Ga naar inhoud

Standaard USB keyboard werkend te krijgen ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is het mogelijk een standaard USB keyboard werkend te krijgen op een Dreambox ? Ik heb hier als test een paar aangesloten maar krijg ze niet aan de praat. Is hiervoor een speciale plugin nodig of hebben de dreamboxen alleen ondersteuning voor het speciale IR draadloze keyboard ?

Geplaatst:

Daarvoor is een wijziging in de kernel nodig, daarom werkt het niet.

Om dit te doen moet je een eigen image compileren en de kernel wijzigen.

Geplaatst:

2 link werkt hier niet, 1e is een VU topic en volg ik niet.

Maar gaat dus niet gaan werken begrijp ik, beetje jammer en lastig voor een multimediabox dat je geen toetsenbord kan gebruiken. Dat vind ik dan weer.

Originele DM toetsenbord ken ik ook weg mikken?

VU+ Duo2 - PrismCube

Geplaatst:

Zoek even op het PLi forum op "keyboard", dan vind je deze threads vanzelf. En ja, dat zijn grotendeels VU threads maar die draait precies dezelfde software...

Geplaatst:

Gedaan, maar geen oplossing gezien, alleen maar vele meldingen dat het niet werkt. En de opmerking dat de DM toetsenbord out of the box werkt. Klopt vroegah wel, nu dus niet meer, net als oa dongle versies ect ect

VU+ Duo2 - PrismCube

Geplaatst:

werkt hier prima op m'n 8000 met de huidig verkoopbare Logitech Ultra-Flat Keyboard (gemini 5.0)... hot plugable zelfs smile

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:
Origineel bericht van: dagg
werkt hier prima (gemini 5.0)... hot plugable zelfs smile

Denk dat ik binnenkort ook maar weer eens een image's rondreis doe, als de basisdingen al niet meer aan de praat willen.

VU+ Duo2 - PrismCube

Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Zo standaard is dat nu ook weer niet een USB keyboard op een dreambox...

Een DM toetsenbord dan? Probeer eens ergens een IP, WW of een zoekopdracht in te kloppen met een toetsenbord. Lukt mij niet.

VU+ Duo2 - PrismCube

Geplaatst:

Kun je een draadje hierop openen op het PLi-forum? Want van die klacht hebben we daar nog nooit gehoord???

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Kun je een draadje hierop openen op het PLi-forum? Want van die klacht hebben we daar nog nooit gehoord???

Origineel bericht van: MiLo
Zoek even op het PLi forum op "keyboard", dan vind je deze threads vanzelf.

Zoek maar eens op toetsenbord.

VU+ Duo2 - PrismCube

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen