Gast dutchmike Geplaatst: 9 september 2010 Geplaatst: 9 september 2010 Heb een opticum x402p (gelijk aan x403p minus netwerk), daarop de laatste emu soft om mediaguard te hebben voor mijn CD kaartje. Alles draait prima en ik was van plan mijn astoncrypt cam te koop te zetten, maar er is nu 1 vreemd probleem : Geen geluid bij dicovery HD. Wat voor instelling ik ook probeer, er komt niets uit de receiver qua geluid bij deze zender, geen stereo en ook geen DD. Geprobeerd met hdmi en met Coax digitaal. Zodra ik de aston erin steek is alles prima. Iemand enig idee, want het zou fijn zijn als discovery het ook doet zonder aston, scheelt centjes
M_Z Geplaatst: 9 september 2010 Geplaatst: 9 september 2010 Dat heeft toch met de softcam te maken inderdaad. Ik herken het probleem van geen geluid op DiscoveryHD, op mijn Dreambox was dit ook een probleem met CCcam2.0.9 - toen versie 2.0.11 uitkwam was dit probleem opgelost. Dus ook voor deze Opticum geldt: er moet eerst een nieuwe firmware (met verbeterde softcam) uitkomen vooraleer je dit probleem kunt oplossen. M_Z
Drs. IJzerbout Geplaatst: 9 september 2010 Geplaatst: 9 september 2010 Ik heb net even bij mij geprobeerd en heb ook geen geluid. Ik heb een Opticum X403HD met de laatste 1.1.77 firmware. Zie maar weer hoe weinig ik naar die zenders kijk. Het was me niet eens opgevallen. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Gast dutchmike Geplaatst: 9 september 2010 Geplaatst: 9 september 2010 *edit* Zie net de antwoorden van de anderen staan. Jammer dan moet ik nog even wachten met de verkoop van de Astoncrypt. Hoe denken jullie over de opticum ts 9600, is die beter / slechter dan de x402p ? ----------------------------------------------- Ik heb deze firmware op de x402p staan : ALI3602_06020200_globo_OPTICUM_HD_X4_220_ps_amstar_1.1.77.abs Heb ik de verkeerde misschien ?
Drs. IJzerbout Geplaatst: 9 september 2010 Geplaatst: 9 september 2010 Er wordt telkens weer gezegd dat de versie 1.1.59 de beste is als die vergeleken wordt met de nieuwste versies. Bij Opticum komen er vaker firmwares dan dat ik mijn onderbroeken verwissel dus ik wordt er zo langzamerhand een beetje moe van. Ik ga niet terug naar 1.1.59 want die is niet kompatible met mijn settings-lijst. En ik heb geen zin om voor de zoveelste keer een nieuwe settingslijst te maken. Ben het een beetje zat. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
fonske Geplaatst: 2 oktober 2010 Geplaatst: 2 oktober 2010 ik heb zonet de laatste software 1.2.84 mcas geladen en geluidsprobleem met discovery hd is opgelost, via cccam als local share van mijn dm8000, ook alle andere problemen die ik had met deze box lijken opgelost, staat al 4u probleemloos te spelen zonder hapering in de local sharing waar ik vroeger vaak last mee had db8000 db800 db600 db500hd chanelmaster 1.20m draaibaar visiosat bigsat
Gast dutchmike Geplaatst: 12 oktober 2010 Geplaatst: 12 oktober 2010 Helaas hebben 1.2.84 en de nieuwe 1.2.87 lemontree (met hd menu, ziet er super uit) problemen met audio sync. Bij de meeste zenders zit de audio er fors naast. Hoop dat dit snel wordt opgelost want als je eenmaal het nieuwe menu gezien hebt, dan is het oude alsof je terug bent in de dagen van MSDOS.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen