Ga naar inhoud


[TF5000PVR] topfield kopen ja of nee


cor nelis

Aanbevolen berichten

heb een topfield masterpiece 5000 pvr op dt moment staat nu bij een zaak die zegt dat mn moederbord`kapot is omdat ik geen nederlandse zenders meer kan ontvangen, hij laat alleen nog verticaal.

ben eigenlijk van plan een nieuwe te kopen en dan gelijk geschikt voor hd ontvangst.

het wordt door deze winkel ten sterkste afgeraden het is volgens hem niet meer de topfield van een paar jaar geleden

en wil het ook niet meer verkopen aan mij

wat moet ik hier nu mee

Vraag : is dat zo . en als het niet waar is welke moet ik dan kopen,

 

alvast bedankt.

cor

topfield pvr 5000 rebox 9000 250gb & visiosat g4 , cam aston 1.07.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste cor nelis,

 

ik ben het met de winkel die jou advies geeft helemaal ééns

de SD tuners van Topfield zijn zeer goed.

maar de HD tuner daar zijn veel mensen niet tevreden over.

 

heb zelf hier even een TMS van Topfield gehad omdat ik eigenlijk toch weer een Topfield wou.

nou dat heeft me vier manden ellende bezorgt

 

ik weet niet hoeveel geld je wil uitgeven?

maar als ik je een advies mag geven koop geen Topfield HD tuner.

 

er zijn veel andere merken die beter zijn op HD.

 

ben zelf over gestapt naar Dreambox 8000 ik geef toe deze is erg duur in aanschaf maar zeker zijn geld waard.

 

lees hier ook maar ééns: Dit Topic

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het niet zo zeer om gaat dat Topfield op dit moment slechte HD ontvangers levert maar meer om het feit dat Topfield blijkbaar onvoldoende dan wel helemaal geen support in Nederland levert.

Je hebt immers een goede support nodig om de afwijkende Nederlandse CD codering goed te doen functioneren en dat was en is bij Topfield een probleem.

 

Er zijn op dit moment toch best wel goede HD ontvangers verkrijgbaar maar geen één van allen is probleemloos.

Allen hebben ze wel iets waar de één of andere gebruiker last van heeft.

 

Hoofdzakelijk moet de TS naar zijn geldbuidel kijken en bepalen wat hij uiteindelijk met de nieuwe ontvanger wil doen.

Het forum staat vol met goede en minder goede adviezen, dus eerst even het forum doorspitten.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als Sjaak(k) kan ik je een positief advies geven over de Topfield 7700 HSCI.

 

De ontvanger werkt probleemloos.

 

 

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb naar alle tevredenheid altyd een Topfield 4000pvr gehad en deze tuner vondt ik perfect.

Echter wil je ook HD ontvangen dus de Topfield 7710 gekocht.

Deze heb ik een half jaar gebruikt en weer verkocht.

Moet wel zeggen dat het beeld zeer goed is maar verder is alles bagger.

Nu heb ik een Rebox 9000 nu is deze tuner ook niet perfect maar ik vindt hem beter dan de Topfield.

Ik zou dus geen Topfield weer kopen ondanks dat det het vroeger heel goed was.

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: erwin05
Ik heb een TF5000ci en ga een SBP 2000 HD 2 CI silver of zwart aanschaffen ben benieuwd of die dan echt zo slecht is.

Je zult nauwelijks of niemand vinden die ervaringen over dit apparaat met je kan delen, daarvoor moet je echt wel op het Duitse TF Forum zijn.

Bedenk ook wel dat je in Nederland totaal geen enkel support kunt verwachten want dit type wordt officieel niet in NL geïmporteerd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topfield probleemloos? Kijk eens even verder in dit forum: nog steeds staat het bol van de opmerkingen over opnames die gecodeerd op schijf terechtkomen en die niet meer bekeken kunnen worden. Probleem bestond al toen ik mijn Topfield 4000 PVR kocht in 2005 en is nu bij de nieuwe modellen nog steeds niet opgelost!

(Jaaa, ik weet dat je dit kunt verhelpen door meteen een kopie van je opname te maken, maar dat noem ik dus geen oplossing).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn oude Topfield 4000 heeft tot de invoerring van de seca 3 kaart nooit problemen gegeven bij opname`s.

Deze kon ik altijd terug kijken.

Dit probleem had ik wel bij de Topfield 7710 maar deze moest dan ook met de sece 3 kaart werken.

Later heeft Topfield een copy service in het menu gemaakt welke alle opname`s zou copieren.

Maar dit heeft bij mij nooit goed gewerkt zoals zoveel dingen.

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: erwin05
Ik heb een TF5000ci en ga een SBP 2000 HD 2 CI silver of zwart aanschaffen ben benieuwd of die dan echt zo slecht is.

Je zult nauwelijks of niemand vinden die ervaringen over dit apparaat met je kan delen, daarvoor moet je echt wel op het Duitse TF Forum zijn.

Bedenk ook wel dat je in Nederland totaal geen enkel support kunt verwachten want dit type wordt officieel niet in NL geïmporteerd.



Vandaar dat de officiele dealer hm gewoon op voorraad heeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...