Ga naar inhoud


Onderzoek naar freezes


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: opie
Hallo,
Ik heb af en toe freezes. Gaan dagen voorbj zonder en dan zomaar weer een paar per avond.


Vroeger kreeg je één maal per maand een update op je smartkaart, nu ongeveer om de paar dagen dat zal het wel zijn. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zojuist toch weer een gehad op SBS6.. op een cuberevo 9000 HD.

 

Nu maar eens de timings gaan loggen, kijken of er misschien iets misgaat met de pcr's waar jullie boxen goed mee omgaan, maar die van mij niet. Dat is namelijk ook nog een optie, dit probleem had SKY Germany in het verleden ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij TVV zijn ze inmiddels ook verdwenen, althans op mijn db8000 op de SD kanalen (kijk vrijwel nooit HD).

opvallend is wel dat de freezes/glitches gestopt zijn op hetzelfde ogenblik dat de hoeveelheid ontvangen EMM's terug normaal werd.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe, dat zei ik ook al.

 

Heb er gisteren overigens geen meer gezien, had ook geen tijd om te loggen. Misschien is het nu wel opgelost, van dag tot dag bekijken en als het weer fout gaat, dan kan ik weer wat onderzoeken. Onhandig procede zeg maar laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Stepdriver
Sinds enkele dagen zie ik boven in beeld een paar zwart-witte streepjes staan op de zenders RTL4, RTL5 en RTL7. Ik heb mijn tv ingesteld staan op niet schalen, zodoende zie ik deze streepjes. Heeft dit iets te doen met de oplossing van het freeze probleem?

Die streepjes zijn van het teletekstsignaal dat normaal buiten het zicht van de kijker met het beeldsignaal wordt meeverzonden. Bij slecht afgestelde televisietoestellen is dit wel eens te zien als steeds veranderende zwarte en witte puntjes aan de boven- en/of onderkant van het beeld. Dit staat verder los van het "freeze-probleem"
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Varkentjes
Origineel bericht van: Stepdriver
Sinds enkele dagen zie ik boven in beeld een paar zwart-witte streepjes staan op de zenders RTL4, RTL5 en RTL7. Ik heb mijn tv ingesteld staan op niet schalen, zodoende zie ik deze streepjes. Heeft dit iets te doen met de oplossing van het freeze probleem?

Die streepjes zijn van het teletekstsignaal dat normaal buiten het zicht van de kijker met het beeldsignaal wordt meeverzonden. Bij slecht afgestelde televisietoestellen is dit wel eens te zien als steeds veranderende zwarte en witte puntjes aan de boven- en/of onderkant van het beeld. Dit staat verder los van het "freeze-probleem"

Is dat niet alleen bij analoge tv uitzendingen???

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Varkentjes
Die streepjes zijn van het teletekstsignaal dat normaal buiten het zicht van de kijker met het beeldsignaal wordt meeverzonden. Bij slecht afgestelde televisietoestellen is dit wel eens te zien als steeds veranderende zwarte en witte puntjes aan de boven- en/of onderkant van het beeld.

Deze zenders worden digitaal uitgezonden. Dat de blokjes bij een mpeg2 gecodeerde video zichtbaar zijn, wijst erop dat er prutsers bij rtl/cds werken.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

Denk het wel foutje, is pas sinds een paar dagen en er is niks aan mijn setup veranderd. Het is ook alleen maar zichtbaar op genoemde zenders, Ned1, 2 en 3 en de sbs zenders laten ze niet zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm ik heb al 2 dagen geen freezes meer gehad.. of het is opgelost, of het is toch het andere probleempje dat ik had..

 

Het bleek dat mijn connector niet 100% vastzat dus dat kan ook nog een mogelijke oorzaak zijn geweest (hoewel het dan vreemd is dat het alleen op de SD zenders gebeurde met een bepaalde regelmaat en niet op de HD zenders). Heb de box nu verplaatst en heb het daarbij ontdekt, connector aangedraaid en nu maar even afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rene1710
Ik heb gisteren tijdens het voetbal weer een freezer gehad.
Deze was weer om 21.50 uur en duurde weer zo'n 20 secondes.

Rene


René, zet even versie 26 van de firmware terug in je Rebox. die heeft geen last van het 'tien voor tien' probleem.

Ik zie bij snellere scènes soms een heel kort hikje, net alsof er één of meerdere frames worden overgeslagen. Het zou aan de Rebox kunnen liggen maar dat weet ik niet zeker. Boven heb ik een Philips 7141 staan en daar heb ik dit soort hikjes nog niet kunnen ontdekken.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom stink ik der telkens weer in?

lees in de titel Onderzoek, denk aha interessant even lezen en er staan enkel lukraak meldingen waar geen samenhang in te ontdekken is als Onderzoeker. whistle

 

maak dan aub eens een logboek (zou ik suggereren) met telkens een courante update (dus eerder gedane constateringen aanvullen met nieuwe constateringen)

zender - datum - tijdstip - freeze ja/nee - duur van freeze - softcam log-foutmelding - EN kaartserialnr. (voor vergelijking met andere slachtoffers)

 

dan kun je misschien een samenhang ontdekken.

 

ciao

 

 

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...