Ga naar inhoud

CI+ mediaguard3 card in combinatie met Canal Digitaal

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

in mijn nieuwe LED tv zit een Cam slot en daarin een CD CI module en Mediaguard2 card. Ik heb een Sat schotel met duolnb en voorheen met een Philips receiver gewerkt.

Vraag;

wat bied CD mij nu extra bij aanschaf een Mediaguard3 card?

CD ondersteunt niet eens de CI+ module op TV, Ziggo doet dat wel maar is voor mij niet van toepassing, een heel vreemde situatie voor de grootste schotel provider van nederland.

graag jullie advies wat te doen een nieuwe card aanschaffen of niet ( mijn oude CD card werkt wel met de CI+ module)

john

Geplaatst:

Heeft je tv wel een satelliet tuner (DVB-S) ingebouwd? Dat komt namelijk niet zo vaak voor.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:
Origineel bericht van: 47110815

Vraag;
wat bied CD mij nu extra bij aanschaf een Mediaguard3 card?
CD ondersteunt niet eens de CI+ module op TV,

Het is wel duidelijk dat je niet weet wat ci+ is.
Ze kunnen je er mee verbieden iets op te nemen kunnen bestanden van je harddisk wissen en als je het willen kun je reklame niet meer doorspoelen dat is CI+.
Wees blij dat CanalDigitaal geen ci+ heeft en hopenluk komt het nooit.

Hier een Duits filmpje over ci+.
Met een seca3 kaart kun je de publieke zenders in HD kwaliteit zien. laugh
  • Moderator
Geplaatst:

Iedereen gaat ervanuit dat + beter is.

Ze hadden CI+ beter CI- kunnen benoemen.

Er zijn wel steeds meer schermen met ingebouwde DVB-C ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

De + in CI+ is duidelijk alleen maar als plus voor de rechthebbende van de TV-programma's bedoeld. Niet voor de consumenten. Die worden door CI+ alleen maar meer beperkt in hun vrijheid.

>offtopic<

Maar goed zo zijn er wel meer consumenten verwarringen.

Het gros van de mensen denkt nog steeds dat LED TV's een nieuwe techniek zijn terwijl LED TV's gewoon LCD TV's zijn waarvan de fluorescentie buis is vervangen door LEDs.

Daar is dan weer niets nieuws aan want mijn Nokia 3310 die ik in 1998 had, had ook al (actieve!) LED backlight!

>ontopic<

Ian

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

• Moderator
Geplaatst:

Terugkomend op je vraag,

Wanneer je een HD scherm met ingebouwde sat tuner hebt, met DVB-S2 tuner, heb je de mogelijkheid met de SECA 3 kaart de nederlandse publieke omfoepen in HD te ontvangen, en bij het afsluiten van een HD abonnement ook de comerciele nederlandse HD zenders.

Je CI module moet dan wel geschikt zijn voor SECA 3.

Een CI+ module is bij Canaaldigitaal niet van toepassing, en CI+ is alleen maar nadelig voor de consument.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

@47110815: Uit je eerste bericht maak ik op dat je het nog net geen schande vindt dat Canal Digitaal geen CI+ module gebruikt. Maar wat verwacht je dat een CI+ voor jouw als meerwaarde heeft dan?

Mijn schoonvader gebruikt een Pioner PDP-LX5090H icm een officiele Canal Digitaal CI module. Maar het systeem is niet bepaald stabiel. Soms wordt de CI module niet herkend en soms de kaart niet. Maar naar wat ik daarvan heb begrepen is dat eerder de schuld van de Pioneer dan van de CI-module.

Kun je anders niet eens het exacte merk en typenummer van je TV vermelden?

Ian

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Geplaatst:

Ian

Samsung UE40C7700WSXXN

CI module fabr Smardtv.com, provider CD STBP

Triax schotel 80 cm duo LNB

ik denk dat dit voldoende is voor een analyse?

Vraagje is het misschien interressant om over een dreambox na te denken ( en bij CD weg te gaan) en wat voor voor of nadelen heb ik dan?

Kling

Geplaatst:

ceesv

mijn probleem is ik begrijp wel dat ik de laatste nieuwe CD ( oranje) Seca 3 kaart moet aanschaffen. Maar ik heb een probleem en dat is dat CD mij niet kan of wil bevestigen dat deze werkt.Ik vind dat behoorlijk ...... als jarenlange klant. Hun advies op dat punt was dat ik maar bij buren of kennis een seca3 card moet lenen om dit even uit te proberen.

groet

Kling

Geplaatst:

Je kunt toch niet van een provider verwachten dat die elke mogelijke cam/apparaat combinatie gaat uittesten?

Het aantal mogelijke combinaties is nu al bijna oneindig en groeit alleen maar.

CD stelt dat hun CI module goed is conform de CI standaard. Fabrikanten van apparaten stellen ook dat hun spullen goed omgaan met de CI standaard.

Toch zijn er niet-werkende combinaties.

Het advies van canaldigitaal is de meest praktische oplossing.

Geplaatst:

Vraagje is het misschien interressant om over een dreambox na te denken ( en bij CD weg te gaan) en wat voor voor of nadelen heb ik dan?

Natuurlijk kun je een dreambox kopen...
Maar daar schiet je niks mee op,
zonder CD geen kaart om in je box te doen.
Dus je kunt niet om CD heen.

Geplaatst:
ceesv

mijn probleem is ik begrijp wel dat ik de laatste nieuwe CD ( oranje) Seca 3 kaart moet aanschaffen. Maar ik heb een probleem en dat is dat CD mij niet kan of wil bevestigen dat deze werkt.Ik vind dat behoorlijk ...... als jarenlange klant. Hun advies op dat punt was dat ik maar bij buren of kennis een seca3 card moet lenen om dit even uit te proberen.

groet

Kling

Tsja, als je zekerheid wilt dat je altijd TV kunt kijken is een stap terug naar de analoge kabel natuurlijk de beste....dan heb je geen gezeur met niet werkende combinaties van ci modules en kaarten....
Beetje flauw om te verwachten dat CD álle mogelijke combinaties van apparatuur, ci modules en kaarten heeft getest.... kijk eens wat de digitale kabel aanbieders aanbevelen..... die lijsten zijn ook vér van compleet. (dat dan mischien de door jou gewenste combinatie door hun wel getest is lijkt me dan meer een geval van mazzel).

Als consument mag je er van uitgaan dat als een aanbieder aangeeft dat hun eigen CI module met hun nieuwste kaart voldoet aan de standaarden die gelden, het in de meeste gevallen ook daadwerkelijk zo is. Dus stel je de leverancier van de apparatuur/modules aansprakelijk als dat niet zo mocht zijn.
Dat doe je ook als je koffiezetapparaat niet goed blijkt te functioneren, terug naar de leverancier (winkel).

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen