Ga naar inhoud


[TF5000PVR] topfield kopen ja of nee


cor nelis

Aanbevolen berichten

Ik gebruik al jaren Topfield en ze hebben mij prima bevallen echter als ik nu weer voor de keuze stond denk ik niet dat het een Topfield zou worden.

 

De beeldkwaliteit is bijzonder goed maar kwa uitvoering zit er niet echt progressie in.

 

Ze worden links en rechts ingehaald door de concurrentie qua mogelijkheden.

 

De 7700 serie is nu niet hun meest gelukkige serie wat ik zo meemaak om mij heen hoewel ik zelf weinig tot geen problemen heb (afkloppen).

 

Wat ik meegemaakt heb in mijn directe omgeving:

 

Bij 2 mensen het moederboard overleden.

Bij 1 persoon de driver ic eruit geklapt die o.a. voor de LNB spanningen zorgt. Volgens spec is deze zelfs kortsluit vast.

Bij 1 persoon het voeding probleem (bolle condensatoren)

 

Dit is dus in mijn directe omgeving bij vrienden en kennissen die vaak kiezen wat ik heb staan "lekker makkelijk dan kan jij mij vertellen hoe en wat" (ken je dat?) wink

 

Qua software zit er weinig tot geen progressie in. Het is een beetje puzzelen wat goed loopt. Bij de een de firmware van 2 jaar terug, de ander kan zonder meer de "nieuwste" gebruiken (hoe oud is deze ook al weer?). De enige grote positieve verrassing was de mogelijkheid tot opnemen via USB.

Je weet nooit helemaal zeker of een opname gelukt is en gedecodeerd. Je zou zeggen als je niet zapt zou het allemaal goed moeten zijn, de praktijk is vaak anders en heb je dus niets.

 

Ik weet dat geen enkele ontvanger perfect is maar momenteel zou ik meer richting een Linux machine gaan. Als de onderliggende hardware goed is heb je de rest zelf in de hand. Je moet er dan wel tijd in willen/kunnen steken om het naar je zin te maken maar dan heb je ook wat naar je eigen hand.

 

Voorlopig ben ik er hopelijk nog niet aan toe maar als ik zou moeten vervangen zou de VU+ duo nu boven aan mijn lijstje staan.

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: erwin05

Vandaar dat de officiele dealer hm gewoon op voorraad heeft.

Heb ik iets gemist?
Wie is dan de officiële in Nederland?


Bij een dealer in Hengelo is deze Topfield gewoon verkrijgbaar. SBP 2000 HD 2 CI zwart

en als je het Duitse forum leest dan komt het apparaat goed uit de test.

Dat de 7 serie van Topfield wat meer problemen geeft is ook de rede dat ik nooit deze serie aangeschaft heb maar naar regen komt zonneschijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: erwin05
Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: erwin05

Vandaar dat de officiele dealer hm gewoon op voorraad heeft.

Heb ik iets gemist?
Wie is dan de officiële in Nederland?

Bij een dealer in Hengelo is deze Topfield gewoon verkrijgbaar. SBP 2000 HD 2 CI zwart

Dat is een heel ander verhaal.
Jij schreef dat het apparaat gewoon bij de officiële dealer in Nederland te koop is.
Het feit dat dit apparaat in Hengelo te koop is wil nog niet zeggen dat dit een officiële dealer is.
Deze 'dealer' verkoopt het apparaat naar mijn mening via een grijze import zonder de ondersteuning van een Nederlandse importeur, dus vul maar in.

Verder heb ik ook geen een moment getwijfeld aan de kwaliteit van het apparaat maar nogmaals, in Nederland zullen weinig gebruikers zijn die dit kunnen onderschrijven.
Dat dit apparaat in Duitsland goed uit de bus komt wil nog lang niet zeggen dat het hier in Nederland ook goed functioneert.
In Duitsland wordt de SECA3 codering niet ondersteund.
Dat deze misschien functioneert is mooi meegenomen maar als het niet (goed) functioneert kun je nergens op terug vallen want het apparaat wordt immers in Nederland niet geïmporteerd.

Maar goed, iedereen moet tenslotte zelf weten wat en waar hij / zij iets wil kopen.
Wij geven immers alleen onze mening / antwoord op de door jouw gestelde vraag.
Jij moet zelf maar kijken wat je hiermee doet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een heel ander verhaal.

Jij schreef dat het apparaat gewoon bij de officiële dealer in Nederland te koop is.

Het feit dat dit apparaat in Hengelo te koop is wil nog niet zeggen dat dit een officiële dealer is.

Deze 'dealer' verkoopt het apparaat naar mijn mening via een grijze import zonder de ondersteuning van een Nederlandse importeur, dus vul maar in.

 

Verder heb ik ook geen een moment getwijfeld aan de kwaliteit van het apparaat maar nogmaals, in Nederland zullen weinig gebruikers zijn die dit kunnen onderschrijven.

Dat dit apparaat in Duitsland goed uit de bus komt wil nog lang niet zeggen dat het hier in Nederland ook goed functioneert.

In Duitsland wordt de SECA3 codering niet ondersteund.

Dat deze misschien functioneert is mooi meegenomen maar als het niet (goed) functioneert kun je nergens op terug vallen want het apparaat wordt immers in Nederland niet geïmporteerd.

 

Maar goed, iedereen moet tenslotte zelf weten wat en waar hij / zij iets wil kopen.

Wij geven immers alleen onze mening / antwoord op de door jouw gestelde vraag.

Jij moet zelf maar kijken wat je hiermee doet.

 

 

 

Deze groothandel in Hengelo met 3 letters begin met B

is deze TF gewoon verkrijgbaar en ik denk niet dat ze een apparaat verkopen dat misschien niet werkt ze verkopen daar al jaren het merk Topfield.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erwin05,

 

Wellicht lees je mijn reacties niet goed want ik twijfel niet aan het feit dat iemand in Hengelo Topfield`s verkoopt en dat de Topfield`s van goede kwaliteit zijn.

 

Nogmaals, ik stel alleen vast dat deze verkoper geen officiële dealer van het genoemde type is omdat deze in Nederland niet officieel wordt geïmporteerd.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Erwin05,

Wellicht lees je mijn reacties niet goed want ik twijfel niet aan het feit dat iemand in Hengelo Topfield`s verkoopt en dat de Topfield`s van goede kwaliteit zijn.

Nogmaals, ik stel alleen vast dat deze verkoper geen officiële dealer van het genoemde type is omdat deze in Nederland niet officieel wordt geïmporteerd.



ik lees jouw reacties wel goed.

Bij elk product dat je koopt heb je recht op garantie deugt het product niet dan heb je recht op geld terug.

En seca3 codering heeft volgens mij alleen te maken met de CI module en de CD kaart.

Deze Topfield ondersteund wel de nederlandse taal.

En als je op internet even zoekt zie je dat veel meer bedrijven,groothandels en dealers deze Topfield verkopen.

Waar jij jouw informatie vandaan hebt weet ik niet maar zal als ik mijn TF reciever kan ophalen deze week eens vragen of deze reciever niet officieel wordt geimporteerd naar NL.

Op het canaldigitaal forum zag ik iemand die deze reciever heeft pagina2 topfield gedeelte.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: erwin05


En seca3 codering heeft volgens mij alleen te maken met de CI module en de CD kaart.



Dit is niet helemaal waar... De software in de ontvanger moet er ook mee om kunnen gaan... Lees maar eens in het 7700 topic, niet elke combinatie van firmware en cam loopt lekker. Zoals je het hier stelt zou dat allemaal niets uit mogen maken en helaas is dat niet zo.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: erwin05


En seca3 codering heeft volgens mij alleen te maken met de CI module en de CD kaart.



Dit is niet helemaal waar... De software in de ontvanger moet er ook mee om kunnen gaan... Lees maar eens in het 7700 topic, niet elke combinatie van firmware en cam loopt lekker. Zoals je het hier stelt zou dat allemaal niets uit mogen maken en helaas is dat niet zo.

Dat ben niet met je eens, een ci module bepaalt of je de gecodeerde zenders kunt bekijken met de daarbij horende kaart. Je moet het zo zien een fabriek maakt een ontvanger en zorgt dat er universele modules volgens een bepaalde standaard in gebruikt kunnen worden. Bij een auto is dat ook zo, de fabriek maakt een gestandariseerde slede in het dashboard met zelfs de bedrading voor de speakers en voeding, en daar kun je een Philips of Grundig of Pionier of welk merk autoradio inhangen. Deze radio´s voldoen allemaal aan die standarisatie. smile


Vandaar dat mensen zo zitten te klooien met de firmware (hikken, traag switchen e.d.) Ik ben het met je eens dat het zo zou moeten zijn echter de praktijk is anders. Zelf gebruik jij geloof ik de 82 versie in jouw ontvanger. Als het niet zou uitmaken kun je dus elk willekeurige firmware erin zetten en moet het allemaal perfect werken. Firmware zorgt er ook voor dat timings lekker lopen en dat soort zaken, niet alleen hoe de bediening is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: erwin05
nu ga je van seca3 codering naar firmware dat houd dus in dat als je je ci module uit je reciever haalt al je problemen over zijn?.


Grapjas, dan heb je geen beeld. Het gaat erom dat je niet in een willekeurige ontvanger even een ci stopt en dan ervan uit kan gaan dat het perfect werkt. Het is en blijft een samenspel tussen ontvanger (firmware) en de Ci.

Dit eigenlijk dus als reactie op een eerdere uitspraak de Seca3 enkel een zaak is van een Ci en een kaart; nee dus, de ontvanger heeft daar wel degelijk invloed op.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: winwiz


Vandaar dat mensen zo zitten te klooien met de firmware (hikken, traag switchen e.d.) Ik ben het met je eens dat het zo zou moeten zijn echter de praktijk is anders. Zelf gebruik jij geloof ik de 82 versie in jouw ontvanger. Als het niet zou uitmaken kun je dus elk willekeurige firmware erin zetten en moet het allemaal perfect werken. Firmware zorgt er ook voor dat timings lekker lopen en dat soort zaken, niet alleen hoe de bediening is.

Winwiz, ik gebruik nu de 072 fw die werkt het best zonder hikken, dat is de allereerste usb ready fw.
En dat hikken had niets met de ci module te maken, ook op de fta zenders treed dit probleem op.
Zoals gezegd ik kan deze 7700hsci gewoon aanbevelen als een goede HD ontvanger zonder al teveel bugs.
Het beeld is uitstekend en de prijs is erg laag. En met een externe hdd vind ik het helemaal een prima combinatie. laugh


Waar dit gedeelte van de discussie over gaat is juist dat je dus niet mag aannemen dat als je een Seca3 geschikte Ci hebt je dan ook perfect beeld hebt op elke ontvanger. De firmware heeft daar ook invloed op dat zeg je nu zelf, je bent niet voor niets naar een oudere firmware overgestapt!!

Dit naar aanleiding van een opmerking dat Seca3 kijken alleen afhankelijk is van de juiste Ci en kaart. Maar ik begin in herhalingen te vallen.

Het is prima dat het nu goed werkt met die oudere firmware, maar dan heb je ook te maken met o.a. satelliet en transponder gegevens die verouderd zijn. Als je een beetje handig bent is daar prima omheen te werken maar Jan de gebruiker lukt dat niet altijd. Je moet er vanuit kunnen gaan dat de laatste firmwares ook probleemloos lopen en dat doen ze beslist niet!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: erwin05
nu ga je van seca3 codering naar firmware dat houd dus in dat als je je ci module uit je reciever haalt al je problemen over zijn?.


Grapjas, dan heb je geen beeld. Het gaat erom dat je niet in een willekeurige ontvanger even een ci stopt en dan ervan uit kan gaan dat het perfect werkt. Het is en blijft een samenspel tussen ontvanger (firmware) en de Ci.

Dit eigenlijk dus als reactie op een eerdere uitspraak de Seca3 enkel een zaak is van een Ci en een kaart; nee dus, de ontvanger heeft daar wel degelijk invloed op.


LoL dat wist ik ook wel maar zo als hij het omschrijft krijg je dus problemen als je je CI module aansluit op je reciever.

ik ben er altijd van uitgegaan dat het grootste probleem in de firmware zat van de reciever die stuurt namelijk het apparaat aan.

Bij een probleem met de CI module kan ik mij voorstellen dat de module te traag kan zijn en dat je tijdelijk geen beeld hebt bij het zappen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...