Ga naar inhoud


Wireless router ook via USB WiFi client aanstuurbaar?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Wellicht een vreemde formulering van het onderwerp maar ik kon zo snel niets anders bedenken.

 

Normaliter wordt een draadloze router op het Internet aangesloten via ADSL of b.v. zoals bij mij via een Ubiquiti NanoStation2 (Wireless Mode = Station).

 

Mijn vraag is nu of er ook draadloze routers bestaan die ik op het Internet aansluit via een externe draadloze USB client stick.

 

De reden voor deze vraag is dat ik tijdens mijn vakanties de Ubiquiti NanoStation2 om uiteenlopende reden niet altijd kan gebruiken en dan mijn laptop op een externe draadloze USB client aan moet sluiten.

Deze externe draadloze USB client plaats ik dan op een aluminium uitschuifmast en zoek dan de beste HotSpot op.

Hierbij ben ik dan echter altijd gebonden aan de beperkte lengte van de USB kabel en moet ik dan vaak buiten vlak bij de mast zitten.

Ik zou nu graag een router willen hebben waarop ik de externe draadloze USB client kan aansluiten en dan op deze wijze via een HotSpot op het Internet kan komen.

 

Bestaat een dergelijke router of ander apparaat?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja... zie o.m het draadje over de 3G router van een poosje geleden...

 

De dovado routers (umr, 3gn en 4gr) zijn wireless routers waarop je je usb 3G router kan aansluiten zodat je een wireless hotspot kan creeren.

 

www.dovado.com

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien begrijp ik het antwoord niet of ik heb mijn vraag niet goed geformuleerd.

 

Volgens mij bedoel ik geen 3G router die ik op een draadloos modem wil aansluiten want die heb ik immers niet.

 

Ik zal e.e.a. uitleggen.

Nu gebruik ik een draadloze router Linksys WRT54G waarop ik via een UTP kabel mijn Ubiquiti NanoStation2 aansluit.

De NanoStation2 is op een HotSpot gericht zodat ik verbinding met het Internet heb.

Echter niet elke HotSpot accepteert toegang d.m.v. een NanoStation2.

In dat geval gebruik ik dan een externe draadloze USB WLAN adapter die ik dan rechtstreeks via de USB poort op mijn laptop aansluit.

Hiervoor gebruik ik de Auslinx Outdoor USB Adapter RT8187L, 1000mW, mit LNA.

Dit is echter onhandig omdat ik dan met mijn laptop via een beperkte lengte USB kabel verbonden ben.

 

Ik ben nu op zoek naar een draadloze router waarop ik de Auslinx Outdoor USB Adapter RT8187L, 1000mW, mit LNA rechtstreeks via USB kan aansluiten.

Waarschijnlijk zal dit om technische reden niet bestaan maar niet geschoten is altijd mis.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel erg verwarrend... ik dacht te lezen dat je je router niet wilde of kon voorzien van internet via adsl of kabel, maar dat je een router wilde hebben waarin je een usb modem kon prikken, om zodoende altijd en overal via wifi verbinding te kunnen maken... sorry voor het misverstand.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je eigenlijk nodig hebt is een repeater,vanwege jou specifieke eisen zou ik eens googelen op DIY wlan repeater

de auslinx is uitstekend, te vergelijken met de awus 036h

zelf gebruik ik deze ook met een actieve usb verlenging van 5 meter en dan nog eens 3 meter gewone usb

andere oplossing is usb naar ethernet kopen (16 euro)dan kun je maximaal 60 meter verlengen, alleen ivm benodigde stroom die de auslinx trekt even een goedkope usb hub gebruiken met externe voeding die dan dicht bij je usb client wordt aangesloten

 

succes

satzoeker`

 

No,No y No

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp op dit moment nog niet helemaal waarom een DIY wlan repeater mijn probleem zou oplossen.

Wat ik er tot nu toe eruit kan opmaken is dat ik in beide genoemde gevallen mijn laptop toch met een kabel aan de Auslink WLAN USB (adapter) antenne moet koppelen en dat is nu eenmaal niet de bedoeling.

 

Ik wil mijn laptop draadloos met het Internet verbinden.

Dit betekend dus dat ik de Auslink WLAN USB (adapter) antenne op een of andere daarvoor geschikte draadloze router moet kunnen aansluiten en dat kan naar mijn mening niet met de door jouw genoemde opties.

Corrigeer mij maar als ik het mis heb.

 

In feite komt het erop neer dat de Auslink WLAN USB (adapter) antenne via USB met een of ander apparaat moet worden verbonden.

Dit apparaat moet dan of als draadloze router dienst kunnen doen dan wel via een UTP kabel met mijn Linksys WRT54G verbonden worden.

 

Ik heb inmiddels wel het idee dat een dergelijke oplossing niet in de handel verkrijgbaar is.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

het hoeft geen diy repeater te zijn een kant en klare is ook goed

deze pikt hoog opgesteld het signaal op en straalt het door

op die wijze heb je geen bedrading nodig

de oplossing met usb naar ethernet is goedkoop een gewone netwerkkabel van max 60 meter en de 2 usb eenheden

dan hoef je ten minste niet dicht bij je mast te zitten,het is maar wat je wilt

dacht dat dit al vaker op sat4all was behandelt

groeten

satzoeker`

 

No,No y No

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satzoeker,

 

Wederom bedankt voor de input maar het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar ik snap er niets van.

Ik zie zo snel nog niet de functie van een repeater.

 

Kun je mij in gewone Jip-en Janneke taal uitleggen wat ik nu precies nodig heb en wat waar moet worden aangesloten.

 

Aan de éne kant heb ik de buiten op een mast gemonteerde Auslink USB WLAN adapter met een circa 5m lange USB kabel en aan de andere kant een Linksys WRT54G router of mijn Laptop met interne WLAN adapter.

Voorwaarde is dus dat ik geen fysieke kabelverbinding wil gebruiken tussen de Auslink USB WLAN adapter en mijn laptop.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is precies wat satzoeker zegt: je hebt een repeater nodig, die komt tussen die Linksys WRT en je usb adapter. De repeater ontvangt het signaal van de Linksys en stuurt het weer verder waardoor ook je usb adapter dat signaal ontvangt. Die Auslink is dan eigenlijk overkill, dat signaal kun je ook met je ingebouwde wifi ontvangen. (voor zover het een moderne laptop betreft)

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schijnbaar ben ik een grote NUL in het uitleggen van een probleem want het probleem wil maar niet duidelijk worden.

 

Ik wil niets tussen de Lynksys WRT54G en mijn laptop hebben want mijn laptop moet het signaal via de ingebouwde WLAN adapter van de Linksys ontvangen.

 

Ik moet wel iets hebben tussen de Auslink USB adapter en de Linksys.

De USB aansluiting moet op een of andere manier op mijn Linksys terechtkomen zodat het door de Auslink van een Hotspot opgevangen (ver) signaal via mijn Linksys op mijn laptop terecht komt.

 

...en de buiten op een hoge mast opgestelde Auslink heb ik nodig om het vaak zwakke signaal van een verder afgelegen Hotspot te kunnen ontvangen.

Dus de Auslink is in mijn geval niet overkill maar puur noodzakelijk.

 

Nogmaals, normaliter gebruik ik i.p.v. de Auslink hiervoor mijn NanoStation2 en dan is dit probleem niet aanwezig want dan gaat de UTP kabel van de NanoStation2 in de Linksys.

Maar helaas functioneert deze werkwijze niet bij iedere Hotspot en moet ik de Auslink gebruiken.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt niet uit:

 

Origineel bericht van: Jürgen
...en de buiten op een hoge mast opgestelde Auslink heb ik nodig om het vaak zwakke signaal van een verder afgelegen Hotspot te kunnen ontvangen.

Dus de Auslink is in mijn geval niet overkill maar puur noodzakelijk.

 

Hier zou je de auslink kunnen vervangen door een repeater. De repeater ontvangt het signaal van de hotspot en stuurt het weer door, in dit geval naar je laptop. Of maak ik nu een fout? Het is moeilijk te begrijpen wat je precies wilt. Kun je anders een tekening maken van de situatie?

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou inderdaad wel kunnen als de ontvangstcapaciteit van de repeater sterk genoeg is om het signaal van een wat verder gelegen Hotspot op te vangen en tevens buiten in de open lucht in wind en weer gebruikt kan worden.

Daar twijfel ik echter aan want om die reden heb ik de Auslink gekocht want die kun je dan nauwkeurig op een verder gelegen Hotspot uitrichten en een redelijk zwak signaal nog prima ontvangen.

 

Wat mij betreft mag je het verder wel laten zitten want als ik de Auslink moet gebruiken dan maar een USB kabel direct op de Laptop aansluiten en wegwerken zodat vrouwtje niet moppert.

 

Iedereen in elk geval bedankt voor de genomen moeite om mee te willen denken.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eindelijk gevonden wat ik zocht.

Op de ALFA R36 - A802.11n Router - Extender für AWUS036H und USB UMTS Sticks heb ik de mogelijkheid om de Auslink USB WLAN adapter via USB aan te sluiten.

Via deze Router - Extender kan ik dan het draadloze signaal op mijn laptop ontvangen en eventueel met anderen delen.

Probleem opgelost.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...