Ventura Geplaatst: 10 september 2010 Geplaatst: 10 september 2010 Ik heb een rare probleem met de vu+ duo. Als ik van HD zender naar een andere HD zender zap. Dan duurt het soms 5 seconden lang dat deze beeld geeft. Ook hoor ik tegelijkertijd de hard schijf opstarten en na 10 seconden uitschakelen/standby (deze heb ik zelf ingesteld in de vu+ duo). Terwijl ik dat vroeger niet had. Deze problemen doet zich voor in de originele vu+ duo image als de open pli. Ik heb wederom de vu+ duo voorzien van nieuwe images zowel open pli en originele vu+ duo via de usb methode. En helaas blijft dit probleem aanwezig. Ik heb ook deze topic gelezen van sat4all: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...ngz#Post1870711 Dit betrof over alleen van HD naar SD. En niet van HD naar HD.Wie kan mij verder helpen .
Moderator wiz Geplaatst: 10 september 2010 Moderator Geplaatst: 10 september 2010 enige wat ik me kan voorstellen als je harddisk moet spinnen is dat bij het wisselen van hd naar hd kanaal er geswapt moet worden naar/van de swapfile (ik ga er even vanuit dat je die op je disk hebt staan)... ik heb zelf (nog) geen VU+, maar ook ik had dit fenomeen bij mijn huidige box (ip9000) dat soms het even duurde en dat je dan de harddisk begon te draaien en zodra die gereed was ging de box weer verder. Ik heb het bij mij opgelost door de swap op een usbstickie te zetten. kijk eens naar je geheugen gebruik en of het niet toevallig ook swap is wat dit veroorzaakt. groet, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Tonskidutch Geplaatst: 10 september 2010 Geplaatst: 10 september 2010 swapfile is in de vu+ / enigma2 eerder minder gewenst wat ik per toeval heb ontdekt is "picons" gebruiken in je skin > dat maakt zappen veel trager ik heb die dus dan ook maar meteen weer eraf gegooid maar er blijft een verwijzing naar de hdd bestaan die het zappen dus langzaam maakt, langzamer als voor picon installatie nadat ik gisteren 't image weer vers erop heb gezet doet ie 't weer prima. ciao (naast picons voor SD skins en picons voor HD skins; ook opletten welke je kiest) Second Life Mungo Parker
Ventura Geplaatst: 10 september 2010 Auteur Geplaatst: 10 september 2010 Hoe kan ik zien of er picons/swapfile naar de harddisk wordt verwezen? Ik had vroeger picons geïnstalleerd op de harddisk. Die had ik ook direct verwijderd via het bekende menu omdat mijn vu+ duo erg traag maakt. Ik zal avond wederom weer een nieuwe image (open pli) via usb in de vu+ duo laden. Iemand nog andere tips?
Littlesat Geplaatst: 10 september 2010 Geplaatst: 10 september 2010 Als je picons op de harddisk hebt staan dan kun je ze ook snel verwijderen door de /picon directory op /hdd te verwijderen (of te renamen). Daarna moet je box weer snel zijn. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Tonskidutch Geplaatst: 10 september 2010 Geplaatst: 10 september 2010 heb die vraag ook (hoe de verwijzing die het langzaam maakt te verwijderen) maar nergens een antwoord gevonden dus zoals ik al schreef verse flash (bij gebrek aan meer kennis) betreffende de swap, moet je even in dreamboxforum zoeken, die swap kun je deactiveren indien je 'm aangemaakt hebt. zien of er een swap actief is doe je enkel door op je hdd te kijken met een ftp proggie of dcc ciao Second Life Mungo Parker
Tonskidutch Geplaatst: 10 september 2010 Geplaatst: 10 september 2010 Origineel bericht van: Littlesat Als je picons op de harddisk hebt staan dan kun je ze ook snel verwijderen door de /picon directory op /hdd te verwijderen (of te renamen). Daarna moet je box weer snel zijn. dat bleek hier niet zo te werken, door enkel het verwijderen het bleef langzamer dan voor installatie picons Second Life Mungo Parker
Ventura Geplaatst: 12 september 2010 Auteur Geplaatst: 12 september 2010 Het werkt weer vanouds de vu+ duo tijdens het zappen tussen HD zenders. Ik heb drastische maatregelen genomen. Eerst een backup gemaakt van de opnames die op de hard disk stonden. Toen de harddisk geformatteerd via het menu van open pli. Dan de nieuwste image van open pli op een usb stick gezet. En de vu+ duo voorzien van de laatste image via de usb methode. Daarna de bekende Henksat zenderlijst ingeladen. Eindelijk het probleem verholpen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen