MrScratch Geplaatst: 7 september 2010 Geplaatst: 7 september 2010 Ik doe opnames naar het netwerk op een Synology NAS. Nu constateer ik dat voor timeshift deze verbinding niet snel genoeg is, het geluid hapert elke 3 seconden ofzo. Nu wil ik dit oplossen door een USB-stick te gebruiken voor de timeshift, maar stuitte ik op een esata stick. Deze is natuurlijk vele malen sneller dan USB en aangezien de 800 een esata aansluiting heeft, leek me dit wel wat. Deze stick krijgt zijn voeding van een usb-poort aangezien de esata aansluiting van de dreambox 800 geen stroom levert. http://www.ocztechnology.com/products/flash_drives/ocz_throttle_esata_flash_drive Voor ik de gok ga wagen om zo'n ding aan te schaffen, hoopte dat iemand mij zou kunnen adviseren of dit zal gaan werken met de dreambox. Kan deze via de usb-poort de voeding hiervoor leveren? 2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS
Gast MiLo Geplaatst: 7 september 2010 Geplaatst: 7 september 2010 Timeshift via NAS of USB stick zou gewoon prima moeten werken, ook op HD kanalen. Welk image gebruik je? Ik gebruik een 7025 met laptop harddisk als NAS en timeshift van HD kanalen is geen probeem. Ook met een USB stick gaat dat goed, en de 7025 en 8000 shiften ook prima op een CF kaart.
MrScratch Geplaatst: 7 september 2010 Auteur Geplaatst: 7 september 2010 Ik gebruik OpenPLI met een NFS mount via de netwerk manager. Het is wel een redelijk gedateerde Openpli van een paar maanden terug, denk ik. Zijn er misschien problemen geweest met NFS bij openpli? Als het zou moeten werken via de NAS, zou dat mijn eerste voorkeur hebben. Ik heb wel opnames bekeken via de nfs-verbinding en dat werkte op zich prima. Ik dacht dat bij een timeshift de load wat zwaarder zou zijn dan bij het bekijken van een opname, omdat er bij timeshift 2 stromen lopen: 1 van dreambox naar NAS (opname) en 1 van NAS naar dreambox (afspelen). En omdat ik bemerk dat de 800 vaker te kort komt qua kracht (bijvoorbeeld teletekst), dacht ik dat ik aan de limieten van de box zat. Daarom hoopte ik via een lokale stick dat probleem te omzeilen. 2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS
Gast MiLo Geplaatst: 7 september 2010 Geplaatst: 7 september 2010 Ik heb de VU hier een keer 4 HD kanalen laten opnemen en eentje afspelen, op een linux NFS server (in een VMware machine onder windows). Dat ging prima. De openPLi's van half mei-juni hebben problemen gehad met NFS, daar is een workaround voor in het menu gezet die wat settings wijzigt. En sommige combinaties blijven toch problemen houden, wat niet te reproduceren is bij een van de devs thuis waardoor een oplossing uitblijft. Eigenlijk kun je meestal beter samba/CIFS gebruiken, dat levert veel minder problemen op omdat die niet zo in de kernel zit ingegraven als NFS.
MrScratch Geplaatst: 7 september 2010 Auteur Geplaatst: 7 september 2010 Ik zal eens CIFS ook proberen dan maar. Toch voelt het een beetje raar om 2 linux machines te gaan verbinden met een Windows protocol. :-) 2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS
MrScratch Geplaatst: 8 september 2010 Auteur Geplaatst: 8 september 2010 Ik heb nu CIFS geprobeert met een image van 6 september van openpli, maar ook die hapert er stevig op los bij een timeshift actie. Is het echt zeker dat het moet gaan met een dm800 en een synology NAS (het is een ds210j trouwens)? 2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS
MrScratch Geplaatst: 8 september 2010 Auteur Geplaatst: 8 september 2010 Nog wat verder getest en tegelijkertijd met top de load op de dreambox in de gaten gehouden. Een HD-timeshift levert een load op van 2.5. Het lijkt er dus op dat de 800 een HD-timeshift niet aankan aangezien de load dik boven de 1 komt. Een SD-timeshift levert een load op van rond de 1.0. Bij de SD-timeshift kan ik geen problemen met het beeld en/of geluid ontdekken. Iemand tips? 2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS
Gast MiLo Geplaatst: 9 september 2010 Geplaatst: 9 september 2010 Upgrade eerst eens naar een nieuwere release...
MrScratch Geplaatst: 9 september 2010 Auteur Geplaatst: 9 september 2010 Origineel bericht van: MiLo Upgrade eerst eens naar een nieuwere release... Dat had ik voor deze tests al gedaan. Ik heb de openpli release van 6 september gebruikt. OpenPLi-unstable-dm800-20100906.nfi 2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS
MrScratch Geplaatst: 10 september 2010 Auteur Geplaatst: 10 september 2010 Ik heb nu een test gedaan met een usb-stick, maar ook daarbij gaat het niet goed en zie ik beeldfouten ontstaan. Ik begin me nu echt af te vragen of mijn box wel goed is als hij het timeshiften niet kan bolwerken voor een HD-opname, zelfs als deze lokaal wordt opgeslagen. 2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen