Gast peterrus Geplaatst: 5 september 2010 Geplaatst: 5 september 2010 Beste Sat4allers, Kan iemand mij vertellen precies transponders zijn? Ik heb ze nodig om kanalen in te kunnen scannen maar er zijn weinig actuele lijsten waarin ze bijgewerkt worden. Ik lees hier en daar ook dat ze handmatig bijgewerkt worden. Ik ben opzoek naar een actuele lijst voor mijn DM7020. Groetjes Peterrus
vGnp Geplaatst: 5 september 2010 Geplaatst: 5 september 2010 Een transponder is een zender in de betreffende satelliet. Binnen de bandbreedte van zo'n transponder passen een aantal TV en/of radio kanalen. Zie bijlage. Om een up-to-date lijst te krijgen, even Googlen op satellites.xml Dan kun je zelf een lijstje maken voor de 7020 en jouw opstelling vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast peterrus Geplaatst: 6 september 2010 Geplaatst: 6 september 2010 Ik kon dit stukje even terug vinden. Transponders Een satelliet is uitgerust met transponders die elk weer bestaan uit een ontvanger, een converter en een zender. Een TV satelliet beschikt gemiddeld over 20 tot 50 transponders. Via één transponder kunnen ongeveer 10 TV zenders van technisch goede kaliteit worden doorgegeven. Meer kan maar dat is dan wel afhankelijk van de vereiste bandbreedte (lees: uitzendkwaliteit). Hoe groter de bandbreedte, dus hoe meer kwaliteit, des te kleiner het aantal TV zenders. De functie is mij redelijk duidelijk, het is dus een verwijzing naar de ontvangen en uitgezonden signalen die een Satelliet passeren. Het is mij onduidelijk hoe deze transponders uit een uitgezonden signaal te achterhalen zijn. Kan iemand mij daar een antwoord op geven? Ik kwam tijdens mijn zoektocht ook een goede link voor DM bezitters tegen waarop een actuele transponderlist aanwezig is. Zie http://www.fastsatfinder.com/transponders.html en de vervanging van satellites.xml Groetjes Peter
Jean-Claude Geplaatst: 6 september 2010 Geplaatst: 6 september 2010 Peter, 't is simpel : alles wat uit een transponder komt is een digitaal signaal, daar kunt ge dus alles insteken wat ge wilt. voorwaarde is wel dat ge weet hoe ge die informatie moet interpreteren, zodat ge de informatie die erin zit er terug kunt uitkrijgen. een transponder is dus niet meer dan een satellietzender die een stroom van digitale informatie uitstuurt op een bepaalde frekwentie, volgens op voorhand vastgelegde regels. de satellietontvangers kennen die regels, en zullen deze toepassen op de digitale gegevensstroom die bij hen binnenkomt. en die gegevensstroom kan vanalles zijn : beeld, radio, audio, teletext, data, kaartupdates, epg, whatever ....... DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen