Ga naar inhoud


Discovery 4:3 -> 16:9 switching


Golfdiesel

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Sjaak(k)
...Je hebt je ontvanger op pilar staan wat dat ook mag betekenen, maar heb je geen gewone 16:9 stand in je ontvanger zitten?

De TF7700HSCI heb ik inmiddels verkocht dus dat zal niet meer lukken.

In feite heb ik op de Rebox ontvangers twee mogelijke instellingen, één voor TV Aspect Ratio en deze staat altijd op 16:9 en één voor Beeldformaat waarbij ik de keuze heb tussen Volledig en Pillar Box.
De laatste instelling staat standaard ingesteld en dat is ook goed zo want dat bewerkstelligd dat precies dat beeldformaat wordt weergegeven welk in de stream meegestuurd wordt.
Klein voorbeeld, als ik naar RTL8 naar de reclame kijk dan wordt die 16:9 uitgezonden en wordt ook als 16:9 weergeven.
Als hierna b.v. As the World turns begint en die wordt weer in 4:3 uitgezonden dan schakelt het beeldformaat automatisch naar 4:3.

Dit gebeurt dus nu sinds kort ook bij Discovery Channel.
Mijn Sony Bravia LCD TV is rechtstreeks via een HDMI kabel op de Rebox aangesloten.

Nogmaals het kan er bij mij niet in dat het sec aan de ontvanger ligt en als dat al mocht zijn dan zal dat wel een combinatie zijn tussen de ontvanger en CD.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik snap niet dat hier zoveel discussie over kan zijn, Discovery word verkeerd uitgezonden, het ligt niet aan de ontvangers. Mensen die discovery toch in breedbeeld zien hebben hun ontvanger ingesteld zodat alle 4:3 uitzendingen gestretched worden naar breedbeeld (zoals het niet hoort, 4:3 naar breedbeeld stretchen ziet er niet uit)

 

En Animal planet word ook verkeerd uitgezonden, die is naar 16:9 gestretched terwijl dat kanaal 4:3 moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speciaal voor Sjaak(k): gelezen op ander forum

Citaat:
Probleem is onderkend door de leverancier en voor zover wij weten komt er een oplossing. Helaas wist men bij Discovery UK niet aan te geven op welke termijn.

 

Met vriendelijke groet,

 

WebCare CanalDigitaal

Dus als Discovery het onderkent dan zal het toch wel zo zijn, is het niet? laugh

 

Nou weten ze bij Discovery ontzettend veel behalve blijkbaar wanneer ze aan het werk gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cookie
Ik snap niet dat hier zoveel discussie over kan zijn, Discovery word verkeerd uitgezonden, het ligt niet aan de ontvangers. Mensen die discovery toch in breedbeeld zien hebben hun ontvanger ingesteld zodat alle 4:3 uitzendingen gestretched worden naar breedbeeld (zoals het niet hoort, 4:3 naar breedbeeld stretchen ziet er niet uit)

En Animal planet word ook verkeerd uitgezonden, die is naar 16:9 gestretched terwijl dat kanaal 4:3 moet zijn.

Ik dacht dat Animal Planet tegenwoordig ook native 16:9 uitzendt. M.a.w. die 'stretch' hoort dan toch zo?

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

@Golfdiesel, kun jij eens een screenshot laten zien van Discovery met project x waaruit blijkt dat WSS bij deze zender ontbreekt en bij andere zenders niet? Ik weet nl niet hoe zo´n puls eruit zou moeten zien, zo leer ik dan ook weer wat smirk.


Speciaal voor jou nog een keer.
Kijk even naar de tekst in het rechter deel van de screenshot en dan de 4e regel van boven. Wat staat daar?
projectx-screenshot.jpg

Nu voor een screenshot van een ander kanaal. Kijk wederom naar het rechter deel, 4e regel van boven. En kijk ook even naar de linker bovenhoek van het "tv beeld" in de screenshot. Wat staat daar? WSS Present 16:9 full.
projectx-screenshot2.jpg

Dit is hetzelfde bij elk 4:3 en bij elk 16:9 kanaal. Bij alle 4:3 kanalen staat er netjes 4:3 en bij elk 16:9 kanaal staat er netjes 16:9 en in het beeld staat er dan ook WSS Present 16:9 full.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: satcat

Dus als Discovery het onderkent dan zal het toch wel zo zijn, is het niet? laugh

Nou, bij Sjaak weet je dit nooit. :D

Ha ha wat een flauwe opmerking is dat Jürgen, satcat komt tenminste met een duidelijke verklaring voor het probleem whistle


Sjaak,

Volgens mij wil jij de lol hiervan niet inzien.
Ik bedoelde hier alleen mee dat ondanks de verklaring van Discovery jij het weleens rustig kon volhouden dat het toch nog aan de 4 ontvangers zou kunnen liggen.
...en nogmaals het had verder geen andere bedoeling.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Er is weer een dik weekje voorbij en Canal Digitaal schijnt die aan Discovery UK te hebben doorgegeven maar tot nu toe nog geen verbetering,

 

Als het nog even zo doorgaat schrap ik de twee zenders die ik toch best vaak kijk in de zenderlijst want ik vind het maar bagger dat het niet sneller weer goed gezet kan worden.

 

Marcel

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zatter
Er is weer een dik weekje voorbij en Canal Digitaal schijnt die aan Discovery UK te hebben doorgegeven maar tot nu toe nog geen verbetering,

Als het nog even zo doorgaat schrap ik de twee zenders die ik toch best vaak kijk in de zenderlijst want ik vind het maar bagger dat het niet sneller weer goed gezet kan worden.

Marcel


Het is inderdaad te zot voor woorden dat ze zo lang moeten doen over het goed zetten van een instelling... Of er moet echt een technisch probleem zijn...

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...