Moderator ceesv Geplaatst: 20 maart 2011 Moderator Geplaatst: 20 maart 2011 Origineel bericht van: Katz Dat heeft dus niets te maken met de instelling van onze ontvangers. Het zit in het signaal dat CD doorgeeft. CanalDigitaal, doe er wat aan. Zorg dat die streepjes bij SBS, Veronica en Net5 uit beeld verdwijnen. Peter. Ik denk, dat dit iets te kort door de bocht is. Er zijn grote groepen mensen, die geen streepjes zien. En ik ga er dan maar even gemakshalve van uit, dat hun ontvangers/beeldschermen niet defect zijn, omdat ze geen streepjes zien. De beeldlijnen boven de beeldinformatie worden al vele jaren gebruikt voor VITS en andere digitale informatie. Bij juist ingestelde schermen zou deze informatie niet zichtbaar mogen zijn. Doordat de native resolutie van beeldschermen niet altijd gelijk is met het uitgezonden formaat, zal de scaler in je ontvanger en/of beeldscherm het formaat terugrekenen naar een volledig beeld op je scherm. En kennelijk gebruikt jouw installatie daarbij ook informatie die buiten beeld zou moeten blijven. Men zal om dit op te lossen dus ban de EBU norm moeten afwijken, en de digitale informatie wat moeten opschuiven. Enige nuancering is hier dus op zijn plaats. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
kapoentje Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 De WSS lijn is iets uit het analoge tijdperk. Op de oude tranponder is die ook niet aanwezig. En is dus blijkbaar ook niet voor iets nodig. Op mijn DM7000 kan ook zelf kiezen om de WSS lijn aan of uit te zetten. En dat is wat de CD techneuten ook op hun apperatuur moeten doen. Maar blijkbaar hebben ze erg veel moeite om het schakelaartje te vinden.
Gast Katz Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Nuancering?? Me neus! Ik heb niets aan mijn installatie of de instellingen veranderd. Dus is er iets veranderd bij de verzender. En dat kan OF CanaalDigitaal OF de content-provider zijn. En het zal me eigenlijk een zorg zijn. Ik betaal voor een goed signaal dat op een gemiddelde installatie een storingsvrij beeld moet opleveren. En die streepjes zijn heel storend. Een paar maanden geleden deed zich hetzelfde fenomeen voor. Na korte tijd verdween het - als bij toverslag - weer. Wellicht dat klachten op diverse forums daaraan hebben bijgedragen? Peter.
Moderator ceesv Geplaatst: 21 maart 2011 Moderator Geplaatst: 21 maart 2011 Diegenen met een gemiddelde installatie hebben er geen last van. Ik zie het op geen van mijn 4 ontvangers. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Moderator wiz Geplaatst: 21 maart 2011 Moderator Geplaatst: 21 maart 2011 oh dus als jij het niet ziet is het er niet? Ook ik heb ze hier, ik heb overscan uitgezet op het moment dat ik mijn lcd uit de doos heb gehaald, zo'n 2 jaar geleden. Die irritante streepjes zijn er weer, terwijl ze er eerst niet waren. En zoals alle anderen hier, IK heb niets gewijzigd aan mijn instellingen. Dat jij ze niet ziet ligt denk ik aan jouw instellingen (overscan aan of fixed 16:9). Hoe dan ook, het zo fijn zijn als canal digitaal dit weer gaat fixen voor ons. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Moderator ceesv Geplaatst: 21 maart 2011 Moderator Geplaatst: 21 maart 2011 Canaaldigitaal genereert die signalen niet, ze kunnen hooguit de encoders blanken voor lijn 23. De beeldinformatie begint bij lijn 25, hetgeen erop duidt, dat diegenen die de streepjes zien, lijn 23 ook zichtbaar wordt weergeven door het beeldscherm. Betekent ook, dat wanneer de streepjes weg zijn, je bovenin je scherm altijd een donkere lijn ziet, en niet je gehele scherm benut. Canaal Digitaal is zeker niet foutloos, maar wanneer aan de ontvangstkant alles volgens norm is, zou je de streepjes niet zien. En dat is de nuance die ik wilde aanbrengen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Katz Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Ah, mooie theorie maar helaas is het niet waar!! En iedereen kan het zelf nagaan. Ik heb even een testje gedaan door af te stemmen op SBS en met een kaartje het beeld onder de streepjes af te schermen. Daarna houdt je het kaartje op z'n plaats en je schakelt over op RTL5 (zonder streepjes). En dan zie je dat de eerste lijn niet zwart is maar gewoon beeld geeft. Geen zwarte lijn dus. Peter.
Brambo's Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Op Animal Planet zie je dit ook nog altijd terwijl CDS/TVV dit daarentegen wel in orde gekregen heeft voor o.a. Discovery SD en NGC SD. Daarom vermoed ik dat ze dit wel zullen corrigeren voor SBS (als ze er zin in hebben ) - VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light - Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2 - Panasonic TX-P46G10 full HD.
kapoentje Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Origineel bericht van: ceesv Canaal Digitaal is zeker niet foutloos, maar wanneer aan de ontvangstkant alles volgens norm is, zou je de streepjes niet zien. En dat is de nuance die ik wilde aanbrengen. Ga je nu beweren dat door verschil in onvangers dit probleem onstaat. Dat dus de ene ontvanger op lijn 23 begint en een andere op lijn 25. CD zendt uit in resolutie van 704 x 576 lijnen en elke ontvanger zal dat dus moeten weergeven. Een screenshot van nieuwe tranponder SBS, oude SBS, Ned1 en RTL4 Bij de oude SBS is inderdaad eerste lijn geblanked bij de nieuwe SBS zie je de WSS lijn. Ned1 en RTL4 zenden die eerste lijn gewoon uit.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen