Ga naar inhoud


vraagjes over Echostar 7000


Gast

Aanbevolen berichten

ik ben sinds 1 dag ook bezitter van een echostar 7000 (naast topfield 4000). ik heb echter moeite met een aantal zaken. ik wil een fabrieksreset doen en krijg dat maar niet voor elkaar. ieder keer als ik het probeer blijft hij hangen terwijl de tekst "bezig de fabrieksinsteliingen aan te passen"of zo in beeld is. dit is na 5 min nog het geval. hij wil echter niet terug naar de fabrieksinstellingen. hij wist wel opnames van de harde schijf.

ook kan ik de eerdere keuze bij het installeren voor motorised dish niet omgedaan maken . ik kan de eerder ingestelde keuze niet veranderen. dit geldt ook voor een verkeerd geprogrameerde opname via de timer. ik kan deze niet meer wijzigen cq verwijderen. ik kan alleen een opname toevoegen, maar kan niet meer bij een eerdere programering.

 

dit zijn zaken die bij de topfield heel makkelijk te realiseren zijn.

 

ook kan ik niet zo als eerder bij mijn echostar 3000 wel mogelijk was de astra de hotbird als fixed schotels in het menu aangeven als lnb 1 en lnb 2 en de lnb 3 voor de draaibare schotel programeren.

 

doe ik iets niet goed of is er wat met mijn echostar aan de hand ??

 

ik gebruik de 308 software.

 

greetz echootje

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


als ik je verhaal lees, en de aanvullingen die je er bij de nerds bij hebt staan dan denk ik dat je echo naar Almelo terug moet. of 1 van je cim's is kapot, maar zonder cim's geinstalleerd moet de ontvanger toch vrij snel na een reset klaar zijn.

 

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb um al een aantal maanden, maar heb sinds ik 308 geladen heb, heb ik hetzelfde euvel met de factory reset. Laat eens weten of je er uit bent gekomen, en of het inderdaad een retourtje Almelo wordt.

 

NederBelg

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is mij uiteindelijk toch gelukt om een factory reset te doen. ik heb de modules uit de slots gedaan en alle mogelijkheden om te wissen op ja gezet. behalve due van opnames wnt ik had nog een film staan die ik moest zien. en ja hoor het lukte. ik zou dus proberen alvorens een factory reset te doen eerst de cam's eruit te halen.

 

ik heb nu via easy handmatig mijn draaibare schotel vn 42 oost tm 27,5 west geprogameerd . en alles werkt als een speer.

 

op een ander board heb ik van de moderator begrepen dat het probleem van de factory reset wel vaker voorkomt, en dat het opnieuw laden van de software het probleem verhelpt. hij had toevalig gisteren een soortgelijk geval verholpen dmv het opnieuw laden van 308.

 

 

echootje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...