Ga naar inhoud


[RE-9000HD] 2 x RE-9000 i.c.m. een NAS


Caesarion

Aanbevolen berichten

Goedendag mede forumlezers,

 

Binnenkort hoop ik mijn 2e RE-9000 te ontvangen en in gebruik te nemen.

Mijn intensie is om deze 2 RE-9000 machines te laten werken via een NAS, in mijn geval een LG-N2R1.

De RE-9000, die in de woonkamer zijn werk doet, kan ik reeds via het netwerk benaderen enz. enz.

Dus netwerktechnisch snap ik (en werkt) het allemaal wel,...... hoop ik. whistle

 

Vraagje: Heeft iemand ervaring en of tips waar ik op moet letten met een Rebox i.c.m. een NAS.

Ik ga er bijv. vanuit dat ik als ik iets opneem met de rebox in de woonkamer, ik deze opname in de slaapkamer kan bekijken (en andersom).

 

 

 

 

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk maar eens op de Rebox site, daar staat een handleiding met foto,s hoe eea in te stellen smile

 

Suc6

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er draait hier een Synology zonder enig probleem, al een maand of 4.

Eigenlijk nooit geen klacht over, het is wel erg leuk om op de ene plek iets op te nemen en ergens anders de opname te bekijken.

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik géén van de rebox-en gebruik om te kijken, zou het dus "theoretisch" mogelijk moeten zijn om 4 opnamen tegelijker tijd te maken op de NAS.

 

Of ik dat überhaubt wil of zal gebeuren is even niet aan de orde, maar ik ga het wel uitproberen laugh.

Je moet het ook zien als een "hobby". Als alles werkt zo als het moet is het leuk, maar voor mij is het dan klaar.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook praktisch zal er geen probleem zijn om 4 opnamen tegelijkertijd op de NAS op te slaan tenzij de NAS de hoge datastroom niet aan kan en dat m.n. bij 4 gelijktijdige HD opnamen.

Maar dat zegt dan meer over de gebruikte NAS dan over de ontvangers.

 

Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst / test.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk erom dat bij Synology de 100MB snelheid niet wordt gehaald.

Nml. de netwerksnelheid word met name bepaald door de processorkracht van de Synology of NAS. Bij de instap modellen bijv. 110J kun je maar één HD opname tegelijk maken of afspelen.

 

Controleer dus even de spec's van de NAS voor aanschaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag is de nieuwe ontvanger binnen gekomen.

Natuurlijk gelijk uitgepakt, op kamertemperatuur laten komen en aangesloten.

De Update .26 geinstalleerd en daara, via een usb stickje, de zender instellingen van de ene naar de andere rebox gekopieerd.

Netwerkkabel aangesloten, instellingen ingesteld en klaar.

De map op de NAS werd direct gezien. Even wat opgenomen e.d. en alles werkt. Alsof er een interne HDD inzit laugh.

 

Echter......wat blijkt.......

Omdat ik de ontvanger(s) in deep standby zet verliest hij de mount. shocked

Toen er dus een geprogrameerde opname starte, kon hij geen opname apparaat vinden frown

Bij een "gewone" standby blijven de instellingen wél bewaard.

 

M.i. moet het programeer technisch toch mogelijk zijn om deze instellingen te bewaren. De zenders en bijbehorende instellingen blijven toch ook bewaard.

Of.....Zie ik nu tóch een instelling over het hoofd? blush

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dutch (uit ander Topic)

"192.168.0.4/sda1/Rebox" lijkt mij ok.

Is de kabel tussen de rebox en je switch/router ok?

zie je wel een link lampje op het switch poortje van de switch/router waarop je kabel(s) hebt aangesloten?

 

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lampje brandt van me switch, DHCP staat aan en hij krijgt zijn IP adres toegedeeld van me router/firewall 192.168.0.11 Als ik dit ip adres ping krijg ik response en als ik dit ip adres in me browser zet krijg ik een login scherm dus dat betekent dat hij gewoon in het netwerk zit ( weet iemand username password ? staat niet in de handleiding). Normaal gesproken moet ik voor me NAS inloggen om de settings te veranderen. Alle files zijn uitgedeeld en ik heb ik met me laptop de directory rebox aangemaakt op de NAS. Moet ik dan toch de username en password opgeven in me Rebox settings? Reeds geprobeerd maar helpt ook niet. Bedankt voor alle hulp , ik geef niet op :-)

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is het me gelukt. Hoewel de main directory op mijn NAS reeds wijdopen stond heb ik maar een nieuwe directory aangemaakt met volledige rechten en toen opnieuw geprobeerd, trouwens zonder username/password. Loopt als een trein. Bedankt voor de hulp.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan, dit bewijst maar weer eens de kracht van een forum.

Het enige nadeel van het werken via een NAS met een Rebox is, dat als ik de Rebox in deep sleep (1 watt mode) zet de connectie (mount) niet hersteld word bij het aanzetten.

Beetje vreemd, want alle andere menu instellingen worden wél bewaard.

Ik heb de stroommeter maar eens aangesloten op de Rebox, zonder HDD. Vebruik 19 watt. Het maakt daarbij niet uit of hij stand-by staat op aan het werk is. De stand-by is dus maar een wasse neus.

De rebox mét HDD zal wel méér verbruiken.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelijk heb je, dit forum is de beste plek voor dit soort problemen. Heb reeds gemerkt dat hij de mount kwijt is na de diepe slaap. Ik heb er oon een 80gb USB HD aan hangen dus mocht ik eens vergeten om de NAS wakker te maken zal hij altijd op de USB opnemen, tenminste dat hoop ik haha. Bedankt voor de watt info, goed om te weten.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de update. Zeg hoe zet ik hem in de standby stand zodat hij ze mount niet verliest? Dan kan ik dat afento zo oplossen als ik wil opnemen. Ik dacht dat hij netjes op me USB opnam als hij de mount kwijt was maar helaas. Die moet je handmatig weer veranderen. Zou leuk zijn als Rebox dat aanpast.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...