Gast Sat4Mere Geplaatst: 6 september 2010 Geplaatst: 6 september 2010 Op mijn schotel (met 3 koppen: astra1,2,3) is het niet gelukt om zowel astra1 als astra3 tegelijk te gebruiken. Het probleem is dat als beide satellieten signaal geven, de zwakste zenders op beide satellieten wegvallen. Dat zijn natuurlijk weer de nederlandse zenders (misplaatste hollandse zuinigheid). Als ik de schotel tune op astra1, dan krijg ik wel weer alle zenders maar geen astra3. Tune ik op astra3 dan krijg ik alle astra3 zenders, maar vallen astra1 ned1-3 weg (te zwak). Ik vermoed dat dit ook versterkt wordt doordat de satelliet kabels (koka799) bij mij lang zijn (+/30m in totaal) waardoor er extra demping optreedt, want de tuner naast de schotel gezet gaf een beter signaal aan dan in de woonkamer...
Alventali Geplaatst: 6 september 2010 Geplaatst: 6 september 2010 30m coax mag absoluut geen probleem zijn. Het kan zijn dat je de f connectoren nog eens na moet lopen maar 30 meter moet zonder meer kunnen. Verder wat het afstellen betreft. Zet alle drie de LNB op nul streepje op de houder Begin je met Astra3 (23.5 E )en dat is de middelste LNB. En zorg dat je daar goed signaal mee hebt. Daarna kun je met de astra 1 ( 19.2 E) en astra 2 (28.2 E)nog iets om hoog en omlaag schuiven met de houder zelf om het signaal nog wat beter te krijgen. En dan zou het in theorie goed moeten zijn. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
satencom Geplaatst: 6 september 2010 Geplaatst: 6 september 2010 heb je de volgorde van lnb wel goed aan gesloten op Diseqc Switch Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen