Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Was het topic alweer kwijt.....

Inderdaad is er een stukje duplex opgestuurd. Volgens de lasser moet dit te lassen zijn (overgangsdraad?).

Via Pm is de vraag gerezen hoe het een en ander te bevestigen... Wilde de foto's in PM doen. Echter kan dit niet.....Dan maar zo.

De handleiding.....

-Vertikale pijp afslijpen en weggooien....(Of het moet iets zijn om je vuurpijlen in te doen...)

-Nieuwe pijp aan de horizontale pijp lassen...Je kunt eventueel de horizontale pijp ook inkorten, als de vertikale maar aan de dakrand voorbij komt

-Draadeind kopen welke iets dunner is dan de gaten van de plaat (M10???) (je kunt dan nog iets afstellen)

-Draadeind verdelen in 4 gelijke stukken van 25 cm

-Gaten boren welke wat groter zijn dan het draadeind.

-Zorg dat de gaten precies horizontaal en vertikaal in 1 lijn liggen, zodat je de mast goed kunt afstellen

-Gat goed schoonblazen (stofvrij)

-Chemische anker in het gat spuiten (Fischer kit) Draadeind erin

-Zorg dat de kit goed om het draadeind zit en goed het gat opvult.(dit is best prutswerk)

-Inmiddels is je lasser gereed met lassen

-Op de draadeinden die uit de moer steken draai je een moer welke tussen de muur en de plaat zit

-dan een sluitring

-dan de plaat

-en als laatste een sluitring en een moer.(zo kun je de mast goed waterpas stellen)

-deze bovengenoemde zinnen doe je natuurlijk 4x whistle

-eventueel de uitstekende draadeinden afzagen...Je kunt het ook laten zitten dan heb je direct een plek om de jas op te hangen......

Last but not least een foto....:-)

PS je hoeft niet steeds de naam te noemen...Ik ga er van blozen blush

Als je niet wilt dat het hele gebeuren gaat roesten neem je RVS draadeind en RVS moeren, maar deze krijg je er na verloop van tijd van je "lang zal ze leven" niet meer af.....

post-1545-1318261647,2022_thumb.jpg

Und TschjuB

• Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Hoe dichter de vertikale pijp bij de muur geplaatst wordt (hoe kleiner het horizontale deel zeg maar) hoe steviger alles is. Je hebt dan ook minder kans dat je schotel gaat bewegen.

Bij windkrachtje heel veel is de schotel bij mij niet verwaait.....

Succes

Und TschjuB

Geplaatst:

tja als ik zie in de foto dat er twee drie lagen onder de dakrand in metselwerk wordt verankerd krijg ik stress

maar dat is een constructief / bouwkundig trauma.

ciao

Jamaica Heartbeat

Acoustic Alchemy

• 2 weken later...
Geplaatst:

Dat hoeft dus niet, want het zit er al een jaar of 6, heeft de grootste stormen doorstaan en alles zit nog precies zo, zoals het gebouwd is.......

Hoe staat het trouwens met het project van de Topic Starter?

Und TschjuB

Geplaatst:

Nog niet aan toegekomen. Had 1 dag vrij, maar toen regende het. Erg somber. De lasser laat ik volgende week of de week erop zijn werk doen. Heeft ivm het koude weer allemaal niet te veel haast gekregen. Moet ook veel aan mijn studie doen. Maar goed het gaat zijn gangetje en ik houd jullie op de hoogte.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: dreamboxelite
maar toen regende het.

... paraplu er meteen aanlassen?? :D
Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
haha! LOL.

Kon het niet laten... :D
  • 2 maanden later...
Geplaatst:

Zo gaan we weer. Tentamens achter de rug. Weekje of 2 minder druk. Ga zo een andere lasser proberen, want mijne heeft een nieuw tel nummer.

Maar goed nu de vraag. Ik heb straks 3x emp 8/1

kan ik van 2x emp 8/1 een emp 16/1 maken met behulp van een uncommitted switch of is dat niet mogelijk en moet ik gewoon een 16/1 kopen?

Geplaatst:

Hoi,

ik doe zelf nog wel eens installaties:) waarbij je verder van de muur moet en 60mm buis nodig hebt(internet over satelliet).

ik gebruik dan 2x een 3poot muursteun (zware kwaliteit) verkrijgbaar van 20cm t/m 60cm van de muur af.

dikwandig gegalvaniseerde stalen buis in de gewenste lengte (rond de €30 per meter ex btw)

en dan de beugels bevestigen met een stuk(rvs) draadeind in de muur (chemische ankers/messing ankerpluggen met 2comp. hars en rvs draadeind)

door 2 moeren per draadeind te gebruiken kan je de muursteunen nog wat stellen om de paal waterpas te krijgen. en je kan rustig de schotel 1-1.5 meter boven de dakrand plaatsen met goede kwaliteit buis zonder schoren.

misschien ben ik wat voorzichtig, maar met de windlast van een grotere schotel vind ik het wat tricky om aan een gevel met een 50/60cm satsteun te werken, die dan ook te verlengen en dat met 4 bouten in baksteen.

nu zal ik niet zeggen dat het niet kan:), ik neem zelf het risico niet omdat ik weet wat trillingen met bevestigingen in baksteen kunnen doen.

groetjes,

ricow

Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.

Geplaatst:

oke, ach ik denk dat die het wel gaat houden. Het is niet zo veel extra gewicht en qua hoogte komt ie net boven de dakrand, denk dat het meevalt. Overigens is de muurbeugel + buis vandaag om 19:45 naar de lasser gebracht en hij zei hem morgen af te hebben. voor maar 2 tientjes!

Geplaatst:

Overigens is de muurbeugel + buis vandaag om 19:45 naar de lasser gebracht en hij zei hem morgen af te hebben. voor maar 2 tientjes!

Goedkoop is wel vaak duurkoop.. laugh

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

zou kunnen, hopelijk niet. Maar hierbij de plaatjes van de nieuwe gemodificeerde beugel. Heb gisteren tevens 2x 8/1 emp opgehaald. Voorlopig ga ik er gewoon nog 8 lnb's van maken en als ik meer tijd heb dan meer. Heb vrijdag 2 belangrijke dingen gedaan:

1-> switches opgehaald te Almere. (25 euro)

2-> muurbeugel opgehaald te Tilburg. (25 euro)

nu rest mij alle 2 de dingen te verslepen naar Naarden.

Dit doe ik volgende week.

voor kabel: Hirschmann koka799 was goed toch?

post-37441-1318261915,7768_thumb.jpg

post-37441-1318261916,15_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen