Ga naar inhoud


[TF77XXPVR] [TF7700 HDPVR] Wil niet meer opstarten


jame

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn TF 7700 HDPVR start niet meer op.

 

Verschillende elko's van de voeding staan bol (zie bijlage C8+C15+C23+C21+C2+C19). Ik hoor een zacht tikkend geluid in de voeding en hij ruikt een beetje aangebrand. Het display toont enkel een flikkerend standby symbool.

 

De voeding heeft volgende gegevens:

 

Model P-178

Rev 1.0

Insung Electronics

Input 90-250 V AC, 1.5A

50/60Hz

 

Ik vermoed dat ik best probeer alle elko's te vervangen. Dat moet nog wel lukken, maar ik hoor hier en daar dat ook het moederbord kan geraakt zijn. In de winkel zei men mij dat zoiets evenveel kost als een nieuwe -50 Euro. Bovendien schijnt het Belgisch TF servicecenter (in Halle) een enorme achterstand te hebben (ca 3 maanden) met de herstellingen vanwege gebrek aan reserveonderdelen. Prachtige service is dat!

 

Enkel vraagjes voor de ervaringsdeskundigen:

 

- Zijn er buiten die elko's nog andere defecte voedingsonderdelen bekend bij dit type voeding?

- Kun je zo'n voeding type P-178 of het moederbord ergens los aankopen?

 

Alle feedback welkom,

 

J.

 

 

 

 

post-41335-1318261257,5718_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Jame,

Even ingaand op jouw specifieke vragen: Er zijn meer elco's dan jij nu aangeeft op de afbeelding die kapot kunnen gaan. Mijn voeding heb ik een paar maand geleden zelf gerepareerd, en na vervanging van de grotere elco's was er nog geen verbetering totdat ik ook de kleinere had vervangen.

Naar wat ik heb begrepen uit verschillende bronnen is dat Topfield niet levert aan consumenten of dealers, maar dat de (schaarse) onderdelen zelf of in opdracht van Topfield worden gerepareerd of vervangen.

 

Er is een Duits bedrijf dat kant en klare elco-kits verkoopt met duidelijke handleiding (op internet) voor mensen die weleens gesoldeerd hebben. Dat was voor mij (en meer leden hier op Sat4All) voldoende.

 

Succes ermee!

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hadrian
Er is een Duits bedrijf dat kant en klare elco-kits verkoopt met duidelijke handleiding (op internet) voor mensen die weleens gesoldeerd hebben. Dat was voor mij (en meer leden hier op Sat4All) voldoende.

Succes ermee!

Volgens mij moet het geen probleem zijn om deze link hier te plaatsen, zie <HIER>.

Ook zijn er forumleden die spontaan aanbieden om de Elco`s te vervangen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn rokende soldeerbout erbij gehaald. Alle elco's die ik op mijn foto had aangeduid, heb ik vervangen (behalve C1 want niet in voorraad) + nog een paar die helemaal rechts op de print stonden. Alle nieuwe elco's zijn nu ietsje ruimer gedimensioneerd (hogere spanning).

 

Na het inschakelen van de voeding in onbelaste toestand (moederbord) heb ik alle spanningen uitgemeten. De vereiste spanningen kun je zien naast de 2 connectoren van de flatcables.

 

Dit verliep allemaal vlekkeloos. Allerbelangrijkste moment was het inschakelen met moederbord en ja hoor de TF startte netjes terug op. Totale kostprijs was minder dan 10 Euro voor de elco's.

 

Er blijkt nu wel een nieuw probleem opgedoken te zijn. De Aston Seca Dual 1.07 CAM-module heeft een paar minuten proper TV Vlaanderen gedecodeerd maar na een paar minuten blijft ie hangen in 'initialising' toestand. Hopelijk heeft mijn defecte voeding de Aston niet beschadigd.

 

Ik ga volgende week verder proberen met een andere Aston module.

 

Ik denk dat we dit draadje over het niet meer opstarten van de TF 7700 HDPVR kunnen afsluiten.

 

J.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb hier een gerepareerde 7710 staan waarvan de hd niet meer wil draaien. De hd samsung heb ik los getest en werkt. Het aansturen via het moederboard werkt dus niet meer. iemand ervaring wat er stuk kan zijn op het moederboard. De voeding is weer 100% en alle spanningen zijn ok.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de voeding ook met de HD eraan 100% OK is, kan het van alles zijn. Dan wordt de klus ook meteen een stuk lastiger.

De kans is zelfs aanwezig dat er onderdelen op het moederbord zijn beschadigd vanwege de eerdere afwijkende spanning.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...