Ga naar inhoud

Hoe lang zal Canal Digitaal nog in SD kwaliteit uitzenden?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: sjaak55

een kort vraagje hoelang zal je gewoon digitaal kunnen ontvangen
omdat alles hd word

@sjaak55,

Bedoel je hoelang CanalDigitaal nog in SD zal uitzenden?

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

• Moderator
Geplaatst:

Je kan ervan uitgaan, dat SD zenders voorlopig nog wel in SD uitgezonden worden.

Het omschakelen van MPEG 2 naar MPEG 4 zou wel eens sneller kunnen gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Canal Digitaal verkoopt nog steeds MPEG2-decoders, ook als complete set. Ik interpreteer dat als dat de afschakeling van MPEG2 niet op korte termijn plaats zal vinden.

Ik vermoed wel da de contonuiteit van MPEG2 vooral voor het basispakket gaat gelden; de trend is dat in de hogere pakketten zenders steeds meer in MPEG4 uitzenden.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Zuppelan
Canal Digitaal verkoopt nog steeds MPEG2-decoders, ook als complete set. Ik interpreteer dat als dat de afschakeling van MPEG2 niet op korte termijn plaats zal vinden.

Ik vermoed wel da de contonuiteit van MPEG2 vooral voor het basispakket gaat gelden; de trend is dat in de hogere pakketten zenders steeds meer in MPEG4 uitzenden.

En dan mag je er ook vanuit gaan dat je toch zeker wel minimaal 5 jaar kunt genieten van aangekocht apparatuur. Vraag wel is welke kanalen het in het bouquet overblijven. Alleen regionale met de publieke en wat FTA's waaronder natuurlijk BVN. ?

Ben bang dat ze het zelf voorlopig nog niet weten.
  • Moderator
Geplaatst:

Ik denk, dat 5 jaar te optimistisch is.

2 jaar is vermoedelijk een betere termijn, om mee te rekenen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Het wil ook niet zeggen dat je HD kwaliteit krijgt met die hd ontvanger.

Hallmark bijv gaat ook naar de hd transponder en dat is echt lange na geen hd zender of kwaliteit.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen