The Iron Maiden Geplaatst: 16 september 2010 Geplaatst: 16 september 2010 Ik kan via mijn schotel met multi-lnb oa Astra 28.2 ontvangen. Als ik de satelliet configuratie in mijn ontvanger verander van Astra 28.2 in Badr 26 en verder de schotel onveranderd laat kan ik gewoon een transponderscan op Badr doen. De ontvanger vind dan een x-tal zenders. Ik weet niet meer precies hoeveel. Het komt dus blijkbaar niet zo precies met de uitlijning van je schotel. mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
minplus Geplaatst: 16 september 2010 Geplaatst: 16 september 2010 Hangt van de schotel en uitrichting af. Ik hoef dit echt niet met een gregoriaan te proberen. Maar 2 graden verderop iets pakken is erg veel, ik vraag me af of je wel exact op de astra 2 gericht staat. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Jean-Claude Geplaatst: 16 september 2010 Geplaatst: 16 september 2010 Origineel bericht van: The Iron Maiden Als ik de satelliet configuratie in mijn ontvanger verander van Astra 28.2 in Badr 26 en verder de schotel onveranderd laat kan ik gewoon een transponderscan op Badr doen. De ontvanger vind dan een x-tal zenders. Ik weet niet meer precies hoeveel. laat me raden : bbc, itv, channel 4, five, sky 1-2-3 plus nog een heel pak britse zenders ? het is niet omdat ge uw receiver vertelt dat hij op badr staat afgesteld, dat dit werkelijk ook het geval is. Uw receiver scant dan gewoon de transponders af die bij hem bij badr horen, en hij slaat alle gevonden zenders op, ook als die niet van de badr afkomstig zijn, maar van astra2. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
The Iron Maiden Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Ik heb gisteren nog even een transponderscan op Badr gedaan en ik vind maar 85 FTA zenders, terwijl er zo'n 360 FTA op zouden moeten zitten. Ik weet zo niet of dit zenders zijn van 28.2 die toevallig ook in de badr transponderlijst voorkomen. Mijn schotel staat wel degelijk op 28.2 uitgericht. Op BBC heb ik zo'n 85% SNR. mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Gast aart44 Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Op 26 oost hangen drie satellieten de Badr4-5 en 6 aleen de Badr4 is hier te ontvangen momenteel de andere twee hebben een andere beam. Dat je uitgericht op 28.2 oost ook de Badr4 voor een gedeelte ontvangt komt door de grote openings hoek van je schotel een grote goed uitgerichte schotel zal daar geen last van hebben dat noemen ze overscan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen