenservicetvvankpn@kpn.com Op de link van KPN wordt het nog wel aangeboden: Stel een vraag of meld een klacht per e-mail (gratis) Stel je vraag aan Kim en indien mogelijk stuurt zij een e-mail naar de klantenservice. Maar dat doet zij niet!
EdjeKroketje Geplaatst: 11 oktober 2010 Geplaatst: 11 oktober 2010 Op http://www.kpn.com/prive/tv/digitenne.htm staat wel: Alle zenders in digitale kwaliteit. Je ontvangt met Digitenne standaard de 23 meest populaire tv zenders en 18 radiozenders in digitale kwaliteit.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen