Ga naar inhoud


[Strong] geluid op ZDF en Das Erste


Gast RobH

Aanbevolen berichten

Ik heb op zolder een eenvoudige installatie met Strong 6850 (laatste firmware) en een LCD TV-tje gekoppeld via een Scart kabel, verder niets.

Werkt over het algemeen prima, maar sinds begin september valt het geluid van Duitse zenders (m.n. Das Erste en ZDF) steeds weg. Dit gebeurt ca 1 seconde na selecteren van het betreffende kanaal. Ik zie dan tegelijk het stereo-ikoontje boven in beeld verschijnen en nog een ikoontje: met een paar stippen (ik weet niet wat dat betekent). Wanneer ik op de Audio-knop van de afstandsbediening druk zie ik in de middelste balk 'Dolby-AC3' staan. Wanneer ik dat met de pijl-knop overzet naar 'Stereo' is het geluid weer terug. Daar zou mee te leven zijn, maar vaak valt het geluid toch weer weg, zeker bij overschakeling van programma naar reclame of terug en moet ik de 'audio-procedure' herhalen, en dat is uitermate irritant.

Dit probleem komt voor bij genoemde twee Duitse zenders, maar ik kijk ook nauwelijks naar andere Duitse zenders.

Weet iemand de oorzaak en liefst ook een remedie?

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat zou enkel kunnen gewijzigd worden in standaard stereo als je die optie in de menu's hebt (firmware afhankelijk)

 

voor strong weet ik dat niet

voor een dreambox of een vu+ is dat na eenmalig ingesteld hebbende in het audiomenu definitief.

 

maar misschien is er nog een mogelijkheid in je settingslijst

als die te editen is kun je ook de audiopid aanpassen opdat in plaats van 125 de 120 gebruikt wordt

zie klik kingofsat

ciao

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de suggesties, maar ik heb in de instellingen van de receiver niet kunnen vinden hoe het geluid permanent op gewoon stereo te krijgen.

 

Nogal onverwacht vond ik wel een 'oplossing': ik zag in een kringloop-winkel eenzelfde receiver (Strong 6850) inclusief afstandsbediening voor 3,50 Euro. Die kon ik natuurlijk niet laten liggen! Nadat ik die van de nieuwste firmware had voorzien bleek ie in alle opzichten goed te werken, dus ook geen probleem met geluid op ARD en ZDF! Met vergelijken zal ik mogelijk het verschil in instellingen vinden, maar dat is een beetje gedoe en ben ik nog niet aan toegekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...