Ga naar inhoud


Discovery 4:3 -> 16:9 switching


Golfdiesel

Aanbevolen berichten


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het hangt wel van de instellingen van de ontvanger af.

Heb je de Dreambox op "16:9" staan of op "altijd 16:9" staan.

 

Ik zie het probleem sinds eergisteren. Ik ben nu even een korte opname aan het maken. Dan kan ik kijken hoe de beeldverhouding in de DVB stream aangegeven wordt. Als hij daar op 4:3 staat dan klopt er iets niet in de stream.

 

Nogmaals, bij alle zenders werkt het goed, behalve bij Discovery. Dan kan het eigenlijk niet iets specifieks voor de ontvanger zijn.

 

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schijnbaar is het niet tijdelijk want Discovery Channel (SD) staat bij mij nog steeds op 4:3.

 

Als ik in de instellingen van mijn Rebox het Beeldformaat op 'Volledig' zet dan krijg ik een schijnbaar normaal, niet uitgerekt beeld.

 

Standaard staat het Beeldformaat op 'Pillar Box'.

Dit omdat ik bij 4:3 uitzendingen ook daadwerkelijk 4:3 formaat wil zien.

Mijn vrouw klaagt namelijk anders dat de figuren te dik overkomen.

Het gevolg hiervan is dat als ik b.v. naar RTL8 kijk de reclame 16:9 is en als b.v. 'As the world turns' begint dan schakelt het beeld automatisch over naar 4:3 en dat is ook prima zo.

 

Ik vraag me nu ook af of 4:3 weergave bij Discovery sinds de laatste geïnstalleerde Rebox software gebeurt want voordien kan ik me niet herinneren dat Discovery SD een 4:3 formaat liet zien.

 

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een korte opname gemaakt op Discovery en deze resulterende .ts file heb ik in ProjectX geladen.

 

Zie rechts in deze screenshot, in de stream info staat dat de stream 4:3 is. Bij mijn weten doet de dreambox niets met deze stream buiten dat deze gedecrypt wordt en daarna op schijf gezet wordt.

projectx-screenshot.jpg

 

Voor de vorm nog een screenshot van een opname op NGC.

Let hierbij ook op de tekst in de linker bovenhoek. WSS Present 16:9 full.

projectx-screenshot2.jpg

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hellum
Hier ook op Humax, DM500, Ipbox en Strong.

MVG. Gerard


Switchen die boxen nu goed naar 16:9 of juist niet?

Kijk nu met een Ferguson Ariva en die geeft een vol scherm dus 16:9 aan. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op dat het alleen bij CDS gebeurt... als ik via Ziggo kijk is het beeld gewoon 16:9.

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds deze week het HD pakket van CD. Met mijn VU+ is het beeld bij een 4:3 uitzending, sinds het HD pakket, altijd met zwarte balken aan de zijkant. Als ik bij system setup bij de optie 4:3 weergeven als..... wijzig, veranderd er niets. Zwarte balken blijven. Dit is dus bij alle HD zenders en bij een 4:3 uitzending. Zap ik van bv. RTL4HD naar RTL4SD, is het beeld wel beeldvullend. Zap ik weer terug naar RTL4HD, heb ik weer balken. Dus bij mij niet alleen bij Discovery!

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 16/9 puls staat niet aan bij 16/9 uitzendingen,

CD heeft er wss zelf een 16/9 beeld van gemaakt en zo doorgeeft zodat het op elke box 16/9 doorkomt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...