Ga naar inhoud


Formatteren naar FAT32.


Dukdalf

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wie weet antwoordt op de volgende vragen.

 

Op mijn vorige computer zat Windows XP.

Hierop kon ik via het programma Swisknife een WD 1 TB formatteren naar FAT32 zonder problemen.

 

Op mijn huidige met Windows7 werkt Swisknife niet meer.

Ik heb in een Computershop nagevraagd of zij dit konden doen, maar dat bleek moeilijk te zijn volgens hen.

 

Zo zou er maar tot 320 GB naar FAT32 geformatteerd worden.

De rest van de schijf niet.

Maar de WD 1 TB die ik heb, lijkt toch wel totaal te zijn geformatteerd op FAT32.

--------------------------------------------------------------

 

Vraag :1.

 

Hoe zit het met dat formatteren in elkaar?

--------------------------------------------------------------

 

Vraag:2.

 

Wie weet een mogelijkheid om toch de HD naar FAT32 te formatteren met Windows7 op een eenvoudige manier, want ik ben echt een Nitwit op dit gebied.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu lijkt het mij dat jij met deze vraag in het verkeerde forum zit want deze vraag past beter in het Windows forum.

 

Met de in WIN7 beschikbare programma kun je inderdaad maar tot 32Gb formatteren en niet tot 320Gb.

Er zijn diversen tools waarmee je grotere partities dan 32Gb kunt formatteren.

Een van de tools die binnen WIN7 goed functioneren en gratis te downloaden zijn is o.a. FAT32Formatter.exe.

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat probleem wat je aangeeft heb ik ook eerder gehad. De schijf leek inderdaad keurig geformatteerd, maar toen de schijf voor ca. 32Gb vol was ging het mis. Alle data in één klap weg, De FAT (soort tabel met inhoudsopgave voor de schijf) was geheel in de war blush

 

Gelijk maar een wedervraag: Waarom kies je niet gewoon voor NTFS? Dat werkt ook prima op XP machines en hoger en is uitermate geschikt voor grotere schijven. Met FAT32 loop je daarnaast ook telkens op tegen beperkingen als maximale bestandsgrootte van 4GB. Gewoon omzetten naar NTFS kan eventueel ook als je al data op de schijf hebt staan, maar beter is om het gelijk vanaf het begin te doen. Het risico van dataverlies sluit je hiermee uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een gratis Trail te downloaden van de nieuwe Acronis® True Image Home 2011, die claimt het wel te kunnen. Lees wat verhalen dat mensen toch wel problemen ondervonden met Swissknife.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...