Ga naar inhoud


is facebook een spammer ?


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

ik heb de voorbije maand al meermaals een email gekregen met de vermelding dat mijn dochter mij uitnodigt om lid te worden van facebook.

 

De afzender is steeds "facebook" gevolgd door een crytische omschrijving (bvb :"Facebook [update+kjdmi3_dhu3m@facebookmail.com]") en heeft steeds dezelfde text :

 

Deze persoon heeft je uitgenodigd als vriend op Facebook:

(foto + naam) Uitnodiging verzonden:Aug 3, 2010

 

Facebook is een geweldige site om contact te houden met je vrienden, om foto's en video's te publiceren, en om dingen te creëren. Maar eerst moet je aansluiten! Registreer vandaag in om een profiel aan te maken en om contact te leggen met je kennissen en vrienden.

Bedankt,

Het Facebook Team

 

gevolgd door een link naar www . facebook . com

volgens mijn dochter heeft zij helemaal geen invitaties naar mij verstuurd.

het valt me ook op dat ik met 2 verschillende email adressen in haar hotmail zit, en ik die uitnodiging op beide email adressen binnenkrijg.

 

betekent dit dat facebook achter haar rug ongevraagd emails verstuurd naar alle personen uit haar outlook telefoonboek die zich nog niet hebben aangemeld bij facebook ?

en hoe kan dit voorkomen worden ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik kreeg een uitnodiging van Ozzo om op zijn facebook te komen.

 

En hij zou ook bevriend zijn met me nichtje,zus en moeder???

 

Tis duidelijk spam mail.

 

Toch? Ozzo?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Facebook en soortgelijke sites zijn niet te vertrouwen... maak nooit een account oid op deze sites. Je hele identiteit kan er gewoonweg gestolen worden... ik vertrouw dit hele zaakje voor geen meter...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, ik kan mijn dochter moeilijk verbieden om op facebook te zitten, de meeste van haar vrienden hebben daar een account, en daarbij is ze ook nog eens meerderjarig dus .....

maar ik vind het wel straf dat facebook zomaar haar email adressen van outlook gaat inkijken en gebruiken, en dit zonder haar toestemming.

vandaar mijn vraag of dit misschien kan uitgeschakeld worden (bvb ergens in haar facebook profiel of zo, ik ken facebook niet maar er zullen hier wel gebruikers rondhangen).

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
tja, ik kan mijn dochter moeilijk verbieden om op facebook te zitten, de meeste van haar vrienden hebben daar een account, en daarbij is ze ook nog eens meerderjarig dus .....
maar ik vind het wel straf dat facebook zomaar haar email adressen van outlook gaat inkijken en gebruiken, en dit zonder haar toestemming.
vandaar mijn vraag of dit misschien kan uitgeschakeld worden (bvb ergens in haar facebook profiel of zo, ik ken facebook niet maar er zullen hier wel gebruikers rondhangen).


Facebook heeft echt geen toegang tot je outlook adressenbestand, maar wel tot je bestand van je "vrienden/vriendinnen". Net als de communitysite Hyves kan je je profiel onzichtbaar zetten voor niet "vrienden/vriendinnen". Maar wie wil er nu niet net als ook op Twitter zoveel mogelijk contacten. Is vragen om ellende, dus die spam rolt vanzelf binnen. Kijk overigens wel uit voor hotmail of gmail berichten waarin een "vrienden/vriendinnen" je een gratis kraslot oid stuurt. Je dient alleen maar met je accountgegevens in te loggen van hotmail of gmail. Resultaat is dat ie volledig geautomatiseerd even doorgelezen wordt door een bot op zoek naar emailadressen, bankgegevens, klantgegevens, wachtwoorden, paypal-accounts, VOIP-accounts etc etc.
Met een postorder bedrijf kan je al raden wat het nieuwe aflever-adres wordt waar je verder bij de politie niet mee hoeft aan te komen. moet je maar beter op je spullen letten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...