Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Omdat ik problemen had met ontvangst bij regen heb ik afgelopen weekend alle kabels naar de rotor en lnb voorzien van nieuwe F-connectors en er een waterdichte sluiting op gezet.

Nu had ik ook al een tijdje in de gaten dat mijn SNR maar rond de 60 was bij goed weer. Dus met een satfinder netjes de schotel opnieuw uitgericht op Astra 1 waarbij ik een SNR van 87 haalde.

Zap ik naar Astra 3, dan draait de rotor er netjes naartoe en heb ik een SNR van 85 op de regionale zenders.

Zap ik nu naar Astra 2, dan heb ik het probleem dat ik geen beeld en geen ontvangst meer heb. Als ik terugzap dan wil de rotor niet meer terugdraaien totdat ik via de decoder aangeef dat hij eerst naar het 0 punt moet draaien.

Gezien dit de 1e keer was dat ik de schotel zelf ben gaan uitrichten (voorheen altijd door de lokale schotelboer laten doen) denk ik dat ik het verkeerd heb aangepakt.

Wat is nu de beste manier om een rotor opnieuw uit te richten? Heb nu tijdelijk de schotel op Astra 1 staan (anders wordt de vrouw boos) maar wil toch graag weer de BBC zenders kunnen kijken ;-)

Heeft iemand tips of is er iemand uit de buurt van Ede GLD die tegen een kleine vergoeding mij een dagje zou willen helpen/leren met de uitrichting??

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Geplaatst:

Volgens mij (corrigeer indien verkeerd) is dit het simpelst :

stem af op een sirius zender met je dmxxxx

dwing je motor via het dm motor menu naar de 0 positie

regel nu je schotel dat je max signaal krijgt zowel

horizontaal als vertikaal.(bij mij is

dat +/- 70 % op sirius.

dat is alles, usals doet de rest, vermits goede coordinaten

en schotelmontage op loodrechte paal.

succes !

Geplaatst:

Dus altijd op 0 graden uitrichten die dan op Sirius staat afgericht begrijp ik hieruit?

Zal vanavond een nieuwe poging gaan doen.

Bedankt voor het advies!

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen