Ga naar inhoud

[RE-8000HD] Service fout bij CD HD kanalen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

RE 8000HD PVR - Loader Versie L 1.23 - FW RE v1.08.26

Heb net me nieuwe ontvanger binnen en uiteraard meteen aangesloten. Alles doet het behalve me Nederlandse CD HD kanalen. Daar krijg ik de melding "Service Fout". Kaart is ok want alle kanalen doen het in me MVision. Als ik in de Algemene Zenderlijst kijk dan zie ik dat Provider : No Network aangeeft. Ik krijg de duitse HD kanalen wel gewoon binnen. Ik heb de oranje smart card van CD.

Kan iemand me helpen of me verwijzen naar een eventuel topic

Alvast bedankt Groeten Erwin

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Geplaatst:

Dat is vrij simpel.

Ga naar het Hoofdmenu - Installatie - Zender zoeken en kies:

Zoekmodus = Fastscan

Select SD/HD Services = HD

en klik op Zoeken starten.

Nu worden alle SD en HD zenders opnieuw ingelezen en met de juiste frequenties.

Misschien niet in de door jouw gewenste volgorde maar dat kan later wel.

Ik veronderstel wel dat je één van de LNB's op Astra3 (23,5) hebt uitgericht en dat bij gebruik van meerdere LNB`s de instellingen van de DiSEqC correct zijn ingesteld.

En ook veronderstel ik dat je een HD abonnement hebt afgesloten want voor de RTL`s, SBS6, NET5 en Veronica HD heb je een HD abo nodig.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

Heren bedankt, alles ingelezen en de juiste DiSEqC doet een hoop wonderen. Hij doet het :-) moet echter nog veel leren zoals het opnemen op de NAS dat ik niet voor mekaar krijg. Maar ik kom er wel, zo niet kom ik gezellig weer bij jullie terug. Grtn Erwin

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Geplaatst:
Origineel bericht van: Dutch
....zoals het opnemen op de NAS dat ik niet voor mekaar krijg.

Op de site van Rebox.tv staat een handleiding voor het toepassen van de NAS.

Geplaatst:

Yep bedankt - heb ik reeds gezien en netjes gevolgd maar krijg geen kontakt met me NAS DNS-313 - ook niet met me Xtreamer die ook op NAS functie staat en een HD ingebouwd heeft. Even 3 keer zuchten en opnieuw proberen :-)

Geplaatst:

Heb je een account en een gedeelde map aangemaakt op je NAS?

gebuik de exacte gegevens van het account dat je hebt aangemaakt op je NAS.

Cotroleer het IP nummer van de NAS deze heb je, zoals je gelezen hebt, nodig. bijv.: 123.456.7.98/mapnaam

Het gaat je lukken cool

Mij is het ook gelukt met twee re-9000.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Geplaatst:

Bedankt voor je antwoord. Directory is als volgt op me Xtreamer NAS ( copy gemaakt vanuit me laptop op het netwerk)\\MYXTREAMER\Xtreamer\sda1\Rebox en de ip is 192.168.0.4 Ik heb geprobeerd met 192.168.0.4/Rebox en 192.168.0.4/sda1/Rebox maar nix. Wat doe ik fout?

Geplaatst:

Dutch,

Je start deze topic met het onderwerp Servicefout maar zit intussen op een volstrekt ander onderwerp.

Over het onderwerp NAS loopt al <DIT> topic.

Het lijkt mij voor de leesbaarheid handiger om daar verder te gaan.

Geplaatst:

Perfekt, gelijk heb je en bedankt voor de tip. Die had ik nog niet gezien. Grtn Dutch

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen