Ga naar inhoud


Onderzoek naar freezes


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik ben de freezes aan het onderzoeken en heb eigenlijk het idee dat de seca3 ecm table id wissel te laat komt, ofwel als de CW moet wijzigen, komt de ecm met de wissel te laat.

 

Maar voor de zekerheid (voordat ik ecmpids ga loggen en dat ga nalopen), de freezes komen die alleen op seca3 voor (bijvoorbeeld RTL4 SD) of ook op seca2 en irdeto2?

 

Tot nu wel ontdekt dat het aantal ecm's tussen 2 cw's standaard 100 is, en rondom een freeze ineens een paar keer 101.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De freezers heb ik ook op de HD kanalen ( RTL 4 HD bv. )

Ik weet niet wat u aan het onderzoeken bent, ik begrijp helemaal niets van.

Maar de freezers blijven irritant.

 

Graag in begrijpend Nederlands antwoorden.

 

Rene

 

 

Rebox 8500 HD PVR

Onkyo Dolby Digital 5.1, Sony blue ray

Link naar reactie
Delen op andere sites

De HD kanalen worden alleen met seca3 (oranje kaart) uitgezonden. Ik ben echt op zoek naar iemand die me kan vertellen of het ook gebeurd op seca2 (groen kaart) of irdeto2 (zwarte kaart dacht ik).

 

RTL4 SD wordt in alle 3 de varianten uitgezonden.

 

(even in begrijpelijk nederlands proberen laugh )

Ik heb het vermoeden dat de timing van het signaal dat het beeld kan decoderen niet goed is. En als het zo is dat het alleen bij seca3 gebeurt en niet bij de andere, dan kan ik controleren of de timing bij de verschillende encrypties anders is. Als dat zo is, is het duidelijk waar het aan ligt en kunnen we CD daarmee om de oren slaan laugh

 

Ik had al wat abnormale aantallen packetjes gezien, maar dat zou hooguit tot een freeze van 0.1 seconde kunnen leiden en bij mij duren ze toch echt langer. Ik weet niet wat jouw ervaring is met de duur en het visuele effect. (op mijn box bevriest het beeld en stopt het geluid gedurende ongeveer 1 to 2 seconde).

 

ps: je mag gewoon je zeggen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Tot nu wel ontdekt dat het aantal ecm's tussen 2 cw's standaard 100 is, en rondom een freeze ineens een paar keer 101.

Na elke ECM om de 10 seconden hoort 1 CW van de kaart te komen. Wat bedoel je hier eigenlijk?
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beeld en geluid stopt bij mij ook, gedurende zo'n 20 seconde.

Heel af en toe hikt alleen het geluid. Dat is zelden, maar het gebeurt wel.

Het hikken van het geluid is inderdaad maar heel even.

Heb overigens de oranje kaart.

 

Ik hoop dat je iets meer te weten komt, want ik begin er echt een beetje ziek van te worden.

 

Rene

 

 

Rebox 8500 HD PVR

Onkyo Dolby Digital 5.1, Sony blue ray

Link naar reactie
Delen op andere sites

@arvy,

 

 

Citaat:
Ik ben echt op zoek naar iemand die me kan vertellen of het ook gebeurd op seca2 (groen kaart) of irdeto2 (zwarte kaart dacht ik).

 

 

Zoals het er naar uit ziet doet het probleem zich alleen voor op de Seca 3 kaart, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zilverster

Zoals het er naar uit ziet doet het probleem zich alleen voor op de Seca 3 kaart, gr.


Zilverster.


Het is toch opgelost op 27-8-2010 schrijft CanalDigitaal WebCare op een ander forum:

Citaat:
De storing die korte onderbrekingen veroorzaakte op een aantal zenders, zowel Standard Definition (SD) kanalen als High Defenition (HD) is opgelost.


Dus zoeken naar iets wat er niet (meer) is heeft weinig zin. cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch apart dan dat het de laatste paar dagen ineens dramatisch is.

 

Wat betreft die aantal ecm's en cw's er wordt gedurende ongeveer 10 seconde herhaaldelijk dezelfde ecm uitgezonden, zo'n 100 keer. Daarna komt er een nieuw CW. dat is wat ik bedoelde.

 

Ik heb geen idee of het dan aan mijn ontvanger ligt, maar in de periode dat er volgens iedereen freezes waren had ik er er veel minder last van. Nu is het echt iedere 20 minuten kassa, gelukkig maar 1 of 2 seconde maar het is erg irritant.

 

Toch ga ik onderzoeken wat er aan de hand is, ook al zegt een CD medewerker dat het sinds 27-8 opgelost zou zijn. Het kan natuurlijk aan de FW op mijn cuberevo 9000 liggen, maar ook mijn relook400 heeft er last van, lijkt me sterk dat het dan aan mijn hoofdontvanger ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik het dan anders zeggen gisteren gekeken met een Dreambox 800 geen enkele freeze gezien daarvoor de hele week met een Ferguson Ariva 200 ook niets gezien.

 

Lijkt me toch nuttig om te zoeken maar volgens mij komt het niet van CDS vermoedelijk toch wat anders maar als je wat vind kan de software ingenieur van je ontvanger er mee geholpen zijn. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

Sinds enkele dagen zie ik boven in beeld een paar zwart-witte streepjes staan op de zenders RTL4, RTL5 en RTL7. Ik heb mijn tv ingesteld staan op niet schalen, zodoende zie ik deze streepjes. Heeft dit iets te doen met de oplossing van het freeze probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb af en toe freezes. Gaan dagen voorbj zonder en dan zomaar weer een paar per avond. Beeld 1 a 2 sec. zwart. Geluid gaat door. Op beide dreamboxen met de oranje kaart.

Dacht dat het aan de tv lag dus alles op 0 gezet, maar dat helpt niet.

 

 

gr

opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

 

Dreambox 800 HD SE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...