Ga naar inhoud

[DM800HD] Hoe selecteer je de verschillende softcams ??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd maar kan mij iemand mij vertellen of er meerdere softcams (bijv. mgcamd - cccam) in een OPENPli image geïnstalleerd kunnen worden die ik dan in het softcam menu kan wisselen?? Ik heb bijv. beide Plugins geïnstalleerd maar hij laat altijd maar de eerste de geïnstalleerd is zien in "softcamsetup"

In mijn oude 7000 kan ik via het blue panel de geïnstalleerde cardservers kiezen. Dit menu vind ik met geen mogelijkheid in de 800HD.

Geplaatst:

Ik draai hier zelf Gemini, en het is al weer een tijdje geleden dat ik PLi voor m'n neus heb gehad, maar meerdere softcams kunnen kiezen behoord zeker tot de mogelijkheden in (open)PLi naar ik me kan herinneren.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat sommige softcams niet samengaan. Zelf noem je mgcamd/cccam als voorbeeld. Die kunnen dus niet beide tegelijk draaien. Het zijn beide cams die beeld op je tuner tevoorschijn willen toveren, en dat kan er natuurlijk maar eentje doen.

Wat wel kan is een zogenaamde cardserver softcam samen draaien met een 'client' softcam. De cardserver cam leest de kaart en geeft de data door aan de client cam die daarmee het beeld op je tuner tevoorschijn tovert. Bekende cardserver cams zijn NewCS en OScam. Bekende clients zijn MGcamd en CCcam (wel het 'kaartlees' onderdeel van cccam uitschakelen indien je deze in combinatie met bijv. newcs gebruikt, anders 'vechten' beide cams om toegang tot de kaartlezer).

In ieder geval, lees dit ook eens door; PLi® Wiki : E2SoftCam - How to setup my Softcam and CI

000847_800_softcam.jpg

Geplaatst:
Origineel bericht van: EaS
Waar je wel rekening mee moet houden is dat sommige softcams niet samengaan. Zelf noem je mgcamd/cccam als voorbeeld. Die kunnen dus niet beide tegelijk draaien. Het zijn beide cams die beeld op je tuner tevoorschijn willen toveren, en dat kan er natuurlijk maar eentje doen.

000847_800_softcam.jpg

Dat sommige softcams niet samengaan kan ik begrijpen maar ik was in de veronderstelling dat nadat ze geïnstalleerd waren je deze in het softcam setup kon selecteren welke "actief" was.

In ieder geval is het nu een stuk duidelijker. Bedankt voor je snelle antwoord!
Geplaatst:

Op de softcam gaan staan en dan pijltje naar rechts.

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

Geplaatst:

Bedankt [Theboss] !!!

idd met de pijltjes links en rechts kan ik de actieve softcam selecteren. Daar was ik naar op zoek!

Op de 7000 druk je op "OK" en komen alle softcams in beeld hierna selecteer je met de pijltje boven/beneden de softcam. Snap alleen niet dat ik niet op de links/rechts pijltjes heb gedrukt. Ik denk een automatisme die ik heb overgehouden van de 7000???

Wat je trouwens ook kon doen op de 7000 is aangeven per kanaal welke softcam hij ging gebruiken. Is deze functie dan ook beschikbaar op de 800 in deze Pli Open versie???

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen