Ga naar inhoud


Verschil Cat I en II bier ?


Hasselt

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Blackout
waardoor je sneller dik wordt?


er is medisch-analytisch aangetoond dat je van bier niet dik wordt, maar door het effect van bierdrinken (de endorfine achtige inhoud-stoffen) die je hongerig maken dus je meer doen eten
>
dus je eet meer als je bier drinkt tov iemand die geen bier drinkt

de categorien hebben zoals anderen reeds schreven niks met prijs en kwaliteit te maken, er zijn namelijk ook: troebele weizenbieren of hier misschien beter bekend als hoegaarde die prachtig drinkbaar en hoge kwaliteit hebben.
ciao

Sweet Hours

Beth Rowley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Tonskidutch

 

 

Citaat:
aangetoond dat je van bier niet dik wordt

 

 

Citaat:
maar door het effect van bierdrinken (de endorfine achtige inhoud-stoffen) die je hongerig maken dus je meer doen eten

 

 

Dat gaat voor mij iig niet op :D ..........

 

Simpele stelling, wanneer ik eens een keer veel drink eet ik niet. Omgekeerd, wanneer ik eens een keer veel eet, drink ik niet veel blush .

 

Het zal de leeftijd zijn denk ik, gr.

 

 

Zilverster.

 

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
er is medisch-analytisch aangetoond dat je van bier niet dik wordt, maar door het effect van bierdrinken (de endorfine achtige inhoud-stoffen) die je hongerig maken dus je meer doen eten
>
dus je eet meer als je bier drinkt tov iemand die geen bier drinkt
Ik ken diverse mensen die je graag zouden willen geloven.
Zij doen hun uiterste best om voldoende bier binnen te krijgen en toch liggen ze om het half jaar in het ziekenhuis wegens ondervoeding.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zilverster

Het verhaal gaat dat men een pijpleiding heeft aangelegd vanaf Groenlo naar Enschede, om vandaar het opgepomte grond ( lees bron ) water te transporteren wat nodig is voor het productie proces.


En of dat verschil maakt. Ik ben geen bierdrinker maar nuttig wat whiskey van Lavagullin, bekend onder de naam Lavagullin 16 Years. Is gemaakt van eeuwenoude gesmolten gletserijs en rijpt 16 jaar in aangekoolde (dus brander erop aan de binnenkant) vaten waarin 11 jaar lang Colheita port in heeft gezeten. Heel appart smaakje en totaal niet met één andere whiskey te vergelijken. De samenstelling van water is echt wel van belang en zonder chemie of aangepastte processen kan je het aan smaak bijna niet gelijk krijgen.

Vroeger smaakte een flesje Heineken uit Den Bosch ook anders als een andere brouwerij-vestiging. Vooral die uit Rotterdam had een apparte bijsmaak. De andere vestigingen hadden een minimaal verschil. Hoe het met de export-smaak zit zou ik niet weten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie mogen gewoon de merknamen noemen. Die afkortingen zijn alleen maar verwarrend!

 

Zelf hou ik niet zo [edit vat-->van] van zoetig bier. Van de NL bieren drink ik het liefst Grolsch maar ben zoals vele bierdrinkers ook wel een aanbiedingen koper. Heel veel smaakverschil zit er nou ook weer niet tussen de meeste a-merken.

 

Verder drink ik graag ook Duits of Tsjechisch bier, bijv. Bitburger, Weihenstephaner weizen, of Budvar.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bigfoot
Jullie mogen gewoon de merknamen noemen. Die afkortingen zijn alleen maar verwarrend!

Zelf hou ik niet zo vat zoetig bier. Van de NL bieren drink ik het liefst Grolsch maar ben zoals vele bierdrinkers ook wel een aanbiedingen koper. Heel veel smaakverschil zit er nou ook weer niet tussen de meeste a-merken.

Verder drink ik graag ook Duits of Tsjechisch bier, bijv. Bitburger, Weihenstephaner weizen, of Budvar.



"Vat zoetig bier"? Jij hebt dorst! blush:D

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...