MrScratch Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 Ik wil graag snel kunnen switchen van resolutie. Teletekst op HD kanalen is erg traag en als je eerst naar een 576 resolutie switched is deze veel sneller. Nu wil ik graag mijn afstandsbediening zo programmeren dat als ik op teletekst druk deze naar een lage resolutie springt en daarna teletekst toont. En bij afsluiten weer terugspringen naar de HD-resolutie. Ik kan echter geen manier vinden om snel te switchen tussen resoluties. Is hier misschien een plugin of iets dergelijks voor om dit te kunnen? 2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS
Gerard 76 Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 Gebruik je de autoresolution plugin? Deze kun je bij elke image downloaden via de addons. Stel deze naar wens in,en je bent klaar.
MrScratch Geplaatst: 11 september 2010 Auteur Geplaatst: 11 september 2010 Ik heb de autoresolution plugin bekeken, maar hier vind ik geen mogelijkheid manueel te switchen tussen resoluties. Wat ik wil is het volgende: 1) zap naar een HD-zender die in een HD-resolutie wordt getoond 2) switch naar een SD-resolutie 3) zet teletekst aan 4) gebruik teletekst 5) zet teletekst uit 6) switch naar een HD-resolutie Hierbij wil ik stap 2 en 3 in 1 actie op mijn afstandsbediening programmeren en hetzelfde voor 5 en 6. De enige reden is dat teletekst op HD ongelovelijk traag is en bij een switch naar SD-resolutie veel sneller werkt. 2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS
mobieltje Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 De Dreambox 800 is traag met teletext op de HD kanalen en daar is niets aan te doen, dat komt omdat de 300 MHz MIPS Prozessor te traag is. De vernieuwde DM800HD SE die binnenkort te koop is heeft een 400 MHz MIPS Prozessor, waarschijnlijk werkt daarop de teletext wel goed op de HD kanalen. Verder wil je iets, wat volgens mij niet mogelijk is. (resolutie schakelen met je AB) Grts.
MrScratch Geplaatst: 11 september 2010 Auteur Geplaatst: 11 september 2010 De CPU is inderdaad te traag. Ik zie de load door het dak gaan bij het opvragen van teletekst. Het is overigens standaard al mogelijk om te doen wat ik wil, maar nu moet ik op een HD kanaal het menu openen -> Instellingen -> Systeem -> A/V instellingen -> Modus omzetten van 720p naar 576i -> exit (4x) -> teletekst En na teletekst te hebben gebruikt weer het hele riedeltje door om de resolutie weer terug te zetten naar 720p. Ik hoop dat het ook mogelijk is om deze menuoptie direct achter een knop te zetten op een afstandsbediening. 2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS
Obi Wan Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 Heb je de nieuwste openpli geprobeerd? Wat ik wel heb gemerkt is dat teletekst met gemini een stuk sneller is dan andere images. Ikzelf heb hem ook in pip met het normale beeld en dan is het een stuk sneller. Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
MrScratch Geplaatst: 12 september 2010 Auteur Geplaatst: 12 september 2010 Mijn openpli is zeer recent. Dat pip teletekst heb ik nog niet geprobeerd, ik weet niet hoe ik dat kan instellen. 2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen