Ga naar inhoud

[DM800HD] Beeld hapert en soms geen beeld

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

In 2008 heb ik een DM800HD aangeschaft en deze heeft heel even aangesloten gestaan maar omdat ik niet voldoende HDMI ingangen had heeft hij tot een week of 2 geleden op zolder in een doos gezeten.

Nu heb ik de dreambox weer eens aangesloten, de nieuwste Oozoon in de flash en verschillende nieuwe images op de stick.

Ook de schotel (1.10 triax) met moteck h2h heb ik laten uitrichten en ik dacht dat ik zo helemaal klaar was.

Wat is er nu gebeurd? Na het uitrichten van de schotel had ik opeens helemaal geen beeld meer, nadat ik alles opnieuw had geinstalleerd kreeg ik wel weer beeld maar verschillende zenders haperen als een gek.

Bijvoorbeeld VTM Kzoom staat vaker stil als dat hij het doet, ook veel HD zenders haperen behoorlijk.

De SD zenders doen het meestal zonder problemen.

Heel gek is ook dat ik na een restart af en toe helemaal geen beeld meer krijg, zelfs niet op FTA zenders.

Terwijl ik een SNR van 12.4 db heb en een ber van 0

Nu lees ik wel dat de wat oudere 800's een probleem hadden met de tuner, maar ik geloof niet dat ik 1 van de eerste heb.

De DB zegt dat ik een alps bsbe2 tuner heb.

Heeft iemand enig idee?

Ik hoop zo voldoende info te hebben gegeven, als je nog iets wilt weten vraag maar.

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.

-Dreambox DM800HD / Linksys NSLU2 / Moteck 120 -

1.20M Draaibaar Triax / Popcornhour A100 & A110

Geplaatst:

Waar ik aan zit te denken is vocht. Aansluitingen die niet goed vast hebben gezeten en waar door het uitrichten vocht in is gekomen (omdat er dan druk op kan komen te staan door het heen en weer bewegen) HD is gevoeliger dan SD, daardoor kan het komen dat de SD kanalen een beter signaal lijken te geven. Er kunnen natuurlijk ook andere redenen zijn waarom het nu is zoals het is bij jou. Wellicht hebben collega forum bezoekers nog meer tips voor je. Succes!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Goony
Waar ik aan zit te denken is vocht. Aansluitingen die niet goed vast hebben gezeten en waar door het uitrichten vocht in is gekomen (omdat er dan druk op kan komen te staan door het heen en weer bewegen) HD is gevoeliger dan SD, daardoor kan het komen dat de SD kanalen een beter signaal lijken te geven. Er kunnen natuurlijk ook andere redenen zijn waarom het nu is zoals het is bij jou. Wellicht hebben collega forum bezoekers nog meer tips voor je. Succes!

Dit heb ik een tijd terug ook even gehad, na dat vele regen.
Ik heb even alle connectors van de schotel opnieuw gemaakt, en sinds dien geen probleem.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Geplaatst:

Ben ik toch bang dat de schotel niet helemaal goed staat uitgericht.Dit omdat je schrijft dat je een SNR hebt van 12.4 met een schotel van 1.10 m.Dan moet de SNR toch wel wat hoger zijn.Ik kom hier met een schotel van 1 meter op de Astra 19,2 oost op een SNR 16.50 en op 23 oost op Eurosport HD op een SNR van 15.

Dit verklaart ook waarschijnlijk dat het op de sd kanalen nog wel gaat maar op de HD die nog iets meer signaal verlangen meer blokvorming op treed.

Kijk eens of je een hogere SNR kan krijgen door de schotel beter uit te richten.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

Schotel staat echt 100%, en vocht is het ook niet.

Er is iets met die dreambox, andere ontvangers doen het prima, schotel is professioneel uitgericht, signaal is hoog, kabels zijn goed, dat is het allemaal niet.

Wel merk ik dat als ik de DM800 uitzet en helemaal koel opstart dat dan alles het wel doet, maar binnen een kwartier is het weer stotteren en horten.

Dream staat boven op het AV meubel in zn eentje, dus niet boven op andere apparatuur.

Geplaatst:
Origineel bericht van: philos31

Bij het oplossen van problemen moet je alle opties open houden, óók je schotel.
En als ik je verhaal zo lees is toch je afstelling niet optimaal, een ruime 12 Db is niet echt hard, dus zoek het toch maar eens in de schotel.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
Er is iets met die dreambox, andere ontvangers doen het prima, schotel is professioneel uitgericht, signaal is hoog, kabels zijn goed, dat is het allemaal niet.

Wel merk ik dat als ik de DM800 uitzet en helemaal koel opstart dat dan alles het wel doet, maar binnen een kwartier is het weer stotteren en horten.

Wat voor SNR heb je als je de ontvanger koud op start?
Is die dan hoger en loopt het daarna met de opwarming van de ontvanger terug?

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

Wat me opvalt is dat als ik plaatjes zoek op google dat ik zie dat de broadcom chip of een heatsink heeft of zelfs een fan, de mijne heeft helemaal niets. Kan ik daar zelf wat opplakken?

Geplaatst:

Ik heb nog even gekeken en zit rond de 18db op de astra

Ik denk dat ik echt cooling nodig heb, als het horten en stoten begint en ik blaas (ja ik weet het vocht)flink aan de zijkant gaat het een paar minuten weer goed.

Zijn er losse heatsinks? Er zitten namelijk geen gaatjes waar ik een fan op kan draaien....

Geplaatst:

de echte dream heeft standaard geen koeling en de clone boxxen wel ik maak hier gebruik van een laptop koeler en dat werkt erg goed ik heb dit als voorzorg gedaan en heb hem ook pas een weeek eronder liggen.

YPL017-1.jpg

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Thanks, ik heb inmiddels al de laptopkoeler besteld in china voor 4,95 incl verzending.

De heatsink zal ik ook bestellen, deze kun je op de chip plakken neem ik aan?

Dan zal ik daarna eens kijken of het beter word.

Ik hoop het wel want voor de rest werkt alles helemaal ok.

Dank allemaal voor de tips en insight.

Geplaatst:

Vandaag de heatsinks binnen gekregen en op de processor geplakt, en ik zit de hele avond al HD te kijken zonder problemen, heerlijk gewoon!!!

Heel erg hartelijk bedankt voor alle tips!

Geplaatst:
Vandaag de heatsinks binnen gekregen en op de processor geplakt

Hoe groot zijn die plakdingen? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen