Ga naar inhoud


Onderzoek naar freezes


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

tsja, ik was het probleem aan het onderzoeken, en wilde weten of het enkel op seca3 of ook op seca2 voorkwam. Inmiddels komt het bij mij niet meer voor, dus valt er ook niet veel meer te onderzoeken.

 

Even voor de duidelijkheid, ik onderzocht het probleem door uitgebreid de timing te loggen van zowel wijzigingen in CW's bij seca3, seca2 en irdeto. Ik ga verder ook niet hier een log bij houden van wat ik allemaal gedaan heb, en het gaat er mij ook niet om wanneer iemand een freeze op welk moment heeft gehad.

 

Waar het mij om gaat is de oorzaak, en ik heb er een aantal mogelijke kunnen identificeren: foute ecm's, onjuiste timing ecm's, foute pcr's (dat zijn de pakketjes die de sync tussen audio en video bepalen, een probleem waar bijvoorbeeld SKY Germany ook last van heeft en ook lijdt tot vergelijkbare freezes, maar dat is voor de cuberevo door ons opgelost). Maar goed, ik heb op dit moment geen problemen meer, dus lastig om verder te onderzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: rene1710
Ik heb gisteren tijdens het voetbal weer een freezer gehad.
Deze was weer om 21.50 uur en duurde weer zo'n 20 secondes.

Rene


Die van 20 seconde is geen freezer maar een kaartupdate die komt om de paar dagen.
Schrijf de datums van je kaart maar op als je weer zoiets krijgt zul je zien dat de datum vooruit is gegaan.
En met seca2 had je daar één keer per maand last van nu wel een keer of 10 per maand. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Stepdriver
Sinds enkele dagen zie ik boven in beeld een paar zwart-witte streepjes staan op de zenders RTL4, RTL5 en RTL7. Ik heb mijn tv ingesteld staan op niet schalen, zodoende zie ik deze streepjes. Heeft dit iets te doen met de oplossing van het freeze probleem?

omdat discussie hierover off-topic is, heb ik een nieuwe aangemaakt: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1891900

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, ik ga liever analytisch te werk door een hypothese te bedenken, vervolgens de softcam in kwestie aan te passen zodat hij precies dat logged waar ik in geïnteresseerd ben om vervolgens de hypothese te verwerpen of te handhaven. Liever dan excelletjes bij houden laugh waardoor je uiteindelijk als het binnen het protocol zit er toch niet achterkomt (tenzij het om die 20 seconde freeze voor de kaart update gaat). Als het dan toch de encryptie niet is, dan is de PCR timing de meest voor de handliggende volgende om te onderzoeken.

 

Maar goed, ik heb nu ook nergens last meer van dus valt er nu niets meer te onderzoeken. Waarschijnlijk was het toch die beetje loszittende connector en mogelijk onder ivloed van warmte of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ton2207,

 

Jij geeft aan versie 26 er weer op te zetten.

Daarmee is het probleem van het hikken niet opgelost.

Normaal gesproken zou een update verbetering moeten opleveren.

Als het aan de update ligt, moet Rebox het maar oplossen.

Maar het is niet zeker dat het aan de laatste update ligt.

Ben inmiddels samen met Rebox e.e.a aan het uitproberen.

 

Rene

Rebox 8500 HD PVR

Onkyo Dolby Digital 5.1, Sony blue ray

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...