Ga naar inhoud

lengte en breedte graad vraagje

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

waar verdraait de schotel nu mee naar oost of west met de lengtegraad of de breedtegraad te verstellen op je box

1m

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Geplaatst:

Dit is met de breedtegraad.

Als je bvb gebruikt maakt in je ontvanger van usuals dan verplaats je de moter met het veranderen van de breedtegraad.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Breedtegraad verandering is toch elevatie verandering? confused

1pm moet volgens mij de lengtegraad veranderen.

Edit: Waterpas (what's in a name laugh ) was me voor

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Ik wilde nog wat toevoegen maar nu was vgnp weer voor

Met de lengtegraad, de breedtegraad is enkel van belang voor de elevatie. Je voert je geografische positie in, de box berekend vervolgens het aantal graden dat de rotor moet draaien, om de verschillende satellieten te kunnen ontvangen.

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

Geplaatst:

Dat kan kloppen maar ik heb al met een tom tom onder de schotel gestaan die gegevens ingevoerd kloptte het nog niet .

Nu moet ik de schotel altijd handmatig iets bijsturen daar voor mijn vraag wat draait de schotel oost of west lengte of breedte graad.

btw de schotel staat echt perfect afgesteld

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Geplaatst:

En je hebt er aan gedacht dat tomtommen enzo meestal in graden,minuten en seconden werken (60 tallig) en usals met radialen in een 10-tallig stelsel?

Geplaatst:

E.e.a. geldt alleen voor een satelliet pal zuid. Anders heeft de breedtegraad ook enige invloed op oost-west...

(Hoe verder de satelliet uit het zuiden staat, hoe groter de invloed)

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor

Geplaatst:

Citaat:
E.e.a. geldt alleen voor een satelliet pal zuid. Anders heeft de breedtegraad ook enige invloed op oost-west...

(Hoe verder de satelliet uit het zuiden staat, hoe groter de invloed)

Met tekeningetje...

Eddy Vl

***Als ze 't nu niet verkleinen kan men de tekst ook nog lezen...

post-32896-1318261256,7182_thumb.jpg

Geplaatst:

jullie hebben uiteraard gelijk (met rode kaken dat ik dit hier nu moet neerpennen)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen