Ga naar inhoud


[5816] astra/hotbird mogelijk met dst 5816/03G ?


willys

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik meld mij nog even terug , omdat na zo veel inspanning de Phlips 5816 nu gek doet. Deze week bij de goede kennis van mij een schotel voor Astra-ontvangst met een diseqc switch aangesloten en geprobeerd om gelijktijdig Astra en Hotbird te ontvangen met de Philips , waar het allemaal om te doen was. Bij mij thuis lukte het wel om beide satellieten te ontvangen met deze ontvanger. Met een ook meegenomem "normale" ontvanger lukte het wel om deze twee satellieten gelijktijdig te ontvangen.

 

Helaas doen zich nu twee problemen voor :

 

1. Gelijktijdig ontvangen van Astra en Hotbird lukt niet , wel met een "normale" sat-receiver. Ligt het aan de diseqc 1.0 switch (Maximum) . Heb je bij deze "Seca-dozen" een andere switch nodig ? Er was daar ook een Poolse "Seca-doos" aanwezig en daar lukte het ook niet bij om beide te ontvangen.

 

2. Als ik omschakel naar een ander programma zie ik geen beeld ( en ook geen geluid bij radio} en als ik terug ga naar het vorige programma komt ook niets meer.

Wanneer ik de antennestekker los haal komt er weer beeld en geluid nog voordat ik de stekker helemaal heb verwijderd . Bij het opnieuw aansluiten van de stekker gebeurt weer hetzelfde als wat ik hierboven heb beschreven.

 

Wie weet wat er aan de hand is en hoe het probleem opgelost kan worden.

 

vr. groeten,

twentonian

Link naar reactie
Delen op andere sites


even zonder switch aansluiten , een directe verbinding maken met de lnb

dat doe je bij beide lnb's is het dan goed, hier even om denken, wel in de goede volgorde aan sluiten

de 19,2 op 1en 23,5 op 2 op de switch

anders een andere switch want dit is niet mijn favoriet (Maximum)

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Satencom,

 

Bedankt voor jouw bericht ; het gaat hier om de Astra 19.2 gr. en de Hotbird 13 gr. (dus niet 23,5 gr.)voor de duidelijkheid, maar misschien maakt dat niets uit in dit geval. De Astra moet dus op LNB 1 en de Hotbird op LNB 2, andersom functioneert het dan niet ? Ik qweet niet of ik dat zo heb gedaan , dat zou ik nog weer na moeten kijken . Ik weet wel dat zonder de switch Astra en Hotbird ontvangen konden worden , maar dus niet gelijktijdig .

De "gewone" FTA receiver functioneerde goed op deze manier, maar bij de "SECA-kastjes is dat dus anders ?

Het andere probleem ken je niet dat er geen beeld meer is bij het omschakelen naar een andere zender ?

 

vr. groeten,

twentonian

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik bedoelde inderdaad 13 Hotbird ,dat je geen beeld hebt dat komt denk ik door de bekabeling niet goed zit ,dus even kijken hoe het zit

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Hallo Satencom en alle andere sat-liefhebbers,

 

Nu pas was ik in de gelegenheid om ter plekke kijken na de winter of de kabels van de Astra- en Hotbird schotel goed waren aangesloten op de disecq-switch . Zoals ik al veronderstelde na de correspondentie hier op het forum was dit niet het geval en heb ik nu de kabel van de Astra-schotel op de LNB 1 van de switch aangesloten en de kabel van de Hotbird-schotel op de LNB 2 van de switch en nu kunnen de Astra- en Hotbird zenders gelijktijdig worden bekeken op de Philips.

Ivm met een interne verhuizing naar een andere kamer is het nu nodig een tv-toestel en sat-ontvanger bij te plaatsen om zelfstandig programma's te kunnen kijken en beluisteren.

Er waren nog twee andere ontvangers aanwezig met een Cyfra+ (Poolse Canal+) smartcard die nog geldig is en alleen Poolse pay-tv programma's ontvangtop een frequentie. Deze kaart is nog twee maanden geldig en het is onzeker dat het abonnement verlengd wordt.

Toen de kabels van de Astra- en Hotbird schotel nog verkeerd aangesloten waren (Astra op LNB 1) konden de Poolse zenders wel ontvangen worden , na wijziging niet meer.

Tijdens het experimenteren bleek dat op deze ontvangers slechts en frequentie ontvangen kan worden. Bij goed aansluiten van de switch konden geen Poolse programma's meer worden ontvangen , in plaats daarvan alleen nog een frequentie met duitse zenders bijvoorbeeld.

Is iemand onder jullie bekend dat sommige sat-ontvangers zo functioneren en is het technisch mogelijk om deze blokkades op te heffen ?

Zoals het er nu naar uitziet is het mogelijk in het pand nog een schotel te plaatsen om Astra en Hotbird te ontvangen en dan de oude Philips aan te sluiten.

Het plan was eigenlijk om de oude Philips in de oude ruimte te laten staan en dan een andere sat-ontvanger (een van de twee die al aanwezig zijn ) aan te sluiten. Als bij deze ontvangers de blokkade niet opgeheven kan worden dient er alsnog een andere sat-ontvanger aangeschaft te worden, maar is het niet nodig een nieuwe schotel aan te schaffen . Dit is dan alleen nodig als het Poolse abonnement wordt verlengd en de blokkade in de twee Cyfra+ toestellen niet opgeheven kan worden.

Wie van jullie heeft ervaring met bovenstaand en/of heeft (nog een andere)een oplossing.

 

groeten,

willys

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...