looney2 Geplaatst: 13 september 2010 Auteur Geplaatst: 13 september 2010 Origineel bericht van: Alventali En als je in command prompt het comando tracert geeft naar een website. Ik weet niet of het werkt bij mij slaat ie net het modem over. En al het andere geeft ie wel weer. Valt te proberen uiteraard. slaat idd het modem over, begint bij m`n router. thanks! HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
looney2 Geplaatst: 13 september 2010 Auteur Geplaatst: 13 september 2010 Origineel bericht van: jopiesat Zoeken met nmap (als je een linux bakje hebt staan) Deze is supersnel om hele subnetten te scannen. Zie voorbeelden:http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=7999221 Je link gaat zover ik zie, over apparaten in een lan netwerk. M`n modem zit voor het netwerk daarom is hij ook niet te vinden met voor genoemde progjes DENK IK maar ja dat zeg ik, een leek op dit gebied. Heb denk ik gewoon een vraag die niet te realiseren is. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
jopiesat Geplaatst: 13 september 2010 Geplaatst: 13 september 2010 Klopt nmap werkt in die voorbeelden in het LAN. Je zult dan het linux bakje rechtstreeks aan je modem moeten hangen. Andere opties: Heb je al in de WRT610 router gekeken welk WAN IP adres je hebt gekregen? Als dit WAN adres je 'publieke' IP adres is (datgene wat je van je provider hebt ontvangen) dan staat het modem in bridge mode en heeft het geen eigen IP adres. Verder zoeken is dan meestal zinloos, tenzij je het 'loopback' adres weet te achterhalen van het modem. Dit wil zeggen: soms hebben modems nog een intern IP adres waarop ze altijd bereikbaar zijn ongeacht wat jij als gebruiker hebt ingesteld. Als het WAN adres in de WRT610 router is in de vorm van: 10.0.x.x of 192.168.x.x zal je modem wel een IP adres hebben, als laatste cijfer een .1 of .254 adres hebben. Andere optie: een bekend IP adres van alcatel ADSL modems is 10.0.0.138. Proberen maar zou ik zeggen!
verkerkbr Geplaatst: 13 september 2010 Geplaatst: 13 september 2010 Heb je Wireshark geprobeerd ? En dan rechtstreeks aan je modem verbonden. En dan je modem aanzetten. Dan meldt de modem zich of ander apparaat, maar kan uiteraard geen verbinding maken. Maar je ziet in WireShark wel de activiteit, die een apparaat maakt om een verbinding te maken en geeft hierbij zijn identiteit weer. Ben benieuwd of dat werkt. Gr. Br....
looney2 Geplaatst: 13 september 2010 Auteur Geplaatst: 13 september 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) Origineel bericht van: looney2 Origineel bericht van: jopiesat Zoeken met nmap (als je een linux bakje hebt staan) Deze is supersnel om hele subnetten te scannen. Zie voorbeelden:http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=7999221 Je link gaat zover ik zie, over apparaten in een lan netwerk. M`n modem zit voor het netwerk daarom is hij ook niet te vinden met voor genoemde progjes DENK IK maar ja dat zeg ik, een leek op dit gebied. Heb denk ik gewoon een vraag die niet te realiseren is. Toch maar een factory reset dan? En wat is er op tegen omdat even te doen, zoveel staat er toch niet in je router ingesteld Omdat sinds afgelopen donderdag nacht mijn verbinding is ingezakt van een zeer stabiele 2.75 Mbit (lengte lijn méér dan 6 km.)naar een armzalige 0.380 Mbit. de verbinding is gecheckt met een linksys 320 modem en het zelfde resultaat als m`n vaste opstelling. Ik wil voorlopig geen onnodige instellingen veranderen (standaard stonden de instellingen ook niet goed in het modem bij installatie) gezien mijn eerdere ervaringen met kpn die op zijn zachts gezegd negatief was. Boven al is het mij te doen om de vraag of het überhaubt mogelijk is wat ik vraag. Denk onderhand eerder, dat het modem niet zichtbaar is in mijn situatie modem>>router>>PC. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
looney2 Geplaatst: 13 september 2010 Auteur Geplaatst: 13 september 2010 Origineel bericht van: verkerkbr Heb je Wireshark geprobeerd ? En dan rechtstreeks aan je modem verbonden. En dan je modem aanzetten. Dan meldt de modem zich of ander apparaat, maar kan uiteraard geen verbinding maken. Maar je ziet in WireShark wel de activiteit, die een apparaat maakt om een verbinding te maken en geeft hierbij zijn identiteit weer. Ben benieuwd of dat werkt. Gr. Br.... Heb `t geprobeert,er komt van alles voorbij maar geen ip van het modem. Kan overigens wel een verbinding maken,daar is niks mis mee. thanks. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
verkerkbr Geplaatst: 13 september 2010 Geplaatst: 13 september 2010 Je ziet niets bijzonders passeren als je de modem inschakelt ? Normaal gesproken gaat een apparaat zich melden om te kijken naar een mogelijk verbinding. Ja, het klopt er komt een hoop gebrabbel voorbij. Maar ertussen door moet je toch wel de activiteit van je modem kunnen waarnemen. Op zich een interessant programma om te zien wat er op een netwerk gaande is, met al of niet een verbinding. Groet, Bram
Gast Kimble Geplaatst: 13 september 2010 Geplaatst: 13 september 2010 Heb nu al veel oplossingen voorbij zien komen maar niet; combi <windowstoets> <r> dan de tekst "CMD" gevolgd door <ENTER> Dosbox verschijnt, en dan type eens "ipconfig /all" gevolgd door <ENTER> Die laat toch echt de gehele handel zien. Dan zijn er wat standaards zoals; 10.0.0.138 192.168.0.1 192.168.1.1 192.168.1.2 192.168.2.1 192.168.1.256 192.168.256.1 192.168.256.2 Maar met ipconfig /all met het echt zichtbaar worden.
looney2 Geplaatst: 14 september 2010 Auteur Geplaatst: 14 september 2010 Origineel bericht van: Kimble Heb nu al veel oplossingen voorbij zien komen maar niet; combi <windowstoets> <r> dan de tekst "CMD" gevolgd door <ENTER> Dosbox verschijnt, en dan type eens "ipconfig /all" gevolgd door <ENTER> Die laat toch echt de gehele handel zien. Dan zijn er wat standaards zoals; 10.0.0.138 192.168.0.1 192.168.1.1 192.168.1.2 192.168.2.1 192.168.1.256 192.168.256.1 192.168.256.2 Maar met ipconfig /all met het echt zichtbaar worden. Bedankt voor de tip maar ook bij deze zit niet het adres van m`n modem tussen Denk dat network magic het verbergd. heb denk ik een ingewikkelde/onmogelijke vraag gesteld. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Gast Kimble Geplaatst: 14 september 2010 Geplaatst: 14 september 2010 Tja, bij een review stond; Citaat: Pluspunten + gebruiksgemak + veel functionaliteit Minpunten - inlogproblemen via Linksys-routers Ben bang dat je met een laptop/pc rectstreeks in je modem moet gaan pluggen. Wel appart dat het tooltje die je gebruikt van Cisco is en je niet in een Cisco product kan komen. Vreemde keuken hebben ze daar. Waarschijnlijk zit de software afdeling daar ook niet achter een Cisco product
looney2 Geplaatst: 14 september 2010 Auteur Geplaatst: 14 september 2010 Origineel bericht van: Kimble Ben bang dat je met een laptop/pc rectstreeks in je modem moet gaan pluggen. Wel appart dat het tooltje die je gebruikt van Cisco is en je niet in een Cisco product kan komen. Vreemde keuken hebben ze daar. Waarschijnlijk zit de software afdeling daar ook niet achter een Cisco product Ik heb een netgear DM111p modem. Hier zit een linksys WRT610N router achter. Verbindingen zijn tot stand gekomen met progje cisco network magic. Ik kan wel in m`n linksys router komen maar niet in m`n netgear DM111P modem. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Gast aart44 Geplaatst: 14 september 2010 Geplaatst: 14 september 2010 Volgens mij een Google levert genoeg op, default address (192.168.0.1), change the LAN IP address of the modem to 192.168.1.1. ... Dus gewoon het default adres proberen lukt het niet neem de andere. http://kbserver.netgear.com/pdf/DM111_RM_23Aug06.pdf
looney2 Geplaatst: 14 september 2010 Auteur Geplaatst: 14 september 2010 Origineel bericht van: aart44 Volgens mij een Google levert genoeg op, default address (192.168.0.1), change the LAN IP address of the modem to 192.168.1.1. ... Dus gewoon het default adres proberen lukt het niet neem de andere.http://kbserver.netgear.com/pdf/DM111_RM_23Aug06.pdf Tsja,........ als het zo simpel was geweest had ik hier m`n vraag niet eens durven stellen/voorleggen. Mijn vraag is dieper geworteld dan simpel het juiste adres invoeren. Dit is iets waar zelfs een systeem/netwerk beheerder van een rijks instelling niet uitkomt. Maar desalniettemin bedankt voor het mee denken. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
looney2 Geplaatst: 14 september 2010 Auteur Geplaatst: 14 september 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) [/quote Heb je DHCP van je pc op vast of auto staan? die kun je beter even op een vast ip zetten Helpt ook niet,had deze optie (vast/auto) al geprobeert. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Kowalski Geplaatst: 14 september 2010 Geplaatst: 14 september 2010 Origineel bericht van: looney2 Ik heb een netgear DM111p modem. Hier zit een linksys WRT610N router achter. Ik neem aan dat je de WAN poort van de WRT610N aangesloten hebt op de DM111P. Kijk eens in de WAN status van de WRT610N naar de IP adressen. Het WAN IP adres komt dan overeen met het IP adres dat de WRT610N gekregen heeft van de DM111P en het gateway adres komt dan overeen met het adres van de DM111P zelf (hoop ik ). Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Aanbevolen berichten