marcow Geplaatst: 9 september 2010 Geplaatst: 9 september 2010 Beste forumleden, Na installatie van een nieuwe ontvanger ( REBOX 8000) heb ik een ontvangstkwaliteit van 84% . Volgens een forumlid zou ik een kwaliteit kunnen halen die hoger ligt nl 91%. Ik heb een TRIAX 65cm schotel met DUO-LNB voor ontvangst van Astra 19.2 en 23.5. Ik heb op de site van Canal Digitaal ahv mijn adres de ELevation van 28.1 opgekregen. De huidige stand van mijn schotel is 90% ; betekent dit dat ik de schotel iets schuin moet zetten voor een betere ontvangst. Ik ontvang nu wel alle zenders en volgens mij is het beeld niet echt slecht. Mvg Hansvw
Gerard 76 Geplaatst: 9 september 2010 Geplaatst: 9 september 2010 Hoi, het beeld wordt er niet beter of minder van hoor. Als het signaal echt te zwak is,krijg je een soort blokvorming/mozaïek. Heeft dat forumlid dan ook dezelfde Rebox als jij hebt? En ook dezelfde LNB in de schotel hangen? En op welk kanaal is het gemeten? De kanalen op de TP van RTL 4,5,7 en 8 komen een tikkie minder sterk door dan bvb. Nederland 1,2 en 3. Probeer gewoon iets te spelen met de stand van je schotel,en je ziet 't zo.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen