1pm Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 waar verdraait de schotel nu mee naar oost of west met de lengtegraad of de breedtegraad te verstellen op je box 1m Joa zo gaat dat alaaf !!!!
wolverine Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 Dit is met de breedtegraad. Als je bvb gebruikt maakt in je ontvanger van usuals dan verplaats je de moter met het veranderen van de breedtegraad. VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
vGnp Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 Breedtegraad verandering is toch elevatie verandering? 1pm moet volgens mij de lengtegraad veranderen. Edit: Waterpas (what's in a name ) was me voor vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
waterpas Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 Ik wilde nog wat toevoegen maar nu was vgnp weer voor Met de lengtegraad, de breedtegraad is enkel van belang voor de elevatie. Je voert je geografische positie in, de box berekend vervolgens het aantal graden dat de rotor moet draaien, om de verschillende satellieten te kunnen ontvangen. waterpas In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
1pm Geplaatst: 11 september 2010 Auteur Geplaatst: 11 september 2010 Dat kan kloppen maar ik heb al met een tom tom onder de schotel gestaan die gegevens ingevoerd kloptte het nog niet . Nu moet ik de schotel altijd handmatig iets bijsturen daar voor mijn vraag wat draait de schotel oost of west lengte of breedte graad. btw de schotel staat echt perfect afgesteld 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
Gast 1664 Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 En je hebt er aan gedacht dat tomtommen enzo meestal in graden,minuten en seconden werken (60 tallig) en usals met radialen in een 10-tallig stelsel?
minplus Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 lengte is oost-west, breedte is noord-zuid 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
arsat Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 E.e.a. geldt alleen voor een satelliet pal zuid. Anders heeft de breedtegraad ook enige invloed op oost-west... (Hoe verder de satelliet uit het zuiden staat, hoe groter de invloed) VuPlus SoloSE2 met OpenPLIGilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotorLocatie: 6.0E, 51.5N
1pm Geplaatst: 11 september 2010 Auteur Geplaatst: 11 september 2010 thkx dat wou ik weten 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
Eddy VL Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 Citaat: E.e.a. geldt alleen voor een satelliet pal zuid. Anders heeft de breedtegraad ook enige invloed op oost-west... (Hoe verder de satelliet uit het zuiden staat, hoe groter de invloed) Met tekeningetje... Eddy Vl ***Als ze 't nu niet verkleinen kan men de tekst ook nog lezen...
wolverine Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 jullie hebben uiteraard gelijk (met rode kaken dat ik dit hier nu moet neerpennen) VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen