Ga naar inhoud


[Opticum] x402p / x403p Geen geluid bij Discovery


Gast dutchmike

Aanbevolen berichten

Heb een opticum x402p (gelijk aan x403p minus netwerk), daarop de laatste emu soft om mediaguard te hebben voor mijn CD kaartje. Alles draait prima en ik was van plan mijn astoncrypt cam te koop te zetten, maar er is nu 1 vreemd probleem :

 

Geen geluid bij dicovery HD. Wat voor instelling ik ook probeer, er komt niets uit de receiver qua geluid bij deze zender, geen stereo en ook geen DD. Geprobeerd met hdmi en met Coax digitaal.

 

Zodra ik de aston erin steek is alles prima.

 

Iemand enig idee, want het zou fijn zijn als discovery het ook doet zonder aston, scheelt centjes smile

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat heeft toch met de softcam te maken inderdaad. Ik herken het probleem van geen geluid op DiscoveryHD, op mijn Dreambox was dit ook een probleem met CCcam2.0.9 - toen versie 2.0.11 uitkwam was dit probleem opgelost.

Dus ook voor deze Opticum geldt: er moet eerst een nieuwe firmware (met verbeterde softcam) uitkomen vooraleer je dit probleem kunt oplossen.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

*edit* Zie net de antwoorden van de anderen staan. Jammer dan moet ik nog even wachten met de verkoop van de Astoncrypt.

 

Hoe denken jullie over de opticum ts 9600, is die beter / slechter dan de x402p ?

 

-----------------------------------------------

Ik heb deze firmware op de x402p staan :

 

ALI3602_06020200_globo_OPTICUM_HD_X4_220_ps_amstar_1.1.77.abs

 

Heb ik de verkeerde misschien ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt telkens weer gezegd dat de versie 1.1.59 de beste is als die vergeleken wordt met de nieuwste versies.

Bij Opticum komen er vaker firmwares dan dat ik mijn onderbroeken verwissel dus ik wordt er zo langzamerhand een beetje moe van.

Ik ga niet terug naar 1.1.59 want die is niet kompatible met mijn settings-lijst. En ik heb geen zin om voor de zoveelste keer een nieuwe settingslijst te maken. Ben het een beetje zat.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

ik heb zonet de laatste software 1.2.84 mcas geladen en geluidsprobleem met discovery hd is opgelost, via cccam als local share van mijn dm8000, ook alle andere problemen die ik had met deze box lijken opgelost, staat al 4u probleemloos te spelen zonder hapering in de local sharing waar ik vroeger vaak last mee had

db8000 db800 db600 db500hd chanelmaster 1.20m draaibaar visiosat bigsat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Helaas hebben 1.2.84 en de nieuwe 1.2.87 lemontree (met hd menu, ziet er super uit) problemen met audio sync. Bij de meeste zenders zit de audio er fors naast. Hoop dat dit snel wordt opgelost want als je eenmaal het nieuwe menu gezien hebt, dan is het oude alsof je terug bent in de dagen van MSDOS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...