Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Ziet eruit als aluminium... Lastig lassen denk ik?

• Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: bmw rijder
Is gegalvaniseerd staal.

Nu je 't zegt... Dat klinkt ook logischer ja...
Geplaatst:

Heb met de lasser gesproken. Hij kan zowel koolstof staal als rvs erop lassen. Nu komt het: Iemand nog een stukje (naitsirhc?), rond de 35lang, 60mm doorsnee. Ik kan het komen halen of het kan verzonden worden. Wat het beste uitkomt.

Geplaatst:

Dankzij Naitsirhc krijg ik een 60cm duplex pijp met een doorsnede van 60,3 mm. Bij ontvangst nieuwe foto's. Deze wordt gesneden en daarna gelast op de bestaande muurbeugel. Daarna bepaal ik een nieuwe plek voor mij wavefrontier. Ik zal foto's maken van de schuurwand zodat iedereen kan meedenken.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76
Maar houd moed,je komt er wel. wink

... met zoveel volgelingen in deze thread zeker wel ja smile
Geplaatst:

Haha, idd! Alvast iedereen fijne kerstdagen en gelukkig nieuwjaar. En nogmaals bedankt voor het meedenken met het project. Het is namelijk niet niks een goede wave neer te zetten die nog jaren mee moet gaan. Voornamelijk als wat dingen niet meewerken (dak, sneeuw, schroeven afgebroken) en je van voor af aan moet beginnen. Gelukkig vind iedereen het sneu voor mij en heb ik al een reservering op de boor en de prof sat finder en uiteraard een duplex paal en een lasser!

Dus dan zal ik weer kunnen uitrichten zodra ik een betere plek heb gevonden. Tevens kan ik de rail verlengen de de deuken uit de schotel halen *bouten die te strak gedraaid zitten*. Maar dit komt allemaal nog! Eerst even van de kest genieten. Ook komt er een gloednieuwe 16/1 emp die ik regel via Skyviewer. Om de beurt help ik hem via msn met zijn wave.

Geplaatst:
Origineel bericht van: dreamboxelite
Dankzij Naitsirhc krijg ik een 60cm duplex pijp met een doorsnede van 60,3 mm. Bij ontvangst nieuwe foto's. Deze wordt gesneden en daarna gelast op de bestaande muurbeugel. Daarna bepaal ik een nieuwe plek voor mij wavefrontier. Ik zal foto's maken van de schuurwand zodat iedereen kan meedenken.

Bedenk wel dat duplex wel duurzamer is, maar een stuk lastiger te lassen dan bv RVS of staal wink. Bovendien is duplex een stuk edeler dan je staal waar het opkomt!
Als ik je beugel zo zie hoop ik voor je dat alles blijft hangen bij een storm, ik het zeker een beetje schoren.

Als alles eens.....

AZbox Premium HD+ S/C + 1000 GB FW: RSi 0.1.1

On the attic Dreambox 7000S + 160GB WD. No Image

Wave Frontier T90 + 30W<>28.2E (12lnb's) + 35 meter coax

Geplaatst:

Jongens dankzij: Naitsirhc heb ik onderstaande buis. Het is een buis waar vroeg olie doorheen liep. Ik ga deze duplex buis laten lassen bovenop de bestaande muurbeugel. Bijgevoegd 2 foto's.

Mijn vraag is hoeveel zou ik erbij laten lassen. 35 cm? Zou ik nog iets van klemmen ofzo voor de stevigheid nemen, zoals bij de polar mount?

post-37441-1318261646,1736_thumb.jpg

post-37441-1318261646,5471_thumb.jpg

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Plaatjes zijn niet zichtbaar. 35cm klinkt als genoeg zou ik denken.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Nu werken de links naar de plaatjes inderdaad wel. Wie weet was ik ff te ongeduldig net.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen