Jürgen Geplaatst: 9 september 2010 Geplaatst: 9 september 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) ...Je hebt je ontvanger op pilar staan wat dat ook mag betekenen, maar heb je geen gewone 16:9 stand in je ontvanger zitten? De TF7700HSCI heb ik inmiddels verkocht dus dat zal niet meer lukken. In feite heb ik op de Rebox ontvangers twee mogelijke instellingen, één voor TV Aspect Ratio en deze staat altijd op 16:9 en één voor Beeldformaat waarbij ik de keuze heb tussen Volledig en Pillar Box. De laatste instelling staat standaard ingesteld en dat is ook goed zo want dat bewerkstelligd dat precies dat beeldformaat wordt weergegeven welk in de stream meegestuurd wordt. Klein voorbeeld, als ik naar RTL8 naar de reclame kijk dan wordt die 16:9 uitgezonden en wordt ook als 16:9 weergeven. Als hierna b.v. As the World turns begint en die wordt weer in 4:3 uitgezonden dan schakelt het beeldformaat automatisch naar 4:3. Dit gebeurt dus nu sinds kort ook bij Discovery Channel. Mijn Sony Bravia LCD TV is rechtstreeks via een HDMI kabel op de Rebox aangesloten. Nogmaals het kan er bij mij niet in dat het sec aan de ontvanger ligt en als dat al mocht zijn dan zal dat wel een combinatie zijn tussen de ontvanger en CD. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
cookie Geplaatst: 9 september 2010 Geplaatst: 9 september 2010 Ik snap niet dat hier zoveel discussie over kan zijn, Discovery word verkeerd uitgezonden, het ligt niet aan de ontvangers. Mensen die discovery toch in breedbeeld zien hebben hun ontvanger ingesteld zodat alle 4:3 uitzendingen gestretched worden naar breedbeeld (zoals het niet hoort, 4:3 naar breedbeeld stretchen ziet er niet uit) En Animal planet word ook verkeerd uitgezonden, die is naar 16:9 gestretched terwijl dat kanaal 4:3 moet zijn.
satcat Geplaatst: 9 september 2010 Geplaatst: 9 september 2010 Speciaal voor Sjaak(k): gelezen op ander forum Citaat: Probleem is onderkend door de leverancier en voor zover wij weten komt er een oplossing. Helaas wist men bij Discovery UK niet aan te geven op welke termijn. Met vriendelijke groet, WebCare CanalDigitaal Dus als Discovery het onderkent dan zal het toch wel zo zijn, is het niet? Nou weten ze bij Discovery ontzettend veel behalve blijkbaar wanneer ze aan het werk gaan.
Hageneis Geplaatst: 9 september 2010 Geplaatst: 9 september 2010 Origineel bericht van: cookie Ik snap niet dat hier zoveel discussie over kan zijn, Discovery word verkeerd uitgezonden, het ligt niet aan de ontvangers. Mensen die discovery toch in breedbeeld zien hebben hun ontvanger ingesteld zodat alle 4:3 uitzendingen gestretched worden naar breedbeeld (zoals het niet hoort, 4:3 naar breedbeeld stretchen ziet er niet uit) En Animal planet word ook verkeerd uitgezonden, die is naar 16:9 gestretched terwijl dat kanaal 4:3 moet zijn. Ik dacht dat Animal Planet tegenwoordig ook native 16:9 uitzendt. M.a.w. die 'stretch' hoort dan toch zo? Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T
Jürgen Geplaatst: 9 september 2010 Geplaatst: 9 september 2010 Origineel bericht van: satcat Dus als Discovery het onderkent dan zal het toch wel zo zijn, is het niet? Nou, bij Sjaak weet je dit nooit. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Littlesat Geplaatst: 9 september 2010 Geplaatst: 9 september 2010 Citaat: M.a.w. die 'stretch' hoort dan toch zo? Dat klopt. Maar momenteel is het extra ge-stretcht omdat er boven en onder een extra zwarte balk zit die er niet hoort (letterbox). Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Golfdiesel Geplaatst: 9 september 2010 Auteur Geplaatst: 9 september 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) @Golfdiesel, kun jij eens een screenshot laten zien van Discovery met project x waaruit blijkt dat WSS bij deze zender ontbreekt en bij andere zenders niet? Ik weet nl niet hoe zo´n puls eruit zou moeten zien, zo leer ik dan ook weer wat . Speciaal voor jou nog een keer. Kijk even naar de tekst in het rechter deel van de screenshot en dan de 4e regel van boven. Wat staat daar? Nu voor een screenshot van een ander kanaal. Kijk wederom naar het rechter deel, 4e regel van boven. En kijk ook even naar de linker bovenhoek van het "tv beeld" in de screenshot. Wat staat daar? WSS Present 16:9 full. Dit is hetzelfde bij elk 4:3 en bij elk 16:9 kanaal. Bij alle 4:3 kanalen staat er netjes 4:3 en bij elk 16:9 kanaal staat er netjes 16:9 en in het beeld staat er dan ook WSS Present 16:9 full. Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
Jürgen Geplaatst: 9 september 2010 Geplaatst: 9 september 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) Origineel bericht van: Jürgen Origineel bericht van: satcat Dus als Discovery het onderkent dan zal het toch wel zo zijn, is het niet? Nou, bij Sjaak weet je dit nooit. Ha ha wat een flauwe opmerking is dat Jürgen, satcat komt tenminste met een duidelijke verklaring voor het probleem Sjaak, Volgens mij wil jij de lol hiervan niet inzien. Ik bedoelde hier alleen mee dat ondanks de verklaring van Discovery jij het weleens rustig kon volhouden dat het toch nog aan de 4 ontvangers zou kunnen liggen. ...en nogmaals het had verder geen andere bedoeling. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Hageneis Geplaatst: 9 september 2010 Geplaatst: 9 september 2010 Origineel bericht van: Littlesat Citaat: M.a.w. die 'stretch' hoort dan toch zo? Dat klopt. Maar momenteel is het extra ge-stretcht omdat er boven en onder een extra zwarte balk zit die er niet hoort (letterbox). Nee, dan hoort dat inderdaad niet. Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T
roymar Geplaatst: 9 september 2010 Geplaatst: 9 september 2010 comedy central gaat nu ook verkeerd, 4:3 wordt naar 16:9 gestretcht Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s, Skystar2 en Wavefield WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy
Zatter Geplaatst: 18 september 2010 Geplaatst: 18 september 2010 Er is weer een dik weekje voorbij en Canal Digitaal schijnt die aan Discovery UK te hebben doorgegeven maar tot nu toe nog geen verbetering, Als het nog even zo doorgaat schrap ik de twee zenders die ik toch best vaak kijk in de zenderlijst want ik vind het maar bagger dat het niet sneller weer goed gezet kan worden. Marcel DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.
Golfdiesel Geplaatst: 18 september 2010 Auteur Geplaatst: 18 september 2010 Origineel bericht van: Zatter Er is weer een dik weekje voorbij en Canal Digitaal schijnt die aan Discovery UK te hebben doorgegeven maar tot nu toe nog geen verbetering, Als het nog even zo doorgaat schrap ik de twee zenders die ik toch best vaak kijk in de zenderlijst want ik vind het maar bagger dat het niet sneller weer goed gezet kan worden. Marcel Het is inderdaad te zot voor woorden dat ze zo lang moeten doen over het goed zetten van een instelling... Of er moet echt een technisch probleem zijn... Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
Jos 50 Geplaatst: 18 september 2010 Geplaatst: 18 september 2010 Bij mij ook zo als het wezen moet Philips DSR8121 Venton HD 100s 2x Rebox 4000 Schotel Triax 88cm ,LNB Duo Quad
Zatter Geplaatst: 19 september 2010 Geplaatst: 19 september 2010 Origineel bericht van: Jos 50 Bij mij ook zo als het wezen moet Moet dat niet zijn: Bij mij ook zoals het niet wezen moet DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen