Ga naar inhoud


Geen opname zichtbaar met oscam


CB1

Aanbevolen berichten

De titel zegt het al.

Als ik opneem met oscam dan zie ik geen opnames in het opname menu.

Kijk ik echter met de pc op de hdd dan zie ik dat hij wel degelijk wat heeft opgenomen.

Terug gekeerd naar incubusCamd dan zie ik het opgenomen bestand wel.

Hij schrijft met oscam dus niets in de filelist.

Dit alleen met oscam dus.

Ook met oscam het probleem dat met ziggo de rtl`s en sbs net5 en veronica niet werkt.

Andere kanalen werken wel.

Start ik incubus op dan werken deze kanalen wel weer.

Ik zou graag oscam gebruiken want incubus moet ik vaak herstarten en zapt langzamer.

Ik kan met incubus ook niet hoger als de 1.00 versie anders geen beeld meer.

Ik gebruik nl 2 regels in de config.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wel vreemd.

Het ligt toch echt aan oscam.

Start ik incubuscamd en ga ik opnemen dan zie ik op de ipbox dit bestand en kan ik het starten.

Start ik oscam en ga opnemen dan zie ik na die tijd op de box niets.

Ik kan dus ook niet starten.

Kijk ik met een ftp progje in de box op de hdd dan zie ik het opgenomen bestand wel maar staat dit niet in de file list.

 

Er is duidelijk toch iets aan de hand.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn die bestanden dan wel gedecrypt?

 

Hoe groot zijn de .rap en .idx bestanden van de opnames die je met oscam gemaakt hebt? En hoe groot zijn de .ifo, de .extinfo en de .trp.dgsinfo bestanden?

 

In de nieuwe software staan de opnames voortaan in aparte directories per opname (in het verleden stonden alle .ifo, .extinfo en .dgsifo bestanden in /media, de .idx en .trp bestanden stonden dan in de ~mappen).

 

Doet PIP het wel bij je bij 2 encrypte zenders? Ook al met FTA zenders opnamen proberen te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk zal (nog niet geprobeerd dus) de free 2 air wel werken.

Want incubuscam doet het wel.

Daarom zal het waarschijnlijk niet aan de software zelf liggen want anders had incubuscamd ook niet gedaan.

 

Het zou een probleem van het decrypten kunnen zijn.

Maar oscam opent bijv. rtl4.(Ik kan dus gewoon tv kijken).

Als ik dan zelf op de opname toets druk dan zie ik de melding dat hij op gaat nemen.

Na een poosje druk ik op stop en krijg je de melding om op ok te drukken om het opnemen te stoppen.

Daarna zegt hij dat de recording is afgerong.

Als ik dan wil gaan kijken dan staat er niets (ik heb al die tijd gewoon dezelfde zender meegekeken en die werkt).

Als je dan met een ftp op de hdd kijkt zie je dit dus wel staan.

Ik zal straks eens naar de grote van deze bestanden kijken en overhevelen naar de pc en met mijn converter een dvd bestand van maken om te kijken of ik beeld heb.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de .trp bestanden na het kopieren naar je pc even renamen naar .ts en dan afspelen met bijvoorbeeld mplayer of vlc, dan hoef je er geen dvd-bestand van te maken.

 

Maar kijk je toevallig naar RTL4 HD of de gewone RTL4? en heb je 2x cx24116 tuners of stv0903?

 

Met de connexant is namelijk een probleem met het opnemen van zenders op de zelfde transponder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, ik realiseer me zojuist iets, als het aan de tuners lag, dan had het met incubuscamd ook niet gewerkt.

 

Vraagje, gebruik je PGI toevallig?

 

Zo ja, gebruik je dan ook de oscam uit de pgi addon 002, of gebruik je een andere oscam. De pgi addon oscam support wel dual decoding, de andere versies zijn niet helemaal compatible.

 

Dus download de pgi addon 002, pak deze op je pc uit en kopieer enkel de oscam binary naar je box (in binaire mode natuurlijk).

 

probeer het dan nog eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de addon helemaal nog niet gebruikt, maak dan een backup van je config files, en installeer de hele addon.

 

Zorg ervoor dat je oscam zo geconfigureerd is dat je dvbapi gebruikt, en start oscam vervolgens met /var/bin/start.oscam

 

Als het dan wel werkt, dan moet je een symlink naar /var/bin/start.oscam maken in /var/bin/init.d met

ln -s /var/bin/init.d/start.oscam /var/bin/start.oscam

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

start.oscam zit ook in de addon 002.

 

Ik zou dus gewoon even je config files backuppen, vervolgens de addon 002 volledig installeren (krijg je ook meteen een webif erbij) en dan je config files terug zetten.

 

Heb je nog naar de .rap en .idx files gekeken?

 

Die reader error 9 komt hoogstwaarschijnlijk omdat je de dvbapi kernel module niet geladen hebt (wordt door start.oscam geladen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...