Ga naar inhoud


[RE-9000HD] 2 x RE-9000 i.c.m. een NAS


Caesarion

Aanbevolen berichten


Gevonden, wederom bedankt. Heb me rot gezocht en het was zo simpel. Ik ban plan hem alleen om te schakelen als ik iets ga opnemen. Anders gaat ie gewoon diep in slaap.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als me ontvanger ontwaakt uit deep sleep ben ik niet alleen me NAS kwijt maar ook me USB2. Enige oplossing is om hem er even af te halen en weer aan te sluiten, dan vindt hij de USB weer. Niet echt handig en hopelijk wordt dat verholpen met een nieuwe FW. Lijkt me sterk dat het aan de HDD ligt, het is WD passport van 80gb. Ik heb er ook zo eentje aan me MVision hangen en die vindt hem altijd bij het aanzetten. Enig idee wat ik kan doen behalve dan loskoppelen en niet voor deep sleep kiezen?

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok - ga ik eens proberen. Wie weet helpt dat wel. Ik las trouwens dat de mount verholpen zou zijn met de 37 FW maar die durf ik er niet op te zetten ivm alle klachten.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik het zo maar even laat. Als ik iets ga opnemen dan maak ik de NAS wakker en dan werkt het gewoon. Ik wacht op de nieuwe FW en dan zien we wel weer. Als ik er oude een FW opzet dan los ik misschien het mount probleem op maar dan zal je net zien dat er 3 andere problemen opduiken. Hier valt mee te leven :-)

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleempje, als ik opgenomen programma's afspeel van me NAS dan stopt het beeld na 7 minuten ( freeze ) en druk ik dan op de bestandslijst knop dan gaat ie weer door met spelen. Na 7 minuten staat hij weer stil etc etc. Als ik afspeel van me USB dan is er niks aan de hand. Zou dit de idle fucntie zijn van de NAS? Zou toch niet mogen gebeuren want hij is in gebruik.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is inderdaad vreemd, Dutch.

Is dit probleem er al vanaf het begin?

Vanaf het moment dat ik de NAS i.c.m. de rebox gebruik ben ik dat probleem nog niet tegen gekomen.

Wel ben ik tegen een maximum datastroom van de NAS aangelopen.

Twee opnemen en één kijken. Anders is komen er "drop-outs" in de opnamen.

Probeer eens een TS bestand via een computer af te spelen.

 

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me Rebox pas sinds maandag dus nog niet veel tijd gehad om te experimenteren. Ik ga de idle tijd van me NAS aanpassen, kijken of dat helpt. Anders die TS afspelen op me pc is ook een idee. Ik hou je op de hoogte.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

TS op me computer is geen probleem. Loopt netjes door de hele film zonder af te breken. Ik heb de idle tijd ook veranderd maar helpt niets, na ong 7 minuten loopt hij vast.Ik wacht netjes de nieuwe firmware af, ik las net dat ie bijna beschikbaar is dus we zien het wel. Zo niet neem ik op met me USB of anders een externe schijf aansluiten. We komen d´r wel.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

OPGELOST !! Je moet de DHCP op je Rebox uitschakelen ( eerst even de gegevens opschrijven voordat je hem uitzet), je Rebox een vast IP adres geven en zorgen dat je Router dit IP adres reserveert. Ik heb hem naar deep sleep gebracht, aangezet en hij kon de NAS gewoon vinden.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutch
OPGELOST !! Je moet de DHCP op je Rebox uitschakelen ( eerst even de gegevens opschrijven voordat je hem uitzet), je Rebox een vast IP adres geven en zorgen dat je Router dit IP adres reserveert. Ik heb hem naar deep sleep gebracht, aangezet en hij kon de NAS gewoon vinden.

Het is eigenlijk opgelost via een workaround, toch is dit een bug smile Het zou via DHCP ook moeten werken... smile
Ik zou deze bevinding toch even aan Rebox melden, grote kans dat ze het doorgeven aan de firmware ontwikkelaars waardoor het in de volgende versie misschien meteen gaat werken smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist ook de nieuwe versie (.52) geïnstalleerd.

Na de DHCP uitgeschakeld te hebben (en de gegevens handmatig ingevuld te hebben) kan de NAS na een diepe slaap (1 watt mode) weer terug gevonden worden.

Dat het een "workaround" is, ben ik mee eens maar er zijn erger-er dingen.

 

Ik word steeds blijer met mijn rebox ontvangers laugh

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...