Ga naar inhoud


[RE-8000HD] Welke diseqc switch 1/4


harvester

Aanbevolen berichten

Sinds ik mijn topfield vervangen heb door de rebox heb ik nu last met de diseqc switch het betreft een Digiality switch.

 

Nu had ik hier gelezen dat de melding service fout of geen ontvangst tuner 1 door de switch kan komen.

Alle switch instellingen zijn juist in de rebox.

 

Welke switch moet ik dan aankopen.

 

grt, harvester

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou in ieder geval met een switch beginnen die Diseqc 2.0 aan kan. Toevallig net een Octagon ODS 21-02 DiseqC gekocht kwam goed uit de test en is niet duur. :D

Formuler F1 - OpenPli 4 # 1 TB WD Elements USB # 19,2/23,5
Golden Media 990 CR HD SPARK - OpenATV 4.2
VU-Solo - OpenPli 4
Amino AmiNET130M - FTTH

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik had bij de start ook problemen met mijn Diseqc switch en mijn Rebox 8000.

 

Ik ben overgestapt naar Spaun Diseqc schakelaars, commited en uncommited, mede omdat ik 12 LNB's aangesloten heb.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich zijn dergelijke geconstateerde problemen met DiSEqC switches, HDMI en coaxkabels niet verbazingwekkend te noemen en dat geldt niet alleen op de Rebox'en.

 

Tot voor kort werden de schotel installaties vaak voorzien van zo goedkoop mogelijke componenten.

LET OP! Dit geldt niet voor iedereen voordat ik weer van alles over me heen krijg.

In de regel functioneerde dat ook altijd prima want SD content kwam daar prima en storingsvrij doorheen.

HD content is natuurlijk andere koek en daar hadden o.a. een aantal DiSEqC switches last van.

 

Dus als je bepaalde storingen constateert die niet helemaal verklaarbaar zijn kijk dan ook zeker naar de kwaliteit van de toegepaste componenten van de configuratie zoals DiSEqC switches en kabels.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toch is de Rebox daarvoor gevoeliger.

Ik heb namelijk al 3 jaar een Humax HDCI-2000 in gebruik, een HD ontvanger.

Deze werkte uitstekend met de Diseqc schakelaar, de Rebox had daarna problemen met dezelfde schakelaar.

Volgens mijn meetkast waren de signalen prima in orde.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...