dreamboxelite Geplaatst: 19 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2010 Slecht van de makers van de Wave. Maar goed. Ik vind de kwaliteit voldoende en niet opwegen tot het veranderen van het oppervlak. Wat is de kans dat het precies daar kaatst? maar thanks voor de oplossing.
dreamboxelite Geplaatst: 20 november 2010 Auteur Geplaatst: 20 november 2010 Even een jankmomentje , Dakmakers hebben een nieuw dak op mijn ouders schuur gezet, was nodig ivm lekkage. Ze hadden beloofd dat ze niet aan de schotel zouden zitten en er niks zou veranderen. Maar je snapt het al. Ik kom woensdagavond even thuis, zenders werken niet. Allemaal 0% snr. Het was donker en ik moest studeren, dus heb ik zaterdagmiddag ingepland om alles te fixen. Nu heb ik het nieuwe dak gezien en mijn schotel kan niet ver genoeg naar rechts draaien (ivm uitstekende dak) om thor of Astra 4 meer te ontvangen. Nou is thor alleen heel leuk om te hebben, maar astra 4 cruciaal. Kortom ik zit weer in de rats. De professionele meter moest ik teruggeven omdat die uitgeleend bleek te zijn vanavond en morgen. Dus ik kan, ben ik bang, weer van voor af aan beginnen. Nieuwe fotos zijn bijgevoegd. Ik zat te denken aan nog een langere muurbeugel (ergens op internet), waveverlening?. In het ergste geval een andere plek en dan kabels opnieuw leggen en weer boren. Kortom weer een hele dag werk of weekend in de vrieskou. Ik had gedacht ik fix het wel zo even, maar het blijkt dus een ramp te zijn. Ik heb niet zo veel haast, want ik heb het hartstikke druk met mijn studie (loop ook nog eens achter). Foto's zijn helaas beetje onscherp. Iemand nog ideeën? Alvast enorm dank!
JanR Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Kan de schotel niet op een paal in de tuin? Zo staat die van mij ook. Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3 FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV
maja Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Je kunt het volgens mij makkelijk oplossen door een blok achter de bevestigingsplaat te plaatsen. Je moet dan wel langere bouten gebruiken. Er zijn natuurlijk vele mogelijkheden. Ik zou in ieder geval de beugel verder van de muur plaatsen. Dan kun je de schotel makkelijk draaien.
dreamboxelite Geplaatst: 20 november 2010 Auteur Geplaatst: 20 november 2010 Hoe werkt dat met het verder van de muur plaatsen? Hoe kan dat ooit stevig blijven staan? Heeft iemand daar een foto van? wat is de bevestigingsplaat? Gewoon waar ik de muurbeugel aan vastmaak? Zie het al ben hier nog een beetje te leek voor
dreamboxelite Geplaatst: 20 november 2010 Auteur Geplaatst: 20 november 2010 Origineel bericht van: JanR Kan de schotel niet op een paal in de tuin? Zo staat die van mij ook. Nope, mijn pa gaat daar niet mee akkoord. Vind hij er weer niet uitzien, jammer, anders kon ik ook west ermee ontvangen
edbe Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 kan je beter niet een mast muurbeugel plaatsen en de T90 iets hoger plaatsen (zoals hier) 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Gerard 76 Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 Dat lijkt ook mij een oplossing... Wat een ellende zeg, heb je net de zaak voor mekaar...
dreamboxelite Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Geplaatst: 21 november 2010 Aha, oke zo kan ik verder. Tja dat zou misschien idd wel kunnen. Kosten maakt even niet uit. Wil uit frustratie wel een mast kopen. Waar ik ook aan zit te denken is de schotel te verplaatsen naar een plek waar ik niet met dakpannen moet werken. en die gewoon kan draaien. Kortom iets meer naar recht op het plaatje. Tja idd heeel erg balen dit alles!
dreamboxelite Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Geplaatst: 21 november 2010 Hieronder wat nieuwe foto's, zodat de situatie nu wat duidelijker is. De vorige foto's waren onscherp en in het bijna duister gemaakt. Deze zijn beter.
ferrarisat Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 je kan op je huidige situatie toch een buis van 15 cm lassen? zo kom je ook boven de pannen uit DM 800HD open pli T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West Amiko Alien Samsung LE40A856
dreamboxelite Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Geplaatst: 21 november 2010 Tja, heb zelf geen lasapparatuur. Zou dat wel stevig genoeg zijn? Die lasnaden is dan een enorm breekpunt.
ferrarisat Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 die lasnaat is niet een probleem als je het maar goed doet is er geen las bedrijf bij je in de buurt is volgens mij de goedkoopste oplossing als je maar boven je dak uit komt DM 800HD open pli T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West Amiko Alien Samsung LE40A856
dreamboxelite Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Geplaatst: 21 november 2010 goed idee. Misschien kan dat dan wel. Moet wel echt zeker stevig blijven. Next step: waar haal ik een 60mm pijp vandaan? Ik denk dat ik de muurbeugel dan wel meer dan 15 cm erbij laat lassen, dan heb ik ook west erbij.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen