Ga naar inhoud


[TF7710HSCI] vragen van een beginneling


Gast jacky1964

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik was begonnen op het satellietforum, omdat ik veel vragen heb, maar daar raadde iemand mij aan om met specifieke vragen over de Topfield naar dit forum te verhuizen, omdat hier de vragen wel beantwoord zouden worden.

Begin vorige maand heb ik een sat installatie aan het huis bevestigd, aangesloten en geïnstalleerd: helemaal zelf (als vrouw van 46) en ik ben best trots. Ik heb een Technisat Multytenne single lnb schotel. Ik heb alleen (nog) FTA zenders en hetgeen ik ontvang komt aardig overeen met de zenderlijsten van de verschillende satellieten, maar ik heb het gevoel dat er nog meer mogelijk is, qua uitrichten van de schotel en zo. Ik heb alles automatisch door de Topfield laten zoeken, van transponderinstellingen ed heb ik helaas nog geen verstand. Want daar schijnt ook eea mee te kunnen.

Vorige maand dus alle astra's en Hotbird geinstalleerd. Op Astra 3 kreeg ik overigens maar 1 zender. Maar ik was al blij dat ik beeld had en dat het zuiver was, en bovendien overlappen de satellieten elkaar heel erg qua aanbod. Het meest heb ik Duitse zenders, elk Bundesland heeft een eigen zender zo lijkt het. Verder heb ik Poolse, Russische, Spaanse, Amerikaanse en een Cubaanse zender. Een hoop reclamezenders en ook ongecodeerde zenders, maar daar heb ik geen beeld bij.

En een hoop gecodeerde zenders maar die geven alleen zwart beeld en hebben een dollarteken eronder staan. Hoewel ik bij de installatie had aangegeven alleen FTA zenders te installeren. Vind ik al vreemd, is dit normaal?

Tweede vraag is: Is het normaal dat alle instellingen, satellieten, favorietenlijsten, echt alles opeens verdwijnt na een maand? Ik heb al eea op het forum hierover gevonden, maar dat betrof ook gebruikte apparaten. De mijne is nieuw, mag ik hopen: besteld bij #####RECLAME##### en die is toch te vertrouwen neem ik aan. Heb ik soms ergens nagelaten dingen op te slaan? Er wordt ook niet gevraagd om dingen op te slaan in de verschillende schermen van het menu. Maar is er toch ergens een mogelijkheid om dingen vast te leggen zodat me dit niet weer gebeurt?

Voorlopg waren dit de meest brandende vragen. Ik ben echt een beginner en weet ook bv niet wat ik nodig heb om mijn zenderaanbod evt naar betaald uit te breiden. er zitten 2 vrije CI slots in de TF. klopt het dat ik in een van die slots een module moet plaatsen en weer daarin een kaart van Canal Digitaal?

Of zijn er qua kaarten/abo's ook nog alternatieven voor CD?

Waren toch nog enkele vragen meer. Sorry.

Hopelijk wil iemand aan deze waslijst van vragen beginnen. Zou heel fijn zijn.

 

Groetjes Jacqueline

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Jacqeline

Welkom op dit forum.Ik zal proberen je enigzins op weg te helpen.Waarom jij elke maand alle instellingen verliest weet ik echt niet.Misschien kan iemand anders je daar wel ietst zinnigs over zeggen.Jouw ontvanger is een prima apparaat.Ik heb precies dezelfde ook bij ##########Reclame####### gekocht in december 2009. Tot nu toe ben ik zeer tevreden.Ik wist ook helemaal niets over de sat ontvangst en via dit forum ben ik geweldig geholpen. In een van de zg CI- sloten heb ik een powercam kaart (€80,-)gestoken en die werkt prima.Een dergelijke kaart heb jij ook nodig. In deze powercamkaart kan je bijvoorbeeld weer de canaaldigitaalkaart steken.Zonder de canaal digitaal kaart ontvang je alleen de FTA zenders maar daar is ruime keus ,ook in HD zenders.

Ik raad je aan om het gratis programma topset te downloaden en daarmee de receiver in te stellen via je computer en kopien te maken van de instellingen.Je hebt dan wel een nulmodem-kabel nodig (€8)maar het is echt de moeite waard.Als de instellingen weg zouden vallen is het een fluitje van een cent om de instellingen weer te laden.Je kan daarmee bv ook de firmware veranderen en er een TF 7700 HSCI van maken waardoor het mogelijk is via de usb poort een hd aan te sluiten en de programmas op te nemen. Op dit forum wordt wordt op meerdere plaatsen uitgelegd hoe dat moet.Sorry dat ik je niet met je belangrijkste probleem verder kan helpen maar misschien heb je hier toch wat aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook weer is wat anders een vrouw die zich bezig houd met schotel en ook nog probeert de boel in te stelen, maar waar je even naar moet kijken heb je op 19,2 wel bvn ,en staan er wel nl zenders in de lijst

en op 23,5 heb je daar ook regionale zenders als je die kunt ontvangen staat de schotel goed

voor een module kun je ook voor een Aston 1.07 kiezen , en als de instellingen er niet in blijven staan dat is vreemd of heb je soms de gehele ontvanger van stroom ,dan kan het ook gebeuren, het mag in principe niet zo zijn

 

kijk hier ook even klik

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Leonardus,

 

bedankt voor je tips, maar ik ben echt nog niet zover dat ik allerlei dingen aan hnet apparaat ga veranderen. Ik wil eerst proberen om met de originele TF, de schotel en de lnb's alle FTA zenders goed te krijgen. Wat beteft de module : die ga ik dus wel binnenkort aanschaffen als alles goed staat ingesteld en is uitgericht.

Wat betreft het leeglopen van de TF, ik heb hem nu anderhalve maand en het is pas een keer gebeurd. Ik wacht even af tot begin oktober, dan is weer een maand voorbij. En als hij het dan weer doet ga ik contact opnemen met Topfield zelf. Het is ook geen probleem om de zenders opnieuw in te stellen, dat gaat gewoon automatisch, maar het is gewoon vervelend en het hoort niet.

 

Groetjes Jacqueline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Satencom,

 

wie weet hoeveel vrouwen zich schuilhouden op dit forum, waar jij geen weet van hebt. Maar laat ik maar bij het onderwerp blijven.

Op 19,2 heb ik BVN, verder geen nl zenders, wel alle andere FTA zenders die te ontvangen zijn.

Op 23,5 krijg ik momenteel geen zenders, vorige maand -voor de crash- maar één zender, welke weet ik niet meer. Dus ik denk dat ik nog maar eens met de schotel aan de gang ga.

Wat betreft het leeglopen van de TF. Er is geen stroomuitval geweest, nergens aan geweest. Maar ik wacht af tot de volgende maand, kijken of het dan weer gebeurt.

Over de Aston 1.07 had ik al gelezen dat het een goede zou zijn, maar hierbij wordt ook de Powercam van Leonardus genoemd, maar ik denk dat ik voor de Aston ga

Bedankt in elk geval voor je reactie

 

Jacqueline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leonardus of iemand anders,

nog even een vraagje: hoe kan ik bij het uitrichten van de schotel(die hangt aan de achterkant van het huis) zien of ik goed zit. Ik heb tot nu toe alles automatisch door de TF laten zoeken. maar het kan ook handmatig. Moet ik dan elke keer van boven naar beneden rennen om te zien of ik beeld heb of is er een eenvoudigere manier. Moet ik bij handmatig instellen allerlei waardes voor elke zender gaan invoeren?

Ik kan natuurlijk ook eerst de schotel iets draaien en dan automatisch laten zoeken enz enz.

Wat is de beste manier?

 

Jacqueline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zijn apparaatjes voor,goedkope (ca €20) die een geluidssignaal geven als de juiste positie is bereikt en duurdere die met een analoge of digitale aanwijzing.Voor ca €80 heb je een goed apparaatje die je bij de schotel tussen de LNb en de coaxkabel plaatst.Het uitrichten wordt daardoor simpel.Deze apparaatjes zijn te koop bij vrijwel iedere sat winkel ook online.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een kleine aanvulling.Ik ken jouw schotel niet maar bij mijn schotel (met vier LNb's) was het nodig om op een LNb op Astra goed in te stellen.De andere LNb's zijn dan automatisch goed ingesteld. Waar je vervolgens ook tegenaan zal lopen is het ontbreken van bepaalde transponders.Je zult daar nog het een en ander moeten toevoegen.Elders op dit forum wordt toegelicht hoe je dat kunt doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...