Codx Geplaatst: 9 september 2010 Geplaatst: 9 september 2010 Oude situatie: 2x DM7020 waarvan eentje met hdd, gedeeld via NFS zodat de andere DM7020 hier naartoe kan opnemen en afspelen. Dit werkte prima Huidige situatie: De DM7020 is vervangen door een DM500HD die ook moet opnemen en afspelen via die NFS share op de oude DM7020 met HDD. Helaas wil dat dus niet. Ik kan wel de koppeling maken naar de 7020 en met filebrowser er naar toe, dit duurt extreem lang als ik ga browsen maar opnames doen lukt niet. Er gebeurt niks en ik krijg ook niet de lijst met opnames te zien als ik op de PVR/VIDEO knop druk. Het lijkt dus fout te gaan bij het markeringspunt zetten hoewel ik daar geen foutmelding krijg. (?) Ik heb geprobeerd de situatie hier te repliceren tussen een dm800 en dm8000 met hdd. Maar dat werkt dus weer anders en kreeg ik ook niet aan de gang. Ik gebruik op alle boxen gemini 4.7 of 5.0/5.1 SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Tonskidutch Geplaatst: 9 september 2010 Geplaatst: 9 september 2010 Citaat: Ik gebruik op alle boxen gemini 4.7 of 5.0/5.1 ja wat nu? ik gebruik enkel een boze smily omdat je daarmee niemand helpt. daar je al een netwerkbrowser gebruikt hebt op de dm500hd zul je ons ook daar de inhoud van de /etc/automount.xml kunnen geven...? echter heeft je 7020 een etc/export die overeenkomt met de NFS mount van de 500 een en ander is natuurlijk ook nog afhankelijk van de workgroup en hosts, ondanks enkele die "browsable" nog niet hebben begrepen. (niet jouw betreffende) als het al werkte met enigma1 naar enigma1 (2x7020) dan gaat het ook lukken met 500HD en 7020 ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Littlesat Geplaatst: 9 september 2010 Geplaatst: 9 september 2010 En met PLi... daar had ik het zo met de netwerkbrowser aan het werk... (tenminste tussen een VU+DUO en een 800HD) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Codx Geplaatst: 28 september 2010 Auteur Geplaatst: 28 september 2010 Ik kom hier nog even op terug: Koppeling van DM800 naar DM8000 is inmiddels gelukt, hiervoor moest ik wel de dm800 van nieuwere image voorzien want gemini 4.5 mist het menu om het markeringpunt te zetten. Met Gemini 5.1 werkt het prima. (geen wonder dat het niet lukte eerst) Maar nu het orginele probleem. De DM500HD naar de DM7020 met harddisk. Ik heb het nogmaals geprobeerd maar we lopen vast. De mount lukt wel maar je kunt de bestanden/mappen niet benaderen want hij ziet ze gewoon niet. De share is leeg zegmaar. Ik heb de harddisk op de 7020 opnieuw geformateerd en opnieuw gedeeld met NFS. Ik kan 'm vanaf een enigma1 box prima benaderen en dan zie ik ook de mappen. maar niet vanaf de DM500HD met gemini5.1 Dan zie je niks! Het lijkt een compatibliteit issue. Hoewel NFS toch een standaard protocol is. Ik heb de handleiding op dit forum gevolgd hoewel het ook makkelijk handmatig lukt maar het resultaat is hetzelfde. Nog ideeen want anders koppelen we maar een E-Sata schijfje aan de DM500HD? SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen