JanLuc Piccard Geplaatst: 8 september 2010 Geplaatst: 8 september 2010 Wie weet de code voor factory reset. Dus niet de pincode. Als je in het service menu komt bij functie 5 dat factory reset is wordt vervolgens om een code gevraagd en die weet ik dus niet en wil die graag weten.
Johan45 Geplaatst: 8 september 2010 Geplaatst: 8 september 2010 Bij mijn weten heeft de Philips 2221 geen standaard code. Maar het is al wel even terug dat ik deze decoder nog gebruikte dus ik kan niet uitsluiten dat dit met een nieuwe software misschien is toegevoegd. Ik ga er echter toch maar even vanuit dat je decoder om een pincode vraagt. Mocht je de pincode niet weten dan kan je de code laten resetten via de website van CanalDigitaal. http://www.canaldigitaal.nl/mijn-canaldigitaal/pincode-resetten.aspx suc6 Vult u rustig aan !!!
JanLuc Piccard Geplaatst: 8 september 2010 Auteur Geplaatst: 8 september 2010 Die jij nu noemt is de normale gebruikelijke pincode. Maar die bedoel ik niet. Als je de P+ en P- toetsen op het frontje indrukt en vasthoud, dan de spanning erop zetten en vasthouden net zolang er INIT op het scherm staat, dan kom je in het service menu. Daar zit onder optie 5 een factory reset en die heeft een code nodig. Die (pin)code wil ik dus weten.
Zilverster Geplaatst: 9 september 2010 Geplaatst: 9 september 2010 @Johan45, Idd een beetje verwarrend : Citaat: Mocht je de pincode niet weten dan kan je de code laten resetten via de website van CanalDigitaal. Geld voor de pincode op de kaart, ook terug te vinden. Zelf heb ik geen ervaring met de Philips 2221, maar er worden vaak 2 soorten pincodes gebruikt ( ik vergeet hierbij even het kinderslot te vermelden ), een voor de klant ( pincode ) en een voor de servers afdeling ( servers menu [heeft vaak een lente byte meer] ). Deze laatste is toch echt een andere pincode en is soms met een beetje geluk met behulp van google terug te vinden. Nu even terug naar de vraag van TS, ik kan me niet voorstellen dat je een factory reset zou moeten doen vanuit het servers menu om terug te gaan naar de fabrieks instellingen, vooral om dat je deze optie ziet staan. Ik denk dat je op de een of andere manier een andere pincode hebt gekregen dan de standaard pincode van 0000. Je zou het volgende eens kunnen proberen : Ga eens naar het menu waar je wel iets in kunt veranderen zonder een pincode te moeten invoeren, bijv. instellingen hoe het beeld zou moeten worden weergegeven op het scherm, denk aan scart, kleur instelling o.i.d.. Verander daar een instelling en probeer deze verandering op te slaan. Op het moment dat de ontvanger begint een verandering op te slaan de stekker uit het stopkontact trekken. Even wachten alvorens de stekker terug te steken in het stopkontact. Wanneer de stekker terug gestoken wordt in het stopkontact zal de ontvanger normaal opstarten. Wanneer je geluk hebt zal de pincode gereset zijn naar 0000 de standaard pincode en zal de optie terug naar fabrieks instellingen weer moeten werken. Je kunt het eens proberen, niet geschoten is altijd mis, succes Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
JanLuc Piccard Geplaatst: 9 september 2010 Auteur Geplaatst: 9 september 2010 Origineel bericht van: Zilverster Nu even terug naar de vraag van TS, ik kan me niet voorstellen dat je een factory reset zou moeten doen vanuit het servers menu om terug te gaan naar de fabrieks instellingen, vooral om dat je deze optie ziet staan. Ik denk dat je op de een of andere manier een andere pincode hebt gekregen dan de standaard pincode van 0000. Het service menu kom je normaliter ook niet in. Je kunt er alleen de hardware testen, de aangesloten LNB etc. Een fabrieks reset zit helemaal niet in de philips SD dozen. Hier zit zo'n standaard canal digitaal menu in en die heeft geen reset in het menu. Maar ik ga het proberen. Bedankt voor de suggesties.
Zilverster Geplaatst: 9 september 2010 Geplaatst: 9 september 2010 @JanLuc Piccard, Citaat: Maar ik ga het proberen. Bedankt voor de suggesties. Prima, laat maar even weten wat de afloop is, ben ook benieuwd, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Johan45 Geplaatst: 9 september 2010 Geplaatst: 9 september 2010 Origineel bericht van: Zilverster Geld voor de pincode op de kaart, ook terug te vinden. De pincode wordt in de firmware geschreven en is terug te vinden met een hex editor. Zo kan je de pincode ook met een hex editor verwijderen. Maar terug naar de vraag van TS. De code van het verborgen menu weet ik niet, daarvoor zou ik de firmware moeten uitlezen en dat is bij de 2221 decoder voor de hobbyist nog niet mogelijk. Vult u rustig aan !!!
JanLuc Piccard Geplaatst: 10 september 2010 Auteur Geplaatst: 10 september 2010 Heb de code nog steeds niet. Maar omdat ik vermoede dat er een parameter voor de LO offset o.i.d niet goed stond, wou ik daarom dus een reset doen. Ik heb het inmiddels wel kunnen 'oplossen' door in de LO frequentie welke normaal 10600 is verschillende waardes te proberen. Met 10700 heb ik tenminste weer signaal en beeld. Bedankt voor het meedenken.
Johan45 Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 Inderdaad vreemd dat je de LO frequentie 10600 naar 10700 moet veranderen. Ik heb wel meegemaakt dat de LNB spanning spontaan op UIT stond. Dan heb je ook geen beeld meer en kan je de eerste keer dat je zoiets tegenkomt nog behoorlijk lang zitten zoeken voordat je daar achter bent. Maar fijn dat hij het weer doet én dat je de oplossing doorgeeft. Vult u rustig aan !!!
Zilverster Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 @All, Heeft een paar jaartjes tijd in beslag genomen, maar nu dus eindelijk gevonden : Haal de spanning van de ontvanger Druk voor op de ontvanger beide knopjes P+ en P- tegelijk in en hou deze ingedrukt Sluit de spanning aan op de ontvanger Als het goed in kom je nu in het server menu Kies optie 5 En type als pincode 555 Nu kun je een fabriek reset doen. Als je kleuren niet goed zijn kies : Optie instellingen 4 Optie 2 instellingen TV videorecorder Optie instelling 3 Signaal TV Van RGB naar CVBS Gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen