harvester Geplaatst: 12 september 2010 Geplaatst: 12 september 2010 Sinds ik mijn topfield vervangen heb door de rebox heb ik nu last met de diseqc switch het betreft een Digiality switch. Nu had ik hier gelezen dat de melding service fout of geen ontvangst tuner 1 door de switch kan komen. Alle switch instellingen zijn juist in de rebox. Welke switch moet ik dan aankopen. grt, harvester
kezza Geplaatst: 12 september 2010 Geplaatst: 12 september 2010 Ik zou in ieder geval met een switch beginnen die Diseqc 2.0 aan kan. Toevallig net een Octagon ODS 21-02 DiseqC gekocht kwam goed uit de test en is niet duur. Formuler F1 - OpenPli 4 # 1 TB WD Elements USB # 19,2/23,5Golden Media 990 CR HD SPARK - OpenATV 4.2VU-Solo - OpenPli 4Amino AmiNET130M - FTTH
Jürgen Geplaatst: 12 september 2010 Geplaatst: 12 september 2010 Ik gebruik 3 stuks Venton 4/1 DiSEqC en die doen het uitstekend. Maar ook Triax is prima. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
harvester Geplaatst: 12 september 2010 Auteur Geplaatst: 12 september 2010 @jurgen Nogemaals bedankt voor de uitleg i.v.m met de software jurgen . Heb de rebox terug kunnen stellen naar verie 26 met de nulmodemkabel. Zal kijken of ik ergens een venton of triax switch kan verkrijgen.
Moderator ceesv Geplaatst: 12 september 2010 Moderator Geplaatst: 12 september 2010 Ik had bij de start ook problemen met mijn Diseqc switch en mijn Rebox 8000. Ik ben overgestapt naar Spaun Diseqc schakelaars, commited en uncommited, mede omdat ik 12 LNB's aangesloten heb. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Caesarion Geplaatst: 13 september 2010 Geplaatst: 13 september 2010 In het begin had ik gelijk soortige problemen. Ik heb op een gegeven moment de kabels van de switch naar de ontvanger vervangen (betere kwaliteit enz.). Probleem opgelost. -- Samen komen we er wel. --2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62Clone+
Jürgen Geplaatst: 13 september 2010 Geplaatst: 13 september 2010 Op zich zijn dergelijke geconstateerde problemen met DiSEqC switches, HDMI en coaxkabels niet verbazingwekkend te noemen en dat geldt niet alleen op de Rebox'en. Tot voor kort werden de schotel installaties vaak voorzien van zo goedkoop mogelijke componenten. LET OP! Dit geldt niet voor iedereen voordat ik weer van alles over me heen krijg. In de regel functioneerde dat ook altijd prima want SD content kwam daar prima en storingsvrij doorheen. HD content is natuurlijk andere koek en daar hadden o.a. een aantal DiSEqC switches last van. Dus als je bepaalde storingen constateert die niet helemaal verklaarbaar zijn kijk dan ook zeker naar de kwaliteit van de toegepaste componenten van de configuratie zoals DiSEqC switches en kabels. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Moderator ceesv Geplaatst: 13 september 2010 Moderator Geplaatst: 13 september 2010 Toch is de Rebox daarvoor gevoeliger. Ik heb namelijk al 3 jaar een Humax HDCI-2000 in gebruik, een HD ontvanger. Deze werkte uitstekend met de Diseqc schakelaar, de Rebox had daarna problemen met dezelfde schakelaar. Volgens mijn meetkast waren de signalen prima in orde. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Peter38 Geplaatst: 14 september 2010 Geplaatst: 14 september 2010 Bij aanschaf van een dreambox (600) is mij MaxDigital aanbevolen. Bij aanschaf van mijn Rebox 8000 heb ik, naast nieuwe Twin LNB's, nog een zelfde switch gekocht. Schakelt snel, zonder problemen! Bovenal: niet duur... Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen