Ga naar inhoud


Mozilla Firefox crasht regelamatig


Jürgen

Aanbevolen berichten

Sinds dat ik Win7 gebruik komt het met vrij willekeurige tussenpozen (plusminus 1x in de week) voor dat Firefox (nu versie 3.6.8) crasht.

Dan verschijnt een pop-up met de melding van de Firefox Crashreporter met daarin de aangeboden excuses en of ik Firefox opnieuw wil opstarten of de oude sessie wil herstellen.

Beide uitgevoerde functioneren daarna weer prima.

Ook zijn er verschillende sites waar dit probleem tijdens het opstarten van Firefox voorkomt dus niet één bepaalde site.

 

Herkent iemand dit probleem?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik moet zeggen dat ik Ff heel fanatiek gebruik maar nog nooit een crash heb gehad. Inderdaad kan een addon dit veroorzaken, hoewel dit na een van de laatste updates eigenlijk niet zou kunnen. Elk venster draait in een eigen omgeving die zou moeten verhinderen dat de hele applicatie zou crashen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op >> deze link << van Mozilla zelf wat meer info over crashes.

 

Het crashreport zal naar alle waarschijnlijkheid een getal (id/signature) geven en die kan je op die link zoeken.

 

Als je het verhaal verder leest op die pagina, dan is het meest voor de hand liggend dat je de laatste versie hebt van Mozilla FireFox, maar een verouderde Add-on / Plug-in / Thema's

 

Raadzaam is dan ook die ook up te graden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

op websites zijn heel veel zaken aanwezig en gelinkt die het functioneren beinvloeden

met noscript, zie ik dat er onderhuids heel wat meespeelt in de werking van je browser

en je hebt behoorlijk wat plugins en addons

bijvoorbeeld de taal NL zelf al

 

flash / shockwave / java zijn allemaal bekenden

maar we kennen natuurlijk ook cookies en webbugs of scripts

 

mijn crashes gebeurden voornamelijk als ik snel terug omhoog scrollde met het muiswiel

ook nog steeds niet gevonden waarom dat gebeurde, want ook de PC hing vast

 

maar met de nieuwe suse en firefox + nieuwe plugins geen enkel probleem meer

 

als er crash-reports komen dan inderdaad even goed googlen op dergelijke foutmeldingen en internet berichten omtrent de fout

 

zelf heb ik dan altijd de procedure... (bij wederkerende crashes) om het programma te de-installeren en de registry op te schonen.

tweemaal minimaal x herstart en ook Ccleaner erover heen te gooien met registers opschonen.

en uiteindelijk de nieuwste van het programma der weer op te zetten (firefox)

 

ciao

 

90

John Mayall

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...