Ga naar inhoud


Topfield recorder pakt kanaal van Smilde en Leeuwarden


rolandroland

Aanbevolen berichten

Ik had bij iemand de Topfield recorder even naar fabrieksinstellingen terug gedaan. Zodoende was je af van kanaal 118 de Concert Zender. Ik had de antenne wizart gezet op FRIESLAND. Wat doet de ontvanger? Hij pakt toch wat kanalen van Smilde af en komt vrolijk met TV Drenthe op kanaal 22! Wat ik heel bijzonder vond is dat hij Nederland 1 kanaal 60 pakte en Nederland 2 en weer van kanaal 32 van Leeuwarden. Dacht dat zo iets niet kon maar kennelijk wel... Een aantal commerciële zenders pakte hij ook van Smilde. Ik heb nogmaals de ontvanger gereset en weer laten zoeken. Nu is alles wel goed gelukkig. Kennelijk was Smilde zeker in een korte tijd superieur sterk of zo? Hoe werkt die Antenne Wizart eigenlijk? Waarom pakt hij niet alles van een zendmast in plaats te delen met Smilde? Of pakt hij gewoon maar wat het sterkste binnen komt op dat moment?

 

Hiermee vind ik de antenne wizard niet echt betrouwbaar. Consumenten moeten dan meerdere malen het apparaat laten scannen om tot betere resultaten te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De antenne wizard is een hulpmiddel om je antenne uit te richten, vooral bij de eerste installatie. Als je hierna gaat scannen dan pakt hij altijd de beste zenders. Als jij Friesland kiest en de kanalen van Smilde zijn beter dan is het nogal dom om Friesland dan perse te gebruiken terwijl je een betere ontvangst met smilde hebt.

Alleen voor programma 22 de regio kan het vervelend zijn.

Hoe je de regiozender kan vervangen kan je hier zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was bij mijn moeder in Drachten.

 

Kanaal 32 Leeuwarden rond de 95% signaal

Kanaal 60 Smilde rond de 30% signaal

 

Maar het gaat mij er op dat hij alleen Nederland 1 pakte van Smilde en Nederland 2 en 3 weer van Leeuwarden. Hij gooit de boel wat door elkaar, dat was wat mij verbaasde. Smilde is hier zwak signaal en zou hij al moeten overslaan omdat dit maar 30% signaal geeft. De scan opnieuw uitgevoerd en toen heeft hij wel de regionale omroep van Friesland op 22 gezet. Vervolgens voeg ik TV Drenthe er handmatig aan toe die boven de 1000 uitkomt. Zo heb je 2 regionale omroepen waarvan je kunt genieten. Jammer dat KPN dat zelf niet automatisch zo instelt er zijn genoeg regio's waar je wel 2 regionale omroepen kunt bekijken. Kanaal 25 en 47 zijn ook sterke kanalen maar dat is helaas DVB-H. Misschien dat daar ook nog een Digitenne zender bij op kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja TV Drenthe is niet bedoeld voor Friesland kun je dan uitleggen dat had je met analoge tv ook. Maar je hebt gelijk je kan het risico lopen dat klanten weer lopen te klagen zie wel wat een slecht signaal....)-: Nu weet ik ook niet of er wel interesse voor is dat mensen zowel naar TV Noord en Drenthe willen kijken. Maar door deze techniek gaat het op grensgebieden wel mis (zelfs nog bij Drachten wat al aardig ver weg van de grens Drenthe is!). Ik meende dat TV Gelderland en TV Oost hier ook niet erg blij mee waren.

 

Smilde kan in Drachten bij sommige plaatsen veel sterker zijn dan Leeuwarden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt smile

 

ik ontvang hier ook eerder smilde.. ( met een Yagi gericht richting leeuwarden.. ) dat ik iets uit leeuwarden krijg laugh

 

mik ik richting lelystad vang ik nog smilde op :')

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit op de staart van de hodsrug in Drenthe waar het zand overgaat op het veen en zit tegen Stadskanaal aan.

Zit exact 26 KM van Smilde en 26 KM van Groningen en heb beidde ingescant.

Had eerst Smilde als voorkeur met de Wizzard, maar nu Groningen. Het/de signaal/sterkte/kwaliteit van de wizzard gaf aan dat Smilde beter was, maar überhaupt niet voor Discovery.

 

De Yagi staat richting het Noorden Van Ter Apel zodat ik de mast onder Leer pak en een aardig kluitje Duitse zenders heb.

 

Ben nu wel content met het pakket op het vriendje van mijn dochter na met zijn Zündapp. Als die arriveert dan is het een blokkendoos op tv. Wellicht is het te ontstoren, maar heb me er nog niet in verdiept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...