Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Inventarisatie problemen Rebox RE-9000HD


RvdV

Aanbevolen berichten

Ik weet niet hoe je aan 10 problemen komt, maar ik tel er zo al veel meer...

En de meesten zullen natuurlijk niet reageren als ze zien dat hun probleem er al bij staat.

 

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: David1980
Gezien de zeer weinige reactie's op de topic `problemen Rebox RE-9000HD' [amper 10] vallen de problemen dus wel mee.


Aangezien de genoemde problemen voor bijna iedereen de lading dekken heeft het ook niet veel zin deze nogmaals te melden. Zeker niet als je weet dat deze problemen min of meer generiek zijn: Wie heeft deze problemen niet in meer of mindere mate??

Overigens wil ik aan het lijstje toevoegen: mijn Rebox 8000 loopt regelmatig vast bij 'skippen' wanneer er 'timeshift' gekeken word.

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hardware: Rebox RE-9000HD

Loader: L 1.19

Firmware: Re v1.08.37

HD: Samsung 500 GB EcoGreen F2 5400 rpm 16 mb

Timeshift start: Handmatig

 

Klachten:

-Freeze om 21.50.

-Pixelprobleem

 

Dit waren de klachten. Met de laatste firmware tot nu toe geen vastloper gehad. Kijk trouwens uit naar de versie met de nieuwe bootloader. Ook van de huisgenoten hoor ik geen wanklank.

Al met al tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan hier tamelijk kort over zijn.

Mijn RE-9000 loopt ondanks de talrijke updates nog steeds regelmatig vast.

Op welke momenten dat gebeurt is moeilijk te zeggen.

Hoe drukker het wordt met opdrachten en taken, hoe sneller de Rebox vastloopt.

Hierdoor mislukken opnames ook regelmatig.

 

Ik vrees dat de hardware bepaalde tekortkomingen heeft die niet gecompenseerd kunnen worden door slimme software.

 

Reclameren bij de importeur zal een lang en moeilijk verhaal worden, tenzij programma's als Radar en Kassa zich hiermee gaan bemoeien.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman

Reclameren bij de importeur zal een lang en moeilijk verhaal worden, tenzij programma's als Radar en Kassa zich hiermee gaan bemoeien.


Daar moet je, in eerste instantie, ook niet zijn. De (Web)winkel waar je dit apparaat hebt aangeschaft is wettelijk verantwoordelijk. Niet de importeur. Ik weet het: recht hebben is anders dan krijgen...

Citaat van een consumenten website:
Origineel bericht van: Consuwijzer

Wie is verantwoordelijk als het product niet aan mijn verwachtingen voldoet?
Is een product niet goed, dus voldoet het niet aan de verwachtingen die u mag hebben? Dan is de verkoper daarvoor verantwoordelijk. U hebt met hem namelijk een koopovereenkomst gesloten. Dat betekent dat hij volgens de wet een goed product moet leveren. De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem voor u oplossen.


Word wel een beetje Off topic.. Sorry

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Peter die zaken kloppen allemaal maar er zijn ook andere fora waar de mensen klachten hebben.

 

Ook denk ik dat je zal weten dat maar 3% van de mensen zal reageren op een oproep of een persoonlijk schrijven.

 

De importeur weet dat ook en weet ook dat een ieder eerst bij zijn eigen leverancier moet zijn, of dit nu een gewone winkel of en webwinkel is maakt daarin niet uit, alleen de personen in de zaak bij jou/mij in de buurt kan je aanspreken wat via een webwinkel anders is terwijl die ook heel erg goed in service kunnen zijn.

 

En daardoor denkt deze importeur, welke veel reclame heeft gemaakt (Zie de satelliet-bladen), hier gemakkelijk mee weg te komen maar de importeur is echt wel verandwoordelijk voor de software dus ook voor het gegeven dat deze apparatuur niet goed werkt met de aangeboden software.

 

Het maakt voor de wet niet uit of er nu één gebruiker last van heeft (ondeugdelijke software) of dat er 1000 gebruikers van het geleverde apparaat daar last van hebben, de importeur heeft gewoon te zorgen dat de betreffende apparatuur goed moet werken en aan de verwachtigingen van de gebruikers moet voldoen naar de aanleiding (folder/reclame enz.) waardoor de gebruiker dit apparaat heeft aangekocht.

 

Dus je was niet erg off topic alleen is het voor de gebruikers als prive persoon moeilijk (maar niet onmogenlijk) hun aangekochte produkt naar behoren te laten werken en als de importeur het laat afweten (slechte software) dan kan een ieder dit aankaarten op welke wijze dan ook.

 

Natuurlijk zijn er al berichten verzonden naar Tros radar, en terecht naar mijn mening, door meerdere personen dus wat jou laatste bericht een goede aanvulling.

 

catw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
Dus je was niet erg off topic

...en of hij en ook jij hartstikke Off Topic zijn.
Buiten het feit dat jij nu voor de zoveelste keer weer hetzelfde afgezaagde verhaal hier in deze thread deponeert in een niet daarvoor bestemde thread lijkt het mij dat je deze speciale aangemaakte thread zuiver moet houden want anders verdwijnt weer de essentie van deze thread.

Al zou je nu ook tien keer gelijk mogen hebben met je verhaal, ga dit dan elders deponeren of maak zoals hiervoor al gesuggereerd een eigen thread aan met als onderwerp zoals b.v. Catw_is_pissig of iets dergelijks maar houd deze thread met een goede essentie schoon.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arsat
Ik weet niet hoe je aan 10 problemen komt, maar ik tel er zo al veel meer...
En de meesten zullen natuurlijk niet reageren als ze zien dat hun probleem er al bij staat.



Ik heb het niet over problemen, maar over 10 reactie's

Ik heb anders wel een bugje, dat de naam in de planner veranderd van een wekelijkse opname.
Als ik elke week Kassa of Radar opneem, staat er eerst Kassa of Radar in de planner, maar na verloop van tijd veranderd de naam in iets willekeurigs.

Maar ik zal wel de enige zijn, want ik heb er nooit iemand over gehoord!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook. Waarschijnlijk stel je de timer in met de EPG. De eerste keer neemt hij dan de naam van het ingestelde programma, de volgende keer de naam van het programma dat bezig is wanneer de opname start. Zou eigenlijk niet zo moeten zijn. Naar mijn idee zou het mogelijk moeten worden de naam van een opname vooraf in te stellen en dat de Rebox er dan een datum of volgorde aan toevoegt.

 

Het is geen groot probleem, maar wel iets dat meegenomen kan worden naar Rebox

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe ook mee.........

 

Hardware : Rebox 9000 HD

Loader : 1.23

Software : 1.08.37.

Harde schijf : Western Digital 500 gig.

Timeshift : soms aan, soms uit.

 

Probleem : Hikkende beelden bij HD zenders. Ik kijk niets anders.

Elke avond circa 21.50 uur freezer van ongeveer 20

seconde.

 

Rene

 

Rebox 8500 HD PVR

Onkyo Dolby Digital 5.1, Sony blue ray

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...